Wireless of niet???

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
deijss
Wireless of niet???

Bericht door deijss » wo okt 15, 2003 9:41 am

Ben op zoek naar een andere fietscomputer, maar zit nu te denken aan wireless....is dat wat of is het een afrader??

delenn

Re:Wireless of niet???

Bericht door delenn » wo okt 15, 2003 10:07 am

Ik heb sinds een half jaar de VDO C15+, en die bevalt erg goed. Met computers met draadjes heb ik eerlijk gezegd geen ervaring, maar ik vind draadloos er wel net wat mooier uit zien (maar ja, da"s de smaak he, welke van beide er nou beter is...?).

gr
nubie

ZAG

Bericht door ZAG » wo okt 15, 2003 10:22 am

dacht dat die dingen gingen storen bij zendmasten enzo

May

Bericht door May » wo okt 15, 2003 10:26 am

Als je dit weekend naar de beurs ga, kijk dan eens bij Mavic.
Ziet er heel mooi uit.

May&vin

jojo

Bericht door jojo » wo okt 15, 2003 11:17 am

Heb ook een VDO C15+ bevalt prima en heeft bij mij nog nooit gestoord. wel vind ik dat de baterijen snel leeg zijn (in 1 jaar 2 baterijtjes).

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » wo okt 15, 2003 11:29 am

draadloos is perfect voor in het bos. Al die draadjes gaan toch kapot is mijn ervaring, en veel storingen van zendmasten heb je in het bos ook niet lijkt me!

Ik rijd zelf overigens met een Pola met draadloze fietscomputerfunctie (dan koop je er losse snelheidsensor bij) en dat vind ik helemaal perfect. Dan heb je maar 1 klok op je stuur!

Mocht je een Polar hebben waar een fietscomputerfunctie op zit: Een snelheidssensor kost net zoveel als een goede draadloze fietscomputer

Groeten, Lars

Gène

Bericht door Gène » wo okt 15, 2003 7:21 pm

Ik heb de VDO 10+ en bij mij stoort hij behoorlijk. Maar ja dat is dan alleen met de top snelheid ofzo. Voor derest een hele fijne computer. Ik heb inderdaad ook last van het batterij gebruik. M"n vader rijd met een polar en daar zit werkelijk allees wat je kunt wensen.
mzzl
Gène

Gemini

Bericht door Gemini » wo okt 15, 2003 8:04 pm

Rij met een Topeak Panoram (zo"n hele brede) in de draadloze uitvoering..

Heb alleen maar positief commentaar op deze computer alleen heeft ie een nadeel:

Als je de spaakmagneet een dag naast je zender houd (als je fiets in de schuur staat bijvoorbeeld) is de batterij leeg!
Dat is me nu al een paar keer gebeurt en let er tegenwoordig extra op...

Voor de rest zie ik geen rede waarom je een computer met draadje zou nemen..

mzzls Gemini

zonoskar

Bericht door zonoskar » wo okt 15, 2003 8:45 pm

Ik heb ook een wireless. En deze heeft mij van de fietscomputerverslaving af geholpen. Na een jaar was de batterij nl. leeg en heb ik geen zin meer gehad er een nieuwe in te stoppen. Ik rij alweer 1 jaar rond zonder dat domme ding, en blij toe......

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo okt 15, 2003 9:52 pm

Als een ding is wat ik niet koop voor de mountainbike is een draad versie want die dingen gaan toch altijd kapot. Ik rij nu met een BC1200 draadloos en zonder problemen ook bij hoogspanningsmasten.

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » wo okt 15, 2003 10:18 pm

Ik rij al 6 jaar met mijn CatEye Mity 2, met draad dus. En das nog het originele draadje en houdertje.

Dus dat alles met draad kapot gaat, ben ik het niet echt mee eens...

baquelappe

Bericht door baquelappe » wo okt 15, 2003 11:11 pm

boh, als je altijd landweggetjes neemt, of in de stad rond rijdt, dat gaat ie ook niet zo snel stuk nee. Je ben pas nen echte mountainbiker als er iets stuk gaat! :D

daar ben ik helaas al iets te vaak achter gekomen...

Bash

Bericht door Bash » wo okt 15, 2003 11:19 pm

baquelappe schreef:
Je ben pas nen echte mountainbiker als er iets stuk gaat! :D
Sorry, maar je bent een echte mountainbiker zonder techniek als er iets stuk gaat. ;) Echte mountianbikers maken niks stuk, die slijten alleen. ;D

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » do okt 16, 2003 11:06 am

@baquelappe: Als je dit landweggetjes vindt dan geef ik je gelijk: ::)

Afbeelding
Ergens in de Alpen

Afbeelding
Ikzelf in Arizona

@Bash: Helemaal mee eens.

Misschien moet ik er wel bij zetten dat ik wel een van de weinige ben die zijn computertje zolang heel houd. Heb al aardig wat van die dingen zien sneuvelen om me heen, wireless of niet

jojo

Bericht door jojo » do okt 16, 2003 11:25 am

Had voor mijn draadloze teller eentje (meerder) met kabel. voor je het weet zit er weer een breuk in het kabeltje, of hij is niet lang genoeg zit je daar weer mee. draadloos is beste oplossing in mijn ogen.

Johnny Santos

Bericht door Johnny Santos » vr okt 17, 2003 12:28 pm

Rij zelf met de Cateye Cordless 7. Werkt erg nauwkeurig, maar heeft incidenteel wel eens last van storingen/uitvallen.
Als ik bij een verkeerslicht sta te wachten, gaat mijn snelheid wel omhoog tot boven de 70 km/h. Armstrong eat your heart out!

Gast

Bericht door Gast » vr okt 17, 2003 1:04 pm

Johnny Santos schreef:
Als ik bij een verkeerslicht sta te wachten, gaat mijn snelheid wel omhoog tot boven de 70 km/h.

Das te verklaren he! Normaal gesproken zou jij door rood kachelen alleen maar om je gemiddelde hoog te houden, maar nu niet meer en weet je hoeveel schadeclaims van in de prak gereden mountainbikers Cat Eye dat scheelt ;)

Ant

Bericht door Ant » zo okt 19, 2003 2:33 pm

Wireless is top....

Rijd zelf met een Ciclosport HAC4 en werkt perfect. Heb geen enkele last van storingen. Rijdt ook weleens met iemand anders met dezelfde computer en dan ook geen storing.

Batterijen gaan bij mij ook lang mee. I.i.g. langer dan het eerder genoemde jaar...

TmFToM

Bericht door TmFToM » zo okt 19, 2003 4:46 pm

Ik rij nu 3/4 jaar met een echo 7 teller rond met draad bevalt best heeft een extra stevige draad ;D izz dus ook nog het orrinele draadsetje

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo okt 19, 2003 5:10 pm

Ik rij ook met dat polar ding en ben er niet echt wild van...
De afstelling komt erg precies en de sensor stond standaard op een veel te kort bereik ingesteld (wel duidelijke en snelle service van polar toen) en het aantal updates valt ook wat tegen, waardoor de actuele snelheid soms al niet meer echt actueel is. Bovendien wil de snelheid wel eens omhoog schieten op erg hobbelige wegen (als in, slechte klinkerweggetjes waar je nogal wat trillingen door krijgt oid). Maar goed, hij heeft alle functies die je nodig hebt (ik heb geen hoogtemeter en cadans is optioneel) en hij doet "t meestal, wat heb je nog meer te wensen?

Plaats reactie