De Koning is dood!

Alles over vaste routes in Nederland, België en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Steulen
De Koning is dood!

Bericht door Steulen » di sep 02, 2003 8:11 am

Met diepe droefenis deel ik mede dat een van de mooiste klimmen uit een vaste mountainbikeroute niet meer is. De Koning van Spanje, voorheen het hoogtepunt van de Gulpenroute, gelegen boven subtropisch zwembad Mosaqua, is overleden na te zijn bedolven onder een laag beton.
Met weemoed denken wij terug aan de grote, losse keien die het stuur deden omslaan, aan de griploze kiezelstructuur van het pad, aan het verslagen naast de fiets omhoog lopen, maar ook aan het jubelen na al fietsend de top te hebben bereikt.
Voortaan, als wij fluitend over een betonnen pad een naamloos bultje even buiten Gulpen bedwingen, rest ons slechts deze herinnering.
Rust in vrede, Koning.

Plons

Re:De Koning is dood!

Bericht door Plons » di sep 02, 2003 8:58 am

daar ben ik nu eens echt van stil....

TmFToM

Bericht door TmFToM » di sep 02, 2003 7:52 pm

Anders ik wel.......

Sven

Bericht door Sven » di sep 02, 2003 8:55 pm

Damned....

Damned... dat heb je mooi gezegd....
Damned... wat vind ik dat jammer...

Damned...

Weet jij misschien waarom?

Steulen

Bericht door Steulen » wo sep 03, 2003 7:31 am

Uhhh...nee

Theorie #1: de plaatselijke boer kreeg zijn trekker niet meer omhoog over dat pad

Theorie #2: Papa (jurist te Randstad) rijdt op vakantie met zijn zoontje omhoog, zoontje gaat op de plaat, breekt been, papa dreigt gemeente met claim, gemeente wordt bang

Theorie #3: Gemeente-ambtenaar X te G. had er genoeg van om zijn Giant Boulder daar steeds als wandelstok te moeten gebruiken

Theorie #4: In het holst van de nacht gesaboteerd door types uit Schoorl/Rheden.Nijmegen die er niet tegen konden dat Gulpen op 1 stond bij mtbroutes.nl

Spook-E

Bericht door Spook-E » wo sep 03, 2003 9:44 am

daar hebben ze toch best lang over gedaan geloof ik. In April daar gereden en toen lag het volgens mij al open en waren ze bezig met de weg..

Pino

Bericht door Pino » wo sep 03, 2003 9:49 am

Treurig !

Er was eens een prachtig NK parcours in Limburg waar iedereen lang vantevoren naar uitkeek.
Het bedwingen van de klim was het voorgerecht in een heerlijk menu.
Ik ben oud aan het worden :"(

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo sep 03, 2003 10:12 am

Pino schreef:

Dat heeft niks met die berg te maken hoor ;D

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo sep 03, 2003 3:16 pm

Ik heb deze route eind Juli nog gereden.

idd, Treurig

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo sep 03, 2003 7:18 pm

Steulen schreef:
Uhhh...nee

Theorie #1: de plaatselijke boer kreeg zijn trekker niet meer omhoog over dat pad

Theorie #2: Papa (jurist te Randstad) rijdt op vakantie met zijn zoontje omhoog, zoontje gaat op de plaat, breekt been, papa dreigt gemeente met claim, gemeente wordt bang

Theorie #3: Gemeente-ambtenaar X te G. had er genoeg van om zijn Giant Boulder daar steeds als wandelstok te moeten gebruiken

Theorie #4: In het holst van de nacht gesaboteerd door types uit Schoorl/Rheden.Nijmegen die er niet tegen konden dat Gulpen op 1 stond bij mtbroutes.nl

weet je hoeveel moeite dat gekost heeft om al dat beton helemaal uit Schoorl die kant op te krijgen, nog afgezien van de kosten.
1 troost we hebben echt Schoorls duinzand gebruikt; een beetje Schoorl in Gulpen zeg maar. ;D ;D ;)

dusssss©

Giedo

Bericht door Giedo » do sep 04, 2003 1:35 am

Steulen schreef:

De klim was je gegund... Maar je bent van harte welkom in Nijmegen, laat je hier wel een paar leuke klimmen zien ;)
Maar toch, het spijt me voor je :-[

Steulen

Bericht door Steulen » do sep 04, 2003 8:56 am

Niks mis met Nijmegen...maar dat los-zand gedoe rond de Mookerhei haalt het neit bij een mooie keienklim ;)

Giedo

Bericht door Giedo » zo sep 07, 2003 10:48 am

Daar moet je ook niet zijn... Omgeving Beek, Berg en Dal daar moet je wezen!! ;D

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma sep 08, 2003 12:10 pm

Mogelijkheid 3:

Omdat leeftijdsdiscriminatie tov ouderen drastische vormen aanneemt heeft de plaatsleijke Rolatorreesvereniging met succes deze baan weten laten om te turnen tot een Rolator DH baan.

8)

P.S. Het was een legende, NK 1995, 30 graden die teringheuvel op...............lopen lopen de tering met die heuvel fietsen , alaaf nu dus voor iedereen jammer ja.

E

Kilroy

Bericht door Kilroy » di sep 09, 2003 8:10 pm

Damn die route ga in zondag rijden :(

Gast

Bericht door Gast » za okt 04, 2003 1:41 am

Ik vond /vind dat je anders aardig hard naar beneden kan gaan op die asfaltwegen daar... ;D .. vanaf dat plateau.. :P yeah baby.. zeker 70 geklokt naar de parkeerplaats toe.. :PDus in dat opzicht ruled dat asfalt wel.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za okt 04, 2003 10:09 pm

Kom lefty! Je bent toch geen reetfietser!?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za okt 04, 2003 10:45 pm

Pino schreef:
Treurig !

Er was eens een prachtig NK parcours in Limburg waar iedereen lang vantevoren naar uitkeek.
Het bedwingen van de klim was het voorgerecht in een heerlijk menu.

Ik huil met je mee... triest dat een dergelijk monument in de Nederlandse MTB geschiedenis op een dergelijke manier de nek om gedraaid wordt. En waarom...? Er ligt nota bene een asfaltklim zowat pal ernaast...

(kutlimburgers... niks persoonlijk, maar moest me even van het hart)

:"( :? :-[ :-X :"( :"( :"(

Gast

Bericht door Gast » zo okt 05, 2003 1:09 pm

Xircuit schreef:
Kom lefty! Je bent toch geen reetfietser!?

Absoluut niet nee.Maar er is niks verkeerd aan om soms met lekkere hoge snelheid naar beneden te suizen op een asfaltweg..

Daarom ook die laatste woorden.Oja op de gewone paden kan dat ook. :)

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di nov 25, 2003 2:08 pm

Ik heb hem in Augustus nog gereden, toen was het nog zand... Heerlijk stoffig rrrr. Wie neemt een trilboor mee ;D

Rinse

Infloto

Bericht door Infloto » zo nov 30, 2003 6:05 pm

Ook ik heb daar een paar NK"s gereden, met zeer veel plezier denk ik er aan terug. Ik kan het dus nog steeds niet geloven. Zou ik het bewijsmateriaal daarvan kunnen zien (foto ofzo), ik zie het vol afschuw tegemoet.

IS ER DAN GEEN ENKEL PAADJE MEER VEILIG IN NEDERLAND??

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » zo aug 22, 2004 8:21 pm

OK mensen,

Even voor de duidelijkheid.

Steulen, onwaarheden de wereld inbrengen is niet echt leuk en eerlijk.
Ik ben net met ene heer Rinse A. terug van weekendje biken in het mooie zuidelijke Limburg.

Vrijdag Valkenburgroute gereden als opwarmer en zondag de Gulpenroute.
Van Valkenburg naar Gulpen gefietst waar we bij het zwembad de route zouden starten....in mijn achterhoofd houdende dat de koning van Spanje verhard zou zijn begonnen we met de route.

Wat schetst onze verbazing.....de Koning van Spanje is niet dood, hij leeft, en hoe.....
Wat een schitterende ONVERHARDE klim.
Niks asfalt, niks beton maar gewoon schitterend mergelpuin met om de 20 meter een gazonbandje (beton) die puur en alleen is aangelegd om erosie van het pad tegen te gaan.

De Koning van Spanje leeft dus.

De klim is mooi, redelijk zwaar, het was gelukkig niet erg warm, en het pad is prima te berijden.

Arnetteman 8)

Steulen

Bericht door Steulen » do aug 26, 2004 9:28 am

Zoals ook net al gepost in die andere Koning-thread: dat die klim "prima te rijden" is, is nou net het probleem. De Koning hoort niet prima te rijden te zijn, die moet kantje-boord net wel oh nee toch niet, jawel, pas op die kei, trackstand, rammen, bijna YES!!!!, uhhh...vrijwel niet te rijden zijn dus.

De vers aangebrachte laag begint alweer licht te eroderen en links ligt een nieuw geultje, maar de losse keien zijn weg, en die maakten het zo"n lastige klim.

Plaats reactie