U turn, travel change
Moderator:Beheerders
gebruik je dat? Dus als je een langere klim hebt draai je dan de veerweg terug van 125 naar 80mm? Of vergeet je het en denk je boven oja handig U turn?
-
Re:U turn, travel change
als ik het had zou ik het als volgt gebruiken:
80mm voor dirt en park en 125 voor dh en freeride en eens een dropje hier en daar....
80mm voor dirt en park en 125 voor dh en freeride en eens een dropje hier en daar....

Ik gebruik hem ook op die manier.
Op mijn P3 voor street op 110 of voor meer trial op 80mm.
Op mijn enduro blijft hij voor xc of lichte freeride altijd wel op 125mm.
Grtz
Tbx
Op mijn P3 voor street op 110 of voor meer trial op 80mm.
Grtz
Tbx
-
altijd 125
-
Tbx schreef:
Grtz
Tbx
tenzij je onder een boom heenmoet....
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Tsja, het lijkt mij niet dat je onderaan een klimmetje van 10 meter hoogteverschil eens ff lekker aan je U-Turn gaat draaien. Dan kun je beter ETA hebben. Aan de andere kant, als je echt de Alpen in gaat..... dan lijkt het me niet verkeerd. Of als je af en toe XC wedstrijden rijdt maar ook van wat ruigere parcoursen houdt. Waarom niet en U-Turn en ETA? Hier wacht de vorkenbakkers een schone taak. (Of veerwegverstelling vanaf je stuur, zoals FOX en Suntour hebben)
;D Dan moet het wel héDirty-Harry schreef: [tenzij je onder een boom heenmoet....Tbx schreef: Op mijn enduro blijft hij voor xc of lichte freeride altijd wel op 125mm.
Grtz
Tbx
Grtz
Tbx
Altijd op 125,
Zou er wel gebruik van maken als ik een klim van een aantal kilometers zou maken, denk ik ::)
Zou er wel gebruik van maken als ik een klim van een aantal kilometers zou maken, denk ik ::)
- Xircuit
- Contacteer:
asphaltdude on ice schreef:
Tsja, het lijkt mij niet dat je onderaan een klimmetje van 10 meter hoogteverschil eens ff lekker aan je U-Turn gaat draaien. Dan kun je beter ETA hebben. Aan de andere kant, als je echt de Alpen in gaat..... dan lijkt het me niet verkeerd. Of als je af en toe XC wedstrijden rijdt maar ook van wat ruigere parcoursen houdt. Waarom niet en U-Turn en ETA? Hier wacht de vorkenbakkers een schone taak. (Of veerwegverstelling vanaf je stuur, zoals FOX en Suntour hebben)
pcies, maar een ETA systeem is altijd nog 10x sneller aan te zetten tijdens het rijden dan die U-turn. U-turn is best een mooi systeem, maar ff snel behoorlijk wat veerweg weg halen is er niet bij.
Als je de U-turn wel sneller kon gebruiken, in plaats van enkele malen die knop rond te draaien, zou ik hem misschien ook wel wat sneller gebruiken.
Hier in Nederland bij een klimmetje heb je hem nog niet eens op de 80mm of je bent alweer boven.
Hier in Nederland bij een klimmetje heb je hem nog niet eens op de 80mm of je bent alweer boven.
nadeel van ETA is toch dat de vork niet meer veert? lijkt mij dan weer niks in de alpen of pyreneen met veel stenen
- Xircuit
- Contacteer:
Met ETA aan heb je nog 30mm, daar moet je dus niet te veel bij voor stellen, maar persoonlijk vind ik het beter als een compleete lock-out, want een beetje veerweg is bij het klimmen helemaal niet erg.
Xircuit schreef:
Met ETA aan heb je nog 30mm, daar moet je dus niet te veel bij voor stellen, maar persoonlijk vind ik het beter als een compleete lock-out, want een beetje veerweg is bij het klimmen helemaal niet erg.
Lock-out gebruik ik NOOIT!
Niet in de ardennen, zelfs niet in de Alpen.
Grtz
Tbx
Minute van Manitou de oplossing? Wel vreselijk duur, maar wel mooi.
Ik heb een black 80/100 standaard op 80 staan, de 100 gebruik ik alleen als ik de achtervering ook verander (=nooit, hij staat goed) ook in lange afdalingen laat ik em fijn op 80 staan, als je met 50+ offroad naar beneden gaat heb ik toch het liefst dat mijn fiets precies zo voelt als ik em gewend ben. Op asfalt ga je nog een stuk harder maar daar zet je em al helemaal niet op 100, who needs it? U-turn e.d. is m.i. alleen nuttig als je ook achter variabele travel hebt, lock-out heb ik nog nooit gemist. (achter komt op termijn wel een 5th)