Re:topswing - downswing
Moderator:Beheerders
ben aan het kijken achter een nieuwe voorderaile
ur en zie ik daar topswing en downswing verschijnen
wat is het verschil?
ur en zie ik daar topswing en downswing verschijnen
wat is het verschil?
bij topswing heb je een lage klemband en bij een downswing een hoge
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Helemaal waar. Derhalve op bepaalde creatieve full suspension framevormen maar 1 bepaald type te gebruiken. Welke nou beter is weet k eigenlijk nie.
-
Ik zeg, Thumbs up voor Downswing (hoge band), thumbs down voor Topswing (lage band)... Volgt u nog?
Downswing (hoge klemband, zo als je ook op elke racefiets ziet) is echt veel beter, steviger, spelingsvrij en gaat langer mee! Dus als hij op je frame past: Doen!
Groet, Lars
Downswing (hoge klemband, zo als je ook op elke racefiets ziet) is echt veel beter, steviger, spelingsvrij en gaat langer mee! Dus als hij op je frame past: Doen!
Groet, Lars
Heb ook een down-swing, alleen staat daardoor mijn kabel nogal schuin, hierdoor slijt dat alu. buitenkabel houdertje wel weer erg snel.
Of ligt dit aan mij ?
Tommy
Of ligt dit aan mij ?
Tommy
De Lars Cuevas schreef:
Ik zeg, Thumbs up voor Downswing (hoge band), thumbs down voor Topswing (lage band)... Volgt u nog?
Groet, Lars
Volgens mij maakt het geen ene fuk uit wat voor derailleur je koopt, maar je leest wel eens dat wanneer je een down-swing kunt plaatsen, dat je dat dan beter kunt doen dan een top-swing. De down-swing variant zou ietsje nauwkeuriger schakelen dan de top-swing.
Speling/stevigheid??? nooit van gehoord eigenlijk.
Ik rijd zelf al jaren met topswing, gewoon om dat dat van de fabriek af erop zat. Nooit problemen mee gehad.
De voornaamste reden voor de verschillende swings is de variatie in frames. Bij fullies zul je niet altijd even makkelijk met downswing wegkomen, dus is topswing een betere keus.
De groeten,
Sebastian
Het is Topswing en Highclamp... Beide in top- en downpull
Als het enigzins mogelijk is ga dan voor de downswing/highclamp whatever, maar om een of andere duistere reden gaan deze dus wel degelijk langer mee, wat dan voornamelijk op de speling bedoeld is.
Ben het al dikwijls tegengekomen dat een topswing sneller aan vervanging toe is. Natuurlijk zal goed onderhoud ook veel uitmaken, had een LX e-type, op zo"n plaat, dus ook downswing eigenlijk, na 3 jaar nog steeds goed. vreemd he
Ben het al dikwijls tegengekomen dat een topswing sneller aan vervanging toe is. Natuurlijk zal goed onderhoud ook veel uitmaken, had een LX e-type, op zo"n plaat, dus ook downswing eigenlijk, na 3 jaar nog steeds goed. vreemd he