suggesties?
Moderators:JJ, Beheerders
-
waarom toch zo"n achtelijke vork erin. en dan zijn schijven te duur? trouwens, die zouden er niet eens opkunnen, op dat puddingbroodje wat ze bij rs een vork noemen.
wat gebeurd er trouwens als je met carbo hevels op je bek gaat? iemand ervaring?
en waarom zou je marta sl nemen als er ook formula b4 mag"s bestaan die flink lichter zijn? iemand ervaring met alu schijven voor de formula"s? gezien op notubes.com. echt achtelijk licht maar het lijkt mij wat slijtagegevoelig...?
wat gebeurd er trouwens als je met carbo hevels op je bek gaat? iemand ervaring?
en waarom zou je marta sl nemen als er ook formula b4 mag"s bestaan die flink lichter zijn? iemand ervaring met alu schijven voor de formula"s? gezien op notubes.com. echt achtelijk licht maar het lijkt mij wat slijtagegevoelig...?
Re:suggesties?
zonde zonde, van die v-brakes vind ik echt zonde,........ schijfremmen maken de fiets af!!!
en het is niet eens veel duurder. Je zet er xt shifters op, en op int kun je vaak zat aanbiedingen vinden.
Kijk naar flying v, setje x max sl en marta sl voor 950 euro. Niet slecht lijkt me!!
hoezo achterlijke vork?
Hij is misschien niet superstijf maar denk dat die heerlijk rijdt.
Kijk naar flying v, setje x max sl en marta sl voor 950 euro. Niet slecht lijkt me!!
hoezo achterlijke vork?
Hij is misschien niet superstijf maar denk dat die heerlijk rijdt.
Alu remschijven? Weinig vertrouwen in, Tinker Juarez rijdt met ceramische schijven, dat vind ik dan wel weer interessant... (of bedoelde je dat?)
op notubes kun je alu schijven krijgen. ook een titanium caliper, je krijgt dus alleen een originele remhendel. 282 gram voor een hele set!
Maar ceramisch moet dan echt remmen als een tiet.
Maar ceramisch moet dan echt remmen als een tiet.
Ceramic schijven.. leuk.. maar hoop toch wel dat ze voorzien zijn van een composiete basis, of iets van dien aard... Ceramic is ontzettend bros.. bij het minste of geringste steentje, zou een schijf al breken... En gezien de natuur van onze sport, acht ik die kans vrij wel aanwezig.
Carbon, cera-composiet en alu schijven word al jaren mee geëxpirimenteerd voor de fiets... heb ergens nog wel een interssant artikel daarover.. uit 1997 (?) meen ik. Ik zal eens mn best doen dat boven te halen. Vraag er anders over een jaar nog eens na

Carbon, cera-composiet en alu schijven word al jaren mee geëxpirimenteerd voor de fiets... heb ergens nog wel een interssant artikel daarover.. uit 1997 (?) meen ik. Ik zal eens mn best doen dat boven te halen. Vraag er anders over een jaar nog eens na

durfduivel_deelux schreef:
waarom toch zo"n achtelijke vork erin. en dan zijn schijven te duur? trouwens, die zouden er niet eens opkunnen, op dat puddingbroodje wat ze bij rs een vork noemen.
Puddingbroodje... denk maar es na... er zijn ook mensen die er goede ervaringen mee hebben.
Carbo hevels zijn enorm stevig... zullen niet sneller breken dan alu...
En de ceramische schijven van Advance zijn 100€ per stuk, zijn voor formula geschikt, en je remkracht gaat ern iet zo enorm drastisch op vooruit.
OJA!! in de regen raad ik je af om met die dingen te rijen....
@ DK, weet je nog hoe die alu schijven eruit kwamen? Pos of neg.
Oke, gezien het vele aantal reacties dat ik schijven moet nemen, geef me daar is wat goede suggesties voor.
eis is dan wel dat ze lichtgewicht zijn en zich goed houden in ALLE weersomstandigheden. Heb hier wel eens gelezen dat bij de marta de blokken zo op zijn als je in de modder rijdt omdat ze dan voortdurend aanlopen(meer als andere schijfremmen)
Maar hier komen mijn keuzes:
xtr
marta
b4sl
hayes mag nog iets(wel erg duur)
nieuwe hope single piston die in 2004 uitkomt
.................. vul eens is
Oke, gezien het vele aantal reacties dat ik schijven moet nemen, geef me daar is wat goede suggesties voor.
eis is dan wel dat ze lichtgewicht zijn en zich goed houden in ALLE weersomstandigheden. Heb hier wel eens gelezen dat bij de marta de blokken zo op zijn als je in de modder rijdt omdat ze dan voortdurend aanlopen(meer als andere schijfremmen)
Maar hier komen mijn keuzes:
xtr
marta
b4sl
hayes mag nog iets(wel erg duur)
nieuwe hope single piston die in 2004 uitkomt
.................. vul eens is
Hayes is niet lichtgewicht hé, ook de Mag Plus niet...
hope mini is redelijk lichtgewicht + de mooiste rem op de markt!
en hij werkt goed. die paar extra grammetjes merk je echt niet hoor bij je rem!!
hope komt toch met een compleet nieuwe lijn?
2 zuigers, 4 zuigers en 6 zuigers?
2 zuigers, 4 zuigers en 6 zuigers?
en de avid juicy 7?
lijkt mij ook wel een leuke rem.
Verstelbaar, maar toch open.
Maar hoe remt die, heeft iemand ervaring met deze rem?
lijkt mij ook wel een leuke rem.
Verstelbaar, maar toch open.
Maar hoe remt die, heeft iemand ervaring met deze rem?
Heb je het wel nodig die schrijfremmen? Als jij wedstrijden/marathons/tochten hier rijd in (in Nederland) heb je naar mijn mening een verkeerde keuze gemaakt. Nederlandse wedstrijden zijn op gebied van afdalingen helemaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld Belgie. Want nu moet je al behoorlijk die in de buidel tasten om een setje schijfremmen te kopen. Plus je moet je houden aan shimano schijfremmen wil je met XTR 2003/2004 shifters rond rijden. Je kan wel bv: Formula"s kopen en dan het rapid rise syteem te gebruiken. Het "oude" systeem van shimano. Maar ga er ook geen slechte v- brakes op zetten. Denk op z"n minst XTR en Avid sd7 kan ook beter.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Het "oude systeem" van Shimano? Rapid Rise is term om de omgekeerde veer aan te duiden, en die waar voorheen (XTR "02 en terug) nÃet standaard. In 2 versies te krijgen: normaal en rapid rise. Rapidfire is een meer passende term!
Sorry heb me even vergist in alle termen die de ronde doen. Ik zal proberen het niet meer te doen.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
ja, maar als je te lang wacht met de fiets kopen zijn er geen xt of xtr shifters meer:S
Of worden die nog gemaakt.
En een tip, laat je niet omlullen door wat iedereen hier zegt, de de wereldkampioen heeft schijven omgeruild voor v brakes!!!!!
Of worden die nog gemaakt.
En een tip, laat je niet omlullen door wat iedereen hier zegt, de de wereldkampioen heeft schijven omgeruild voor v brakes!!!!!
ZAG schreef:
Ook dat was een persoonlijke keuze. Als hij in een put springt spring ik hem ook niet achterna.
Tot zover de ietswat radicale vergelijkingen.
WWW schreef:
@ DK, weet je nog hoe die alu schijven eruit kwamen? Pos of neg.
Destijds negatief. Had te veel last van het verliezen van sterkte bij de warmte ontwikkeling... Weet niet hoever de heren/dames geleerden nu zijn, maar je hoort er angstvallig weinig over.. zegt voor nu ff genoeg denk ik zow.
Licht; goed; GEEN slepen; Hope Mini"s. Beste aankoop van mij geweest... van al dát weinige recente spul dat ik dan nog wil kopen.... Jammer dat ze nu ff werkeloos zijn, waren echt puike remmen...
helemaal mee eens, ik rij nu ook hope, TOP.
Alleen als ik hard door een plas rijdt loopt die achter aan, maar dat is normaal voor schijven, is ook zo weer weg en de remkracht wordt er nauwelijks minder op.
Alleen als ik hard door een plas rijdt loopt die achter aan, maar dat is normaal voor schijven, is ook zo weer weg en de remkracht wordt er nauwelijks minder op.
-
als de wereldkampioen een slag in zijn wiel heeft hoeft "ie niet naar huis te fietsen. en als z"n velg versleten is heeft "ie al 12 nieuwe wielsets gehad. en die gozer rijdt zelfs hard omhoog én omlaag op een opoefiets.
Het klopt dat de XT"s Rapid fire nog voorlopig worden gemaakt. Dat moet ook wel anders gooit shimano haar eigen ramen in. SRAM heeft op dat gebied een hele goede gooi gedaan op schakelgebied. Shimano is nu met die nieuwe shifters alleen compatibel met haar eiegen schijfremmen. Natuulijk kun je wel van andere merken V-brakes kopen maar niet meer de remhendels. Ik denk dat shimano haar systemen nog gaat aan passen anders zou het nog eens anders kunnen lopen voor het monopolie bedrijf.
maar ja dat was ff off topic. Het klopt inderaad dat je zelf moet doen wat je zelf wilt. It"s your party he..
mzzl
Gène
maar ja dat was ff off topic. Het klopt inderaad dat je zelf moet doen wat je zelf wilt. It"s your party he..
mzzl
Gène
ZAG schreef:
helemaal mee eens, ik rij nu ook hope, TOP.
Dan laat je opname van t frame nog maar eens afvlakken. Bij mijn Epic Ti had ik ZERO last van slepen. Jah, als ik door een plas reed 3 omwentelingen.. .net zoveel als bij een velgrem.. Daarna meteen weer absoluut vrij. Verschillende keren naast Magura rijdende mensen gereden waarbij het geheel aanzienlijk veel meer aan liep dan mijn Hope"s.
wat remmen betreft, ik zou de magura hs33 bepaald niet vergeten. Prima dingetjes, die niet lekken en bovendien doen waar het allemaal om begonnen was: echt goed remmen, lichte bediening, goed doseerbaar en makkelijk verstelbaar tijdens het rijden (als dat al zou moeten). Ik hoef voorlopig helemaal niets anders.