Re:Is dit frame wat?
Moderator:Beheerders
-
Yo,
Is dit frame wat om een beetje een beginners bikie in elkaar te knutselen??
http://www.goossensraceshops.nl/product.php?prId=7
Is dit frame wat om een beetje een beginners bikie in elkaar te knutselen??
http://www.goossensraceshops.nl/product.php?prId=7
Niks mis mee, zal alleen geen superlicht frame zijn maar dat is niet zo belangrijk. De vork zou bij mij een plekje krijgen in de container, liever een vaste vork dan.
framepje is niets mis mee,maar je geeft zelf al aan beginnersbike.
Nu weet ik niet wat voor totaalbedrag je in gedachten hebt ???
Misschien is het verstandiger om te kijken naar een merk dat een compleet afgemonteerde fiets heeft die het meest in de buurt komt van je wensen.
Dit is meestal voordeliger dan zelf gaan bouwen.
Tenzij je het leuk vindt om een fiets zelf samen te stellen en op te bouwen,dat kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk. ;D
suc6
Nu weet ik niet wat voor totaalbedrag je in gedachten hebt ???
Misschien is het verstandiger om te kijken naar een merk dat een compleet afgemonteerde fiets heeft die het meest in de buurt komt van je wensen.
Dit is meestal voordeliger dan zelf gaan bouwen.

Tenzij je het leuk vindt om een fiets zelf samen te stellen en op te bouwen,dat kan ik alleen maar toejuichen natuurlijk. ;D
suc6

Perfect voor beginners, zelfs de vork!!! Zal tenminste niet lekken en geen spanen trekken...
slu
slu
-
- Contacteer:
Het Frame is gewoon goed, kzou alleen es vragen wat je erbij moet betalen wanneer je de vork vervangt. Of wat je minder moet betalen wanneer je hem eruit haalt. Misschien kun je voor een redelijke prijs ergens een marzocchi mx comp krijgen, 10 keer beter!
Wat is eigenlijk je te besteden bedrag. Je kunt hier wel een vet fietsje van bouwen voor niet alteveel. noem een bedrag en dan kunnen we je wel wat tips geven!
Wat is eigenlijk je te besteden bedrag. Je kunt hier wel een vet fietsje van bouwen voor niet alteveel. noem een bedrag en dan kunnen we je wel wat tips geven!

Chmod schreef:
Perfect voor beginners, zelfs de vork!!! Zal tenminste niet lekken en geen spanen trekken...
slu
Vork voor beginners? Liever niet, meestal te weinig "rebound" demping waardoor je eraf stuiterd, en vaak duiken dit soort vorken enorm bij het remmen, ook niet echt fijn... Komt bij dat ze verre van stijf zijn en nou ook niet dat je zegt sterk...
-
FREAKaZOID schreef:
Het Frame is gewoon goed, kzou alleen es vragen wat je erbij moet betalen wanneer je de vork vervangt. Of wat je minder moet betalen wanneer je hem eruit haalt. Misschien kun je voor een redelijke prijs ergens een marzocchi mx comp krijgen, 10 keer beter!
Wat is eigenlijk je te besteden bedrag. Je kunt hier wel een vet fietsje van bouwen voor niet alteveel. noem een bedrag en dan kunnen we je wel wat tips geven!![]()
Eigenlijk geen bedrag

Ik krijg volgende week mijn nieuwe Central Park, ik train eigenlijk op de weg door iedere dag mijn woon-werk afstand (ruim 50 Km) te rijden.
Mountainbiken doe ik 1 keer in de week als het ff kan,...wist ik veel dat ik daar zo"n kick van zou krijgen

Maar het is gewoon in pricipe onmogelijk om mountainbiken en roadbiken met 1type fiets te doen (als je het goed wilt doen).
Een full suspension is op het terein een persoonlijke keuze, op de weg absoluut NOT done.
Een mountainbike op de weg is ook niets, het ding heeft gewoon geen speed.
En een road bike op het terrein hoef ik ook niet uit te leggen

Het worden dan voor het mooie te veel consessies.
Mijn Gaint Chinook blijft eigenlijk een reserve, en ik heb hem nu bijna geheel mountainbike gemaakt, echter een verende voorvork lijkt mij wel een stuk prettiger, van de ht hoef ik niet af, full suspension zou ik toch niet kopen al had ik geld zat.
Maar de pech is dat mijn voorvork een 22mm type is, helaas een incourante maatvoering en daar heb ik meteen een probleem, dus of ik moet zelf iets gaan fabrieken door bijv een 1" voorvoork te gaan "verbouwen" naar een 22mm of gewoon een ander frame kopen en de rest overzetten en dan kan ik later wel stap voor stap vervangen en verbeteren (hoewel, de huidige 6 speed Chimano SIS voldoet prima)
Met mijn Chinook zou ik best nog wel een jaartje kunnen biken, alleen de starre voorvork vind ik een stuk minder, als je een beetje gang naar beneden hebt of een keer een metertje jumpt stuiter je bijna van de fiets af als je neer komt

-
- Contacteer:
Nou goed ik doe toch een gooi naar een leuk advies voor zelfbouw, je bent 44 zie, dus waarschijnlijk minder straatarm dan een student goed eigenlijk mag/kan k daar nix over zeggen (doe t lekker toch)
€ 175,00 (frame +vork) Meteen de vork eruit graag!! en voor E25 verkopen
€ 229,00 (Deore pakket v-brake)
€ 99,00 manitou axel elite (redelijk goed vet cheap, een zocchi is beter )
Crankset Hollow Tech 22/32/44T
>Bracket ES30
>Derailleur voor TopSwing (past altijd)
>Derailleur achter
>Remgrepen
>Losse shifters 3x9 speed
>Ketting HG53
€ 99,00 (wielset)
Naven: Shimano Deore 32 gaats zwart
Spaken: DT 2.0 zwart (!)
Nippels: Messing
Velgen: Rigida ZAC 19 zwart
€ 24,50 Zadelpen:BBB skyscraper
€ 22,50 Stuur BBB
€ 34,50 stuurpen BBB litestem
€ 0,= balhoofd (heb je al van je frame)
€ 52,= Voor banden 25 euro de stuk Bijv een set Schwalbe - Jimmy
€ 10,= Voor binnenbanden 5 euro de stuk kan makkelijk
Dat is bijelkaar 745 euro bij elkaar. Kun je de vork en BB nog verkopen, moet je daarvoor een paar pedalen en handvatten voor kopen en voor Max 750 euro heb je een met deore afgemonteerde bike, met een axel elite geveerde voorvork, een leuk frampje, mooie componenten en een leuke wielset dacht k zelf. Je kunt 100 euro besparen door de vork erin te laten. De componenten zoude goedkoper kunnen zelfde geld voor banden en dergelijke.
Ps van de week deed k dit zelfde voor wat k wel zou willen hebben, kwam uit op 9700 euro, ja ach dromen kunnen we altijd
Edit: Shit een zadel vergeten, misschien kun je die ruilen tgn de vork (handvatten ermeteen bijvragen haha)
€ 175,00 (frame +vork) Meteen de vork eruit graag!! en voor E25 verkopen
€ 229,00 (Deore pakket v-brake)
€ 99,00 manitou axel elite (redelijk goed vet cheap, een zocchi is beter )
Crankset Hollow Tech 22/32/44T
>Bracket ES30
>Derailleur voor TopSwing (past altijd)
>Derailleur achter
>Remgrepen
>Losse shifters 3x9 speed
>Ketting HG53
€ 99,00 (wielset)
Naven: Shimano Deore 32 gaats zwart
Spaken: DT 2.0 zwart (!)
Nippels: Messing
Velgen: Rigida ZAC 19 zwart
€ 24,50 Zadelpen:BBB skyscraper
€ 22,50 Stuur BBB
€ 34,50 stuurpen BBB litestem
€ 0,= balhoofd (heb je al van je frame)
€ 52,= Voor banden 25 euro de stuk Bijv een set Schwalbe - Jimmy
€ 10,= Voor binnenbanden 5 euro de stuk kan makkelijk
Dat is bijelkaar 745 euro bij elkaar. Kun je de vork en BB nog verkopen, moet je daarvoor een paar pedalen en handvatten voor kopen en voor Max 750 euro heb je een met deore afgemonteerde bike, met een axel elite geveerde voorvork, een leuk frampje, mooie componenten en een leuke wielset dacht k zelf. Je kunt 100 euro besparen door de vork erin te laten. De componenten zoude goedkoper kunnen zelfde geld voor banden en dergelijke.
Ps van de week deed k dit zelfde voor wat k wel zou willen hebben, kwam uit op 9700 euro, ja ach dromen kunnen we altijd
Edit: Shit een zadel vergeten, misschien kun je die ruilen tgn de vork (handvatten ermeteen bijvragen haha)
- Xircuit
- Contacteer:
Dat frame is prima hoor, heb zelf de gedachte gehad om zon ding te kopen en ook het frame in de hand gehad, afwerking is natuurlijk wat minder maar dat boeit opzich niet zo. Het frame zelf is vrij lang, waardoor je een behoorlijk racy houding aanneemt, maar dat is niet onprettig.
Al met al een prima frame voor een prima prijs!
Al met al een prima frame voor een prima prijs!
ik heb er ook een tijdje één gehad, (het was een singlespeed, speelfietsje) nu is ie naar m"n zus doorverhuisd, (als volwaardig MTB) die naast het schaatsen wel wat wilde MTB in dat verre limburg van der ;D
tip: met heel veel zwarte delen wordt ie nog mooi ook!!

(tsja studenten tuin hè :-[ )
tip: met heel veel zwarte delen wordt ie nog mooi ook!!

(tsja studenten tuin hè :-[ )
- Xircuit
- Contacteer:
En vind je het frame wat saai, dan laat je gewoon ergens (bijv. Copy shop of een plaatselijke drukker) wat stickers maken...Simple en vaak maar een paar euro.
Het frame van Goossens en die van Wytze verschillen wel degelijk.
Kijk eens naar de balhoofdbuis hoek. Is niet een lekkere snelle wendbare mountainbike, of je moet er een starre vork van 40 cm hoogte in draaien.
Ik zou deze NIET nemen, er zijn andere frames zonder stickers maar met een meer up/to/date geometrie. Dit is erg ouderwets, waarschijnlijk heeft Goossens 2 containers op de kop weten te tikken.
Erikje
Kijk eens naar de balhoofdbuis hoek. Is niet een lekkere snelle wendbare mountainbike, of je moet er een starre vork van 40 cm hoogte in draaien.
Ik zou deze NIET nemen, er zijn andere frames zonder stickers maar met een meer up/to/date geometrie. Dit is erg ouderwets, waarschijnlijk heeft Goossens 2 containers op de kop weten te tikken.
Erikje
dat komt ook door de vork!! er zit er nu één in met 60mm en dat scheelt heel veel, bovenbuis is idd wel wat lang (lekker genisis achtig!)
en die van mij komt ook bij van Goossens vandaan :-X
Maar ze zullen wel een hoop verschillende containers van hebben, dus het beste maar een meetlatje meenemen,
btw, vind ik 175 euro veeeeels te veeel, dan kun je beter kijken voor een goeie tweede handse, ik was omgerekend iets van 90 euro kwijt (incl 2e hands titanium vork)
en die van mij komt ook bij van Goossens vandaan :-X
Maar ze zullen wel een hoop verschillende containers van hebben, dus het beste maar een meetlatje meenemen,
btw, vind ik 175 euro veeeeels te veeel, dan kun je beter kijken voor een goeie tweede handse, ik was omgerekend iets van 90 euro kwijt (incl 2e hands titanium vork)
Wytze, ik bedoelde dus dat de geometrie van jouw bike beter is/lijkt. In ieder geval is de achtervork zeker anders....
Erikje
Erikje
-
Mischien een idee. bij de lbs bij ons in het dorp een no-name onbehandeld mtb frame voor €99,- gewicht is 1,6 kilo.
hehe, op de foto lijkt ie zo idd wel heel netjes, maar die vork was toch ook iets te hoog hoor
vandaar dat ik me aangesproken voelde, maar ik had al zo"n idee van hoe weet hij dat nou.
Nou ik nog eens dat andere frame zie, heeft die idd wel een overdreven platte balhoofdhoek (wordt zelfs nog erger als je de wielen erin zet
)

Nou ik nog eens dat andere frame zie, heeft die idd wel een overdreven platte balhoofdhoek (wordt zelfs nog erger als je de wielen erin zet

Juust, we zijn het eens, ik had er ooit ook nog zo 1tje waar ik mijn oude Deore spul op kwijt kon.....same old story maar met een vork met 50 mm veerweg....
Erikje

Erikje
oeh da zijn ook wel hele trage hoeken, dan had ik toch net ff een beter framepje te pakken ;D :P
-
Leg die "term" eens uit ,....trage hoek.Wytze schreef: oeh da zijn ook wel hele trage hoeken, dan had ik toch net ff een beter framepje te pakken ;D :P
volgens mij kan alleen de berijder traag zijn

het ultieme voorbeeld van een trage balhoofdbuis hoek is een opoe fiets dan moet je dus echt vol kracht aan het stuur trekken om een bocht te kunnen maken, voordeel is wel dat ie heerlijk stabiel rechtdoor rijdt
bij mountainbiken wil je voor door de bossen crossen (xc) liever niet zo"n trage hoek, je wordt dan zo moe van het sturen
verder is de fiets dan gewoon minder wendbaar.........

bij mountainbiken wil je voor door de bossen crossen (xc) liever niet zo"n trage hoek, je wordt dan zo moe van het sturen

HEjjz k zou da fietsje mooi afmontere met nieuwe deore en met een tweede hands vorkje100euro BV enz..
als je iets wilt wete dan e-mail maar ff dan zal k een fiets same stellen
/\/\zzls BlackBox...
als je iets wilt wete dan e-mail maar ff dan zal k een fiets same stellen
/\/\zzls BlackBox...
dat lijstje zou ik wel es willen zien, ben erg benieuwd!!!FREAKaZOID schreef: Ps van de week deed k dit zelfde voor wat k wel zou willen hebben, kwam uit op 9700 euro, ja ach dromen kunnen we altijd
kan ik em gelijk doorfaxen naar sinterklaas en de kerstman......
dusssss©