Mijn bike - is het iets?
Moderators:JJ, Beheerders
Dag medebikers/sters,
Het is altijd leuk om ff fietsen te kijken van een ander. Dit is mijn bezit waar ik eerlijk gezegd best trots op ben. Is het wat om 1 x per week of 1 x per twee weken mee te "stieren" in het bos.
Laat me ff weten of ik niet voor L*L fiets :-[
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=118586
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=118585
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=118584
Het is altijd leuk om ff fietsen te kijken van een ander. Dit is mijn bezit waar ik eerlijk gezegd best trots op ben. Is het wat om 1 x per week of 1 x per twee weken mee te "stieren" in het bos.
Laat me ff weten of ik niet voor L*L fiets :-[
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=118586
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=118585
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=118584
Re:Mijn bike - is het iets?
Als je er zelf toch trots op bent, wat kan je dan schelen wat de rest er van vind?
Ik weet niet hoe jij er uit ziet maar voor lul fietsen zul je niet meteen dankzij je fiets
Ik weet niet hoe jij er uit ziet maar voor lul fietsen zul je niet meteen dankzij je fiets

-
- Contacteer:
Ziet er best netjes uit. Zeker een leuke bike om 1 x in de week eff een rondje op te rijden..(vaker kan ook hoor) en je loopt niet voor lul. Tis niet mijn droomfiets kwa onderdelen maar een DEORE groep is wel degelijk en goed genoeg om lekker mee te kunnen Knallen. Kzag al wat WCS spul das dus dik in orde en de remmen zijn ook wel goed denk ik al weet ik niet pcies hoe deze remmen maar aan het merk te zien kan het niet echt verkeerd zijn. De vork ach ja..iig geen suntour of RST. maar gewoon lekker een RS
Veel plezier met je bike en dat zal wel lukken denk ik!
Veel plezier met je bike en dat zal wel lukken denk ik!
- Xircuit
- Contacteer:
Tip: Koop een paar andere remgrepen, die Promaxen liggen slecht in de hand en komen de dosering niet te goede.
Voor de rest, leuke bike en hij ziet er mooi uit.
Voor de rest, leuke bike en hij ziet er mooi uit.
Leuk hoor, maarruh, hoe lang ben jij? Aan de maat te zien 1,90-2,00 maar aan je zadelpen te zien toch maar 1,80-1,90.... klopt dat laatste?
Erikje
Erikje
Nette fiets!!! net afgemonteerd... ik stel alleen me vragen bij de vork.... maar dat is voor latere zorg...
Happy trails!!!
Happy trails!!!
-
Erikje schreef:
Leuk hoor, maarruh, hoe lang ben jij? Aan de maat te zien 1,90-2,00 maar aan je zadelpen te zien toch maar 1,80-1,90.... klopt dat laatste?
Erikje
dit heb ik nog nooit begrepen, waarom zou je zadelpen er toch altijd een meter uit moeten steken ??? Mijn zadelpen steekt er ook zes meter uit, maar das omdat ik bijna 2 meter ben. En qua geometrie maakt dit volgens mijn geen flikker uit, of je nu een laag frame hebt met 3 meter zadelpen, of het frame wat hoger en de zadelpen wat korter. De hoeken blijven toch allemaal gelijk?
Of ben ik nu fout?
-
Overigens, hoort de buitenkabel van je achterrem niet in da klemmetje op je frame?
En koop idd een setje avid remgrepen, dit zal de remwerking zeer veel goed doen. Mits je dan het modulatieoverbrengningdraaiknopje helemaal naar benee draait, hierdoor zal de "arm" korter worden en zal de rem sterker worden, en beter moduleren
En tip 3, haal die plastieke schijf achter uw casette vandaan, dit zal op den duur lelijk worden, vuil worden, gaat breken, rammelen, scheuren, en is bovendien nutteloos.... mits je je derailleur goed afsteld, anders komt evengoed de ketting nog achter de casette terecht ::)
En jahoor, nog een tip: schuif uw shifter op totdat de terugschakelknop 2mm van uw remgreep is verwijderd. U zal dan lekkerder kunnen shiften, en de grip in zijn geheel kunnen vastpakken. Iets dat nu niet mogelijk is, omdat de shifterknop een halve meter over uw grip heel valt.
Het valt ook nie mee huh dat mountainbiken..... ;D
En oja, tis een puike bike hoor
En koop idd een setje avid remgrepen, dit zal de remwerking zeer veel goed doen. Mits je dan het modulatieoverbrengningdraaiknopje helemaal naar benee draait, hierdoor zal de "arm" korter worden en zal de rem sterker worden, en beter moduleren

En tip 3, haal die plastieke schijf achter uw casette vandaan, dit zal op den duur lelijk worden, vuil worden, gaat breken, rammelen, scheuren, en is bovendien nutteloos.... mits je je derailleur goed afsteld, anders komt evengoed de ketting nog achter de casette terecht ::)
En jahoor, nog een tip: schuif uw shifter op totdat de terugschakelknop 2mm van uw remgreep is verwijderd. U zal dan lekkerder kunnen shiften, en de grip in zijn geheel kunnen vastpakken. Iets dat nu niet mogelijk is, omdat de shifterknop een halve meter over uw grip heel valt.
Het valt ook nie mee huh dat mountainbiken..... ;D
En oja, tis een puike bike hoor

Baquelappe, de buitenkabel is er inderdaad al uitgehaald, was eerste foto die ik nam toen ie nog vers van de pers was, zal ik maar zeggen.
Voor de rest heb ik die shifters en al die toestanden zelf dichter bij elkaar gezet....vind ik toch prettig voor mezelf, maar wie weet dat ik ze ooit weer elkaar gooi
In ieder geval bedankt voor de nuttige en bruikbare tips...en idd het afstellen van die remmen is niet echt mijn ding...alhoewel ze nu behoorlijk goed staan afgesteld.
In ieder geval hier nog een puntje van kritiek op uw verhaaltje. Het mountainbiken valt wel mee hoor.....alleen het afstellen niet
Thanx.
Voor de rest heb ik die shifters en al die toestanden zelf dichter bij elkaar gezet....vind ik toch prettig voor mezelf, maar wie weet dat ik ze ooit weer elkaar gooi

In ieder geval bedankt voor de nuttige en bruikbare tips...en idd het afstellen van die remmen is niet echt mijn ding...alhoewel ze nu behoorlijk goed staan afgesteld.
In ieder geval hier nog een puntje van kritiek op uw verhaaltje. Het mountainbiken valt wel mee hoor.....alleen het afstellen niet

Thanx.
Nog even over de framemaat cq mijn eigen lengte.
Weer een paar scherpe ogen die meekijken - ik ben idd rond de 1.80m. Hierdoor staat idd het zadel lager, maar hier heb ik ook bewust voor gekozen. Dit is puur voor het gevoel....ik vind het persoonlijk geen porum als iemand van 2 meter op zo"n klein fietsie zit. Dan is het net of je op een kinderfietsje zit ;D Nee, als ik zo zou fietsen dan kocht ik wel een BMX-fietsie.................
Serieus, als ik in "de bladen" kijk dan zie ik eerst de biker om vervolgens te constateren dat er nog een fiets onder zit ook.
No offence.
Weer een paar scherpe ogen die meekijken - ik ben idd rond de 1.80m. Hierdoor staat idd het zadel lager, maar hier heb ik ook bewust voor gekozen. Dit is puur voor het gevoel....ik vind het persoonlijk geen porum als iemand van 2 meter op zo"n klein fietsie zit. Dan is het net of je op een kinderfietsje zit ;D Nee, als ik zo zou fietsen dan kocht ik wel een BMX-fietsie.................

Serieus, als ik in "de bladen" kijk dan zie ik eerst de biker om vervolgens te constateren dat er nog een fiets onder zit ook.
No offence.
baquelappe schreef:
Of ben ik nu fout?
Nee man, je bent niet fout, maar ook niet volledig

Zo"n bovenbuis zal ook langer worden met een grotere maat bike. Zeker bij een GF kan dit flink oplopen. En GF houdt ook aan: hoe groter het frame, hoe langer de stuurpen. Dus hoe groter het frame, hoe langer de ruimte tussen stuur en zadel.
En ik kan mij voorstellen dat als je 1,80 bent met zo"n grote ruimte richting stuur dat het bike minder leuk/makkelijk wordt.
Erikje
-
ahhh, ikke schnap!

-
baquelappe schreef:
[Erikje schreef:
dit heb ik nog nooit begrepen, waarom zou je zadelpen er toch altijd een meter uit moeten steken ???
Of ben ik nu fout?
De Afstand stuur zadel moet gewoon goed zijn, maar verder wil je een zo klein (laag) mogelijk frame omdat je dan wendbaarder bent dan op een frame met een hoge bovenbuis.
met een gayie ficker niet voor lul fietsen? ;D
Lachuh....misschien kan ik die gaya-bolus wel voor je regelen.

-
Ruud schreef:
Als je er zelf toch trots op bent, wat kan je dan schelen wat de rest er van vind?
Ik weet niet hoe jij er uit ziet maar voor lul fietsen zul je niet meteen dankzij je fiets![]()
Ruud, je moet er zelf ook aan geloven. Het is vindT.. ;D
Btw: vette bak!
V.
Als je een beetje oplet heb je bij bijna elke post een kans om mij te 0wnen want ik ben een spelramp

Hehehehe..die Ruud.......lekker belangrijk toch...we komen hier voor bikes toch niet voor een cursus Nederlands.

als je nog remgrepen moet hebben, ik heb nog goedkope lx remgrepen....