vork upgrade

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Pitt
vork upgrade

Bericht door Pitt » wo okt 15, 2003 1:34 pm

ola mensen

Ik heb momenteel een pasta power staan. Ik denk erover om de voorvork (rock shox Pylho 2003) up te graden naar een meer downhill georienteerde vork. Ik dacht aan een Z1 150 of een Junior T.
Iemand enig idee of mijn frame dat gaat trekken, of de geometrie niet helemaal uit het lood raakt en of het T stuk deuken gaat maken in m"n frame.

Thanx ;D

Jurriaan

Re:vork upgrade

Bericht door Jurriaan » wo okt 15, 2003 7:31 pm

veel frames zijn NIET geschikt voor dubbel kroonsvorken. dit omdat de krachten van een dergleijke vork veel groter zijn. informeer dus bij de fabrikant van het frame. de balhoofdhoek zal ook vlakker worden bij het monteren van een vork met langere veerweg. het sturen zal daardoor trager gaan.

(tullio Psylo sl? ja wat is je vraagprijs?)

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo okt 15, 2003 8:52 pm

als je stuurhoek steeds flauwer wordt betekent dat ook dat je sneller je vork tegen je frame aan zal slaan........maar waarop is dat frame dan gebouwd (vork)????

Pitt

Bericht door Pitt » do okt 16, 2003 8:21 am

Bedankt voor de tips. Ik heb maar even met commencal gemaild en die raden een Junior T af vanwege de te drastische wijziging in geometrie. Dus het word vermoedelijk een Z1 FR of een Z1 150.

Ik weet nog niet wat ik met mij psylo ga doen. Het is een Psylo sl u-turn.

Zou ik die trouwens kunnen tunen. Ik ben 1.93 meter en weeg 90 kg en de veer is voor mij wat slapjes (ook gezien het gebruik: freeride) Enig idee waar dat zou kunnen?

Als ik afscheid neem van mij psylo meld ik het wel even.

laterz

Gemini

Bericht door Gemini » do okt 16, 2003 8:37 am

zwaardere veren + dikkere olie wellicht een optie... ???

mzzls Gemini

Plaats reactie