14 sept winterberg
Moderator:Beheerders
Bikertek en ik (en nog een paar) gaan zondag 14 sept naar winterberg. Zijn er dan meer DP-ers?
Re:14 sept winterberg
Hoever is dat bikepark gevorderd dan?
ben ik wel erg benieuwd naar!
dus laat a.s.a.p horen wat r te doen is!
ben ik wel erg benieuwd naar!
dus laat a.s.a.p horen wat r te doen is!
hoe wasset? ik ga as zondag, ben benieuwd...
Wel een geinig baantje eindeloos kombochten rijden.
Als ze donderdag een vergunning krijgen van de gemeente, is volgend weekend de DH al open (werd er gezegd).
Als ze donderdag een vergunning krijgen van de gemeente, is volgend weekend de DH al open (werd er gezegd).
duimen dus! behalve eindeloze kombochten nog beetje mooi springen?
Ja, er liggen ook wel wat springbulten tussen. Bovendien kun je op het "oefenparcours" ook aardig springen (alleen das vlak...).
Yups, veel kombochten en toch een paar strakke bulten. Op het oefenparcours alleen maar bulten
En groot. Ik heb van het kleine Northshore stukje een filmpje gemaakt. Er zitten wel wat glitches in de stream (Premiere wil ff niet echt meewerken). Have fun!
Oja, volgende week ben ik er ook weer (mits mooi weer).

-
zonoskar schreef:
Yups, veel kombochten en toch een paar strakke bulten. Op het oefenparcours alleen maar bultenEn groot. Ik heb van het kleine Northshore stukje een filmpje gemaakt. Er zitten wel wat glitches in de stream (Premiere wil ff niet echt meewerken). Have fun!
ziet er wel flex uit daar! beetje lange afdalingen?
Liftjes?
-
cool,is t wel de moeite waart om dr heen te fahren of beter naar bwb kachelen?
Liftje is een beetje klote, ze hangen de fiets aan het linkerpedaal, en maken het vast met een riempje, als je niet wil dat je bike teveel beschadigt moet je em zelf ook nog vasthouden. Je moet em sowieso optillen bij vertrek en aankomst. Het is ff wennen, maar daarna gaat het redelijk vlotjes. Het duurt ongeveer 10 minuten voor je weer boven bent.
bikertek schreef:
Liftje is een beetje klote, ze hangen de fiets aan het linkerpedaal, en maken het vast met een riempje, als je niet wil dat je bike teveel beschadigt moet je em zelf ook nog vasthouden. Je moet em sowieso optillen bij vertrek en aankomst. Het is ff wennen, maar daarna gaat het redelijk vlotjes. Het duurt ongeveer 10 minuten voor je weer boven bent.
Zoiets als in Willingen dus, ben je mooi klaar mee.
Maaruh, geen lekkere drops ofzo?
mooie tease! ben benieuwd, bijna zondag ;D
Ik weet eigenlijk niet of het is zoals in Willingen, want daar ben ik nog nooit geweest ::).
In de DH lagen wel redelijk wat drops, maar voorzover ik het heb kunnen zien (we hebben slechts een klein stukje illegaal voorgeproefd) niet zo groot als in Todtnau of BWB, en allemaal een stukje makkelijker. Eén drop zag er wel gaaf uit, daar moet je een klein stukje bospad clearen.
In de DH lagen wel redelijk wat drops, maar voorzover ik het heb kunnen zien (we hebben slechts een klein stukje illegaal voorgeproefd) niet zo groot als in Todtnau of BWB, en allemaal een stukje makkelijker. Eén drop zag er wel gaaf uit, daar moet je een klein stukje bospad clearen.
Rodger schreef:
Maaruh, geen lekkere drops ofzo?
Wees maar niet bang Rodger, later dit jaar gaat de Evil Eye ook open en als die is zoals in Bischofsmais, kun je je hart op met drops
v.d.Hill. schreef:
HAHAHAH A leuk leuk ..vette poep ja..
Nee, zand en hout :P
hoe ver is dat van limburg?
-
bikertek schreef:
ok, ennu de afdaling: paar minuutjes?
10 min naar boven met de lift is dus al 2 keer zo snel als willingen op de beste dag! prima dus.
ziet er leuk uit. ook cool dat er meer te doen is dan in willingen!
en slickrick: beter naar bwb rijden?? elk park is anders, iedereen heeft andere favorieten. winterberg is aantrekkelijk dichtbij net als willingen, maar in bad wildbad hebben ze een zwembad bij de camping en een paar wel heel erg leuke dh strecke (eins (!) und zwei)
ziet er leuk uit. ook cool dat er meer te doen is dan in willingen!
en slickrick: beter naar bwb rijden?? elk park is anders, iedereen heeft andere favorieten. winterberg is aantrekkelijk dichtbij net als willingen, maar in bad wildbad hebben ze een zwembad bij de camping en een paar wel heel erg leuke dh strecke (eins (!) und zwei)
-
tis een mini bwb..... dh is minder vet, minder lang, minder variatie, minder adrenaline. maar wel leuker dan veel andere parken.
freeride ding: bx van bwb maar minder breed. minder steil , minder hoog, minder diep, minder snel. Maar wel met een paar shore achtige plankjes.
eind conclusie: geweldig alternatief naast willingen. voor iedereen rijdbaar en leuk intro in de freeride wereld. lekker dicht bij en mooie locatie voor kijkers...
dagtrip : winterberg
weekend: BWB
strikt persoonlijk natuurlijk.................
freeride ding: bx van bwb maar minder breed. minder steil , minder hoog, minder diep, minder snel. Maar wel met een paar shore achtige plankjes.
eind conclusie: geweldig alternatief naast willingen. voor iedereen rijdbaar en leuk intro in de freeride wereld. lekker dicht bij en mooie locatie voor kijkers...
dagtrip : winterberg
weekend: BWB
strikt persoonlijk natuurlijk.................
Ik kan niet oordelen over Bad Wildbad, maar ik vind Winterberg een leuke baan. De Downhill is idd niet zo heel erg heftig, ik spring alles, maar als je echt hard wil gaan, kun je daar volgens mij nog heel veel lol hebben door lijnen te zoeken te verbeteren en dat soort dingen. Verder weet je niet of er nog een aantal mooie wortels naar boven komen als het is ingereden.
Die Freecross is ook leuk.
En idd als je een weekend trip doet (in mijn geval vr t/m ma) is Todtnau of BwB leuk, maar voor een za-zo of vr-avond-za-zo is Winterberg eventueel gecombineerd met een dagje Willingen zeer leuk.
Er zit trouwens vlak naast het oefenparcours een Camping, dus als je daar staat kun je "s avonds ook nog mooi spelen op het oefenparcours.
Verder ben ik vol verwachting op de Evil Eye trail die dit jaar nog gaat komen en de bikerX die volgend jaar wordt aangelegd.
ps. ik moet toch eens naar BwB, ben verder overal in Dld geweest, maar wil daar ook over mee kunnen praten :"(
Die Freecross is ook leuk.
En idd als je een weekend trip doet (in mijn geval vr t/m ma) is Todtnau of BwB leuk, maar voor een za-zo of vr-avond-za-zo is Winterberg eventueel gecombineerd met een dagje Willingen zeer leuk.
Er zit trouwens vlak naast het oefenparcours een Camping, dus als je daar staat kun je "s avonds ook nog mooi spelen op het oefenparcours.
Verder ben ik vol verwachting op de Evil Eye trail die dit jaar nog gaat komen en de bikerX die volgend jaar wordt aangelegd.
ps. ik moet toch eens naar BwB, ben verder overal in Dld geweest, maar wil daar ook over mee kunnen praten :"(
-
jass, we gaan komend weekend naar bwb..... kijk maar of je tijd hebt
........pervert schreef:
jass, we gaan komend weekend naar bwb..... kijk maar of je tijd hebt
Sorry, zit ik in todtnau :-[
Ik heb het ook zo slecht :"(

Maar misschien ga ik in oktober een keer.
Hoe slapen jullie daaro in BwB, op een camping ofzo?