ben weer genezen!
Moderator:Beheerders
begin vant seizoen mn ribben gebroken zoals jullie wellicht nog kunnen herinneren, werd me verteld dat ik wel n jaar uitgeschahelt zou zijn. Kom net van de doc en ik ben weer helemaal ok! naja mn ribben en longen dan. Binnen n maand of 6 dus weer helemaal de oude. Rij al lang weer daar nie van maar toch fijn om die bevestiging te horen.
Ervaring met genezingen die voorspoeiger zijn gegaan dan verwacht?
Ervaring met genezingen die voorspoeiger zijn gegaan dan verwacht?
Re:ben weer genezen!
hah, goed om te horen
ik heb zelf toen ik met een gescheurde spier in mijn schouder zat ook flink snel genezen, ook eerder dan verwacht... ookal voel ik het nu wel weer na een dag biken..
Ook Bro, die zijn voet flink kapot had, heb ik alweer op mijn bike rond zien hoppen :P
volgens mij geneest het meeste wel sneller dan die dokters zeggen...

ik heb zelf toen ik met een gescheurde spier in mijn schouder zat ook flink snel genezen, ook eerder dan verwacht... ookal voel ik het nu wel weer na een dag biken..
Ook Bro, die zijn voet flink kapot had, heb ik alweer op mijn bike rond zien hoppen :P
volgens mij geneest het meeste wel sneller dan die dokters zeggen...
Precies, die doktoren weten toch niet waar ze het over hebben!!111111111
Ik bedoel, boeie als je nu niet even die extra tijd neemt om het helemaal te laten genezen, wat kan jou het schelen als je er later toch last van krijgt!!1111111111
Ik bedoel, boeie als je nu niet even die extra tijd neemt om het helemaal te laten genezen, wat kan jou het schelen als je er later toch last van krijgt!!1111111111
-
ribben breken rules, mijn ribg is 3weken geleden gebroken, maar nu heb ik er al geen last meer van, miss omdat ik nog jong ben??
Knap
... normaal heeft een bot ongeveer 6 weken nodig om aan elkaar te hechten...
Zeker veel melk gedronken ofzo? ::) :P

Zeker veel melk gedronken ofzo? ::) :P

-
ik weet ook niet hoe het komt..... speciaal geval zeker

-
Dat snelle genezen had ik ook met mn elleboog, die was praktisch gebroken, na 2,5 a 3 weken had ik er al geen last meer van. :P
heb nu een spier in de onderrug verrekt, en dat doet verrekte pijn. Is trouwens al de zesde keer dat ik die plek verrek (die verrekte plek :-X). Zit nu na 1,5 week onder de spierverslapper en pijnstiller en maar smeren om het warm en in beweging te houden. Nog tips?
Langer rusten... spieroefeningen doen (GEEN krachtraining) lichtjes strekken..
Andere zitpositie aannemen op de fiets...
Andere zitpositie aannemen op de fiets...
3 weken is onmogelijk, dan heb je m niet gebroken.
-
dan liegen de foto"s

Hennige-haarie schreef:
dan liegen de foto"s![]()
Foto"s kunnen ook illusies weergeven...
Of onduidelijk zijn, of onderbelicht...
Je weet maar nooit. Maaaaarrrr 3 weken hersteltijd IS onmogelijk...
Hennige-haarie schreef:
dan liegen de foto"s![]()
Harrie je kan me veel wijs maken, maar binnen 3 weken is een gebroken bot NIET genezen. Kweet niet hoe jullie in België x-rays maken maar ik kan je verzekeren dat het wel ietsies langer duurt. Wellicht dat je een scheur had in je rib en dat t snel ok voelde. Maar het is medisch onmogelijk dat een gebroken bot binnen 3 weken is hersteld.
-
ok, dan trek ik me terug, ik kan jullie geen verklaring geven, dus kruip ik in m"n hol :"(
ik vind 6 weken al best wel snel. dat was bij mij "t geval met een gebroken sleutelbeen, valt best wel mee dus, maar je kan niet veel ermee aangezien je geen gips enz hebt, das "t mindere maar voor de rest valt "t wel mee dus.
Wel pijnlijk overigens
Wel pijnlijk overigens

Ja klote is dat he als ze dr niks aan kunnen dow qua gips oid! Bij n gebroken sleutelbeen kan je je arm iig nog in n mitella gooien. Hoe dan ook t blijft kut, iets breken!
Hoe weet je dat je genezen bent Harry? Heb je nieuwe foto"s laten maken? Dus doe maar gewoon rustig aan, anders merk je het binnenkort vast wel dat je nog niet volledig genezen bent.
@DD goed te horen.
Ik heb sinds de laatste dagen van mijn ziekenhuisbezoek ook wat last van mijn ribben, vooral de eerste uren dat ik wakker ben, lastig met diep ademhalen. Mijn huisarts zegt dat het heel goed mogelijk is dat ik ook mijn ribben/borstkast een beetje gekeneusd heb toen ik mijn milt verloor en ik moet toe geven, de klap destijds was idd wel heel hard, dus hij kan wel eens gelijkhebben.
Het is echt geen pretje, vooral niet bij zaken als hoesten of niesen, zeer pijnlijk kan ik je vertellen.
@DD goed te horen.
Ik heb sinds de laatste dagen van mijn ziekenhuisbezoek ook wat last van mijn ribben, vooral de eerste uren dat ik wakker ben, lastig met diep ademhalen. Mijn huisarts zegt dat het heel goed mogelijk is dat ik ook mijn ribben/borstkast een beetje gekeneusd heb toen ik mijn milt verloor en ik moet toe geven, de klap destijds was idd wel heel hard, dus hij kan wel eens gelijkhebben.
Het is echt geen pretje, vooral niet bij zaken als hoesten of niesen, zeer pijnlijk kan ik je vertellen.
Jass schreef:
Hoe weet je dat je genezen bent Harry? Heb je nieuwe foto"s laten maken? Dus doe maar gewoon rustig aan, anders merk je het binnenkort vast wel dat je nog niet volledig genezen bent.
@DD goed te horen.
Ach stel je niet zo aan

-
Jass schreef:
@
omdat ik al terug aan het dirten ben....

een tip: koop een "steunband" of zoeits, ik heb zoiets bij de apotheker gekocht en zo steun je niet meer op je ribben en hbe je er veel minder last van
DudeHimself schreef:
Ach stel je niet zo aan
Ach, I"ll survive, onkruid vergaat niet :P En het is al minder erg dan het was, dus vooruitgang zit er wel in.

Jass schreef:
[DudeHimself schreef:
Ach stel je niet zo aan
Ach, I"ll survive, onkruid vergaat niet :P En het is al minder erg dan het was, dus vooruitgang zit er wel in.![]()
Hopelijk houdt je ern ix aan over.. maar wat zeggen de dokters/artsen ervan? en moet je ng nabehandeling hebben ofzo?
Iets in de vorm van medicijnen?
Jass, moet jij nu de rest van je leven antibiotica slikken omdat jij geen milt meer hebt?
coccobill schreef:
Jass, moet jij nu de rest van je leven antibiotica slikken omdat jij geen milt meer hebt?
Nee, ik heb momenteel geen medicijnen meer. Heb mijn antibiotica kuur vorige week maandag afgerond. En kan (als ik helemaal genezen ben) weer normaal verder leven. Wel goed naar mijn lichaam luisteren. Krijg geen waarschuwende steken in mijn zij meer natuurlijk, maar het zal als het goed is weinig invloed op mijn leven verder hebben (behalve die ritssluiting van net onder mijn borstbeen tot net onder de navel op mijn buik)
Trouwens kun je niet continu antibiotica slikken, want daar raken bacterieen resistent tegen.
ok, scheelt weer een hoop geklooi...Ik dacht dat de milt er voor zorgt dat je voldoende weerstand hebt tegen "vreemde dingen" in je lichaam zoals bacterien ed. De milt is toch een soort voorraad of aanmaakplaats van die witte bloedlichaampjes?
it could have been worse moet je maar denken..
enniewees, take care!
it could have been worse moet je maar denken..
enniewees, take care!
coccobill schreef:
Ik dacht dat de milt er voor zorgt dat je voldoende weerstand hebt tegen "vreemde dingen" in je lichaam zoals bacterien ed.
Klopt, alleen dit doet de milt samen met andere organen, o.a. de lever en de taken van de milt worden voornamelijk door de lever overgenomen. Verder worden in de milt rode bloedlichaampjes afgebroken (volgens mij samen met de lever), nu ook naar de lever.
Heb wel een iets verhoogde kans op bloedvergiftiging t.o.v. iemand met milt, maar dat is zo goed als alles.