stan`s notubes
Moderator:Beheerders
Ik heb een set van stan te koop.Is al wel gebruikt.Daarom ontbreekt de spoketape.Ik denk dat dit met een standaard tape of een velglint ook werkt.De set staat op www.notubes.nl en het betreft de standaard set voor 21-24mm velgen de latex van deze set is op,maar ik heb er toen een fles voor 16 banden bij besteld en die is nog vol.
Re:stan`s notubes
niemand interesse?????????
Prijs 45Euro
Lijkt mij een mooie kans om voor een redelijk bedrag aan "het spul" te komen.
Lijkt mij een mooie kans om voor een redelijk bedrag aan "het spul" te komen.
is die velgtape niet een essentieel onderdeel van het systeem?
Exar schreef:
Tuurlijk niet, via de spaaknippels kan toch geen lucht?
::)
Nee, en via het ventielgat ook niet!

Voor het luchtdicht krijgen heb je de tape niet nodig.Het ventiel zit vast aan een "rimstrip" en die zorgt ervoor dat de velg luchtdicht wordt.Vervolgens zorgt de latex ervoor dat de buitenband luchtdicht wordt en dat eventuele lekken tussen rimstrip en buitenband gedicht worden.De spoketape stelt dan ook niet veel voor.
Exar schreef:
Nope, je mag onder het velglint met het ventiel ook een gewoon standaard velglint leggen. Heb er zelf ook mee gereden, dus...
En ik was er tevreden van, maar heb sinds kort Xmax wielen, nu kan ik wel met de NoTubes gewone banden luchtdicht maken en op de Xmaxen leggen, alweer veeeeel gewicht bespaard (gemakkelijk alweer 300g als ik dat doe en zelfs nog meer in tov UST banden, nice ;D :P