Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.
Moderator:Beheerders
-
tomster - Berichten:4
frame probleem!
Bericht
door tomster » ma okt 06, 2003 10:01 am
ik heb sinds ongeveer een half jaar een BE-one genus. de fiets bevalt wel redelijk maar nou heb ik een probleempje met mijn frame. ik heb namelijk gisteren een paar brake-boosters gemonteerd ;D . maar toen ik het schroefje van de achterrem los ging draaien kwam de hele schroef uit het frame mee

en nou is dat gat redelijk dolgedraaid. ik heb de schroef er uiteindelijk wel weer recht ingekregen ::) . maar nou vraag ik mij af: moet ik nou bang zijn dat het nokje van mijn achterrem vandaag of morgen afbreekt of iets in die richting? iemand ervaring met dit probleem?

:"(
-
Ruben
- Forumbeheerder
Bericht
door Ruben » ma okt 06, 2003 10:55 am
Is het draad in het frame stukgedraaid of in de remnok zelf?
-
Bericht
door tomster » ma okt 06, 2003 11:16 am
de schroefdraad in de remnok zelf.... :"(
-
Enduro - Berichten:3266
Bericht
door Enduro » ma okt 06, 2003 11:31 am
tomster schreef:
de schroefdraad in de remnok zelf.... :"(
beter als het frame... nieuwe remnok halen...
-
Bericht
door tomster » ma okt 06, 2003 11:38 am
w8 ik heb het verkeerd uitgelegd.. het zit in mijn frame waar de schroef van de rem in gaat. :"( kan ik nou be-one om een nieuw frame vragen?
-
Abuse that Sl*t - Berichten:1287
Bericht
door Abuse that Sl*t » ma okt 06, 2003 12:39 pm
tomster schreef:
w8 ik heb het verkeerd uitgelegd.. het zit in mijn frame waar de schroef van de rem in gaat. :"( kan ik nou be-one om een nieuw frame vragen?
kun je doen, de kans is dat ze gewoon zeggen dat het jou fout is, maar ja niet geprobeerd is zowiezo geen nieuw frame
-
Bericht
door tomster » ma okt 06, 2003 5:12 pm
ik heb een maitlje gestuurd naar de heren en dames van be-one.....
nu word het dus afwachten wat hun ervan zeggen.
maar morgen begint mijn stage bij een fietsenwinkel ;D dus misschien kom ik wel een vertegenwoordiger tegen van be-one/batavus. en dan kan ik die het probleem ook nog is voorleggen
-
Zand er over - Berichten:858
Bericht
door Zand er over » ma okt 06, 2003 10:41 pm
het is dus niet zo dat je met een nieuwe rem nok weer klaar bent als ik het goed begrijp... overigens niet zo slim om b1 te mailen... veel beter had geweest dat frame gewoon terug te sturen als je toch bij de fietsenwinkel gaat werken. met een briefje erbij waarin je uitlegt dat je die reparatie voor een klant verrichte en dat ondanks jou vakkundige kennis de bout dol draaide.. of ze zo vriendlijk willen zijn een nieuw frame te sturen en of ze een vergoeding willen geven voor het ombouwen.... ;D