hardtail
Moderator:Beheerders
Re:hardtail
Hangt er van af. Als je een alu frame wilt, let dan op voldoende versterking bij de headtube, seattube and chainstays. Zeg maar ala le toy/morphine/tankass. Alu rijdt heel stijf/hard..vind dat persoonlijk prettig en heb een paar vette banden die de klappen opvangen. Persoonlijk vind ik horizontale dropouts voor een street fiets een must. Het liefst met een derailler lockout systeem ala .243 of le toy zodat je altijd de keuze hebt tussen singlespeed zonder gehannes en gears. Dual 24" wielen zijn ook lekker, let een beetje op maximale breedte die een frame lust. Je wilt niet met een frame opgescheept worden die maar maximaal 2.3 banden eet.
Voor 1200 euro kun je een hele leuke on one gimp opbouwen. Dual 24" wielsetje + hookworms of dmr motos, v-brake achter. Dirtjumper III voorvork. BMX 3piece crankset. Singlespeed. Heb je een hele(!) aardige straatbak
Voor 1200 euro kun je een hele leuke on one gimp opbouwen. Dual 24" wielsetje + hookworms of dmr motos, v-brake achter. Dirtjumper III voorvork. BMX 3piece crankset. Singlespeed. Heb je een hele(!) aardige straatbak

-
Ik zag bij Barracuda een 16,5" Azonic DS2 frame in het rood voor 159 euri!
Let op, alleen v-brake montage, alhoewel je natuurlijk altijd een schijfrem kunt monteren met een adapter van A2Z (zou overigens niet mijn keuze zijn maar goed, de mogelijkheid is er).
Let op, alleen v-brake montage, alhoewel je natuurlijk altijd een schijfrem kunt monteren met een adapter van A2Z (zou overigens niet mijn keuze zijn maar goed, de mogelijkheid is er).
Ooh check ook www.24sevenbikes.com. Die darkangel v4 is sexy

Hrmm als je "t ding ook echt voor downhill wilt gaan gebruiken zou ik toch echt richting iets als een le toy of een morphine gaan denken..is wel stinkend duur..als je dan ook nog schijfremmen wilt. Zat je meer richting de urban bak te sturen. Nah ja als downhill hardtail die ook voor urban gebruikt gaat worden zit je toch al gauw te denken aan een frame van rond de 500 a 600 euro..een dual crown fork van rond de 800 euro (en das dan nog goedkoop)..schijfremmen a 300 euro...wielsetje a 200/300 euro. Banden a 100 euro. Headset a 100+ euro. Achterderailler a 50/100 euro. Crankset + chainguide a 200/300 euro. etc. etc. Als het ding vooral voor downhill and trails gebruikt gaat worden zou ik toch voor dual 26" gaan..als je de nadruk meer op urban legt zou ik gewoon lekker iets als een gimp opbouwen met de specs die ik boven al noemde...lang niet zo duur en supervet. Maar goed das mijn mening.

-
Ik rij dan sinds kort op een morphine is echt heel prettig. Maar al wil je het degelijk opbouwen met schijfjes en achter een 2.5 en voor 2.3 (raad ik zowieso aan vanwege urban drops) met een dirt jumper 3 erin en een setje anti snakebite"s en een leuk shiftersetje kwam ik op de 2300 uiro maar dan heb je wel een hele fijne fiets hoor. Ik weet niet hoe groot je bent maar ik heb een maat s genomen omdat dat prettiger is met urban dual en freeride. (gewoon waar de fiets voor gemaakt is) als echt dh wilt doen heb je wel een dubble crown nodig maar dat is urban wat minder je kunt beter een dirt jumper 3 met 130 mm nemen kan je nog wel een beetje mee dh-en freeride zo er ook mee moeten kunnen maar dat ligt ook aan je rij technieken.
staat bij B2B geloof ik op de site nog een Ruckus voor weinag.....is heel sterk; dus kom je een heel eind mee...
-
das waar als newb heeft hij opzich ook niet gelijk een toy of morphine nodig (en dan blijf ik voor zover de enige met morphine maat s geloof ik
) of niet ? in nl dan heh