Full Suspension met pegs
Moderator:Beheerders
kurt doet een 360 to grind...
Re:Full Suspension met pegs
Plons Wur ! schreef:
Heb hier net de nieuwe RISE dvd.
Daarin zie je Kurt Voreis met een tazer fs met pegs, en WEINIG indrukwekkend.
Ook zien we een DP member schitteren in Rise maar dit terzijde.
GT dudette schreef:
ik vind mountain bikes met pegs heel amusant, elk bedrijf maakt dezelfde fout, BMX bikes zijn gemaakt om pegs te hebben, ze hebben een verhoogde BB daarvoor zodat je niet op BB en cranks grind als je wil grinden maar zuiver op de pegs, bij mountainbikes zitten de pegs op gelijke hoogte of hoger dan de BB, waardoor, wanneer je grind altijd op een peg en je BB/cranks grind, nooit zuiver op beide pegs.
Northshore Extreme is bijna klaar voor de productie van een 26" streetframe (staal), dat speciaal ontworpen is voor pegs. De pegs zijn daarbij lager geplaatst dan de assen (en belangrijker : ook lager dan de cranks). Een giga achterpat en dedicated starre voorvork maken dat mogelijk. Er is ook al rekening gehouden met de Marzo"s voor pegs. De verhalen en proto pics beloven veel goeds. Handmade in the Czech Republic, wat de kosten laag en de kwaliteit hoog houdt. Er zijn ook plannen voor o.a. een FS machine
www.ns-extreme.com is gevestigd in Polen, waar de Dirt/DS/Street scene al behoorlijk volwassen is.
Keep the rubber side down,
Cloxxki
ik vind pedalgrind genoeg, rotors hoef je niet, een lekker lange remkabel wel, maar dan moet je ook nog barspins kunnen, met een terugtrap rem fiets lukken de barspins ook goed

meschien ist wel voor flatlandGT dudette schreef:
ik vind mountain bikes met pegs heel amusant, elk bedrijf maakt dezelfde fout, BMX bikes zijn gemaakt om pegs te hebben, ze hebben een verhoogde BB daarvoor zodat je niet op BB en cranks grind als je wil grinden maar zuiver op de pegs, bij mountainbikes zitten de pegs op gelijke hoogte of hoger dan de BB, waardoor, wanneer je grind altijd op een peg en je BB/cranks grind, nooit zuiver op beide pegs. de enige mtb die ik ooit gezien heb die pegs zou kunnen hebben is dirty harry zijn pashley 24 Mghz, die kan dat hebben, want daar is de BB hoger dan de wielassen.
Plons Wur ! schreef:
kurt doet een 360 to grind...
Weinig bom wat die klaarspeeld
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
grappig. elke keer er iets nieuws geïntroduceerd wordt, staat de hele mountainbike wereld op z"n achterste poten. wie rijdt er allemaal street met z"n MOUNTAINbike?
dirk de schurk schreef:
grappig. elke keer er iets nieuws geïntroduceerd wordt, staat de hele mountainbike wereld op z"n achterste poten. wie rijdt er allemaal street met z"n MOUNTAINbike?
versta je onder street een beetje droppen, af en toe pedalgrinds, het meer technische urban? zo ja? dan moet je eens goed rondkijken want meerdere doen dat
-
- Contacteer:
...dus als je ff de stad in gaat om wat urban te rijden zeg je dat je gaat MOUNTAINbiken?? ik ga altijd gewoon ff fietsen...
ik vind het urban gedeelte in NWD3 van Loneski (toch..) ook wel vet...barspins zonder rotor en grinds zonder pegs
ik vind het urban gedeelte in NWD3 van Loneski (toch..) ook wel vet...barspins zonder rotor en grinds zonder pegs
zeker vet, tis trouwens Jeff Lenosky... grinden zonder pegs is ook veel vetter dan met, je kan ook een heleboel grinds doen zonder pegs hoor.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
lion schreef:
zeker vet, tis trouwens Jeff Lenosky... grinden zonder pegs is ook veel vetter dan met, je kan ook een heleboel grinds doen zonder pegs hoor.
ja hoor, maar met pegs kan je er dus nog meer doen.
laten we ander even de nadelen van pegs op mtb opsommen:
...
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
lion schreef:
[dirk de schurk schreef:
versta je onder street een beetje droppen, af en toe pedalgrinds, het meer technische urban? zo ja? dan moet je eens goed rondkijken want meerdere doen dat
mijn reet weet ook wel dat er meerdere mensen streeten met hun mtb. maar toen dat voor het eerst gedaan werd, was er ook een hele ethische discutie over. en niet dat ik het afkeur hoor, mijn dmr is zo street als maar kijk zijn opgebouwd (mss dan nog zonder voorem, en met vaste vork)