Hoe kan ik zien of ik te maken heb met een Deore, LX of XT cassette?
Ik zie het er nergens opstaan. ???
Shimano cassettes
Moderator:Beheerders
Re:Shimano cassettes
Moet je ze ook eerst schoonmaken ;D
Deore of LX cassettes bestaan niet.
Shimano hanteert verschillende kwaliteiten die je af kunt leiden uit het nummer.
Cassette voor Xt is vaak CS-M7xx
Simpeler is een HG50 of HG-70 cassette.
Zie website van Shimano ( www.shimano-eu.com/cycling/index.phtml) voor alle verschillende uitvoeringen.
Deore of LX cassettes bestaan niet.
Shimano hanteert verschillende kwaliteiten die je af kunt leiden uit het nummer.
Cassette voor Xt is vaak CS-M7xx
Simpeler is een HG50 of HG-70 cassette.
Zie website van Shimano ( www.shimano-eu.com/cycling/index.phtml) voor alle verschillende uitvoeringen.
de xt cassette heeft een spider(de kransjes zitten op een alu houder gemonteerd)
bij Deore en LX staat er waarschijnlijk hg+nummer op de sluitring
bij Deore en LX staat er waarschijnlijk hg+nummer op de sluitring
plus hoe horger het nummer hoe beter de cassete, ik zou trouwens die van XT zeer aanraden. Ut is veel geld maar dan heb je een gewelige cassete. Bij deore of LX heb je het idee dat het schakelen bij de grotere tandjes wat vertraagd wordt. Bij XT is het vrijwel direkt raak.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Gène schreef:
Bij deore of LX heb je het idee dat het schakelen bij de grotere tandjes wat vertraagd wordt. Bij XT is het vrijwel direkt raak.
mzzl
Gène
Bullshit !
als het nieuw is schakelt alles even goed.
Behalve als je een sram ketting gebruikt met een shimano cassette, dat werkt vaker wat minder, maar ook niet slecht
Behalve als je een sram ketting gebruikt met een shimano cassette, dat werkt vaker wat minder, maar ook niet slecht