(Korte) Cristalp op SS !?!!?
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Heb dit jaar voor de korte Cristalp ingeschreven en nu wil het niet meer uit mijn hoofd.. Zal ik hem op mijn Singlespeed gaan rijden?
Volgende week vakantie in Italie, ga ik hoogte en afstand op mijn ss maar eens testen.
Rondje Apeldoorn Posbank, 88 km met 800 hoogtemeters gaat ook zonder problemen, dan moet de Cristalp toch ook lukken?
Volgende week vakantie in Italie, ga ik hoogte en afstand op mijn ss maar eens testen.
Rondje Apeldoorn Posbank, 88 km met 800 hoogtemeters gaat ook zonder problemen, dan moet de Cristalp toch ook lukken?
Re:(Korte) Cristalp op SS !?!!?
Waarom rijdt een beest als jij niet gewoon de hele afstand, maar gaat hij halverwege op een vlak stuk afstappen? Zo zwaar als dezelfde afstand op het parcours van Bergschenhoek zondag kan dat ritje in Zwitserland nooit wezen.

Als je ketting en kettingblad ook thuis zou laten, kwam je er ook.
Verzet aanpassen op Mandelon en de klim naar la Vieille, dat zijn de hoofdmoten.
Voorvering misschien?
P.S. @ JJ we gaan zitten in Molveno, CU there?
Verzet aanpassen op Mandelon en de klim naar la Vieille, dat zijn de hoofdmoten.
Voorvering misschien?
P.S. @ JJ we gaan zitten in Molveno, CU there?
JJ,
kijk eens op www.mtb-news.de bij het forum singlespeed.
Staat een zeer uitgebreid (Marathon mit Singlespeed) verslag van DerAlex.
succes
Akwa
kijk eens op www.mtb-news.de bij het forum singlespeed.
Staat een zeer uitgebreid (Marathon mit Singlespeed) verslag van DerAlex.
succes
Akwa
hmm, laatst in Aywaille (ardennen) met SS geweest, zwaaaaaar... op een gegeven moment mis je gewoon de kracht in je benen om het verzet rond te krijgen, daar liep ik tegenop...
- PinoMEISSIE
Ik vind je een echte bikkel als je dat voor elkaar krijgt. Op je SS. Ik ben een paar keer bij die wedstrijd geweest omdat een stel van mijn vrienden hem reden.
Het zwaarste deel is het laatste stuk; de Pas-de-lona (of hoe dat ook schrijft... ???) Daar wordt je niet blij van. Maar dat gevoel heb je volgens mij ook als je met versnelling rijdt. Lopen doe je daar toch! Achter elkaar in een rijtje omhoog. Als je gewend bent veel kilometers en lang door te rijden zou je de 130 kunnen doen.
Ik wens je veel succes!
Het zwaarste deel is het laatste stuk; de Pas-de-lona (of hoe dat ook schrijft... ???) Daar wordt je niet blij van. Maar dat gevoel heb je volgens mij ook als je met versnelling rijdt. Lopen doe je daar toch! Achter elkaar in een rijtje omhoog. Als je gewend bent veel kilometers en lang door te rijden zou je de 130 kunnen doen.
Ik wens je veel succes!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het kan NIET!!!
Welke idioot heeft dit topic aangemaakt!!
JJ schreef:
Het kan NIET!!!
Zo"n lange, met geweldig sterke [s]poten[/s] eh.. benen.
Wat wordt het volgend jaar? SS?
JJ, wat was je gemiddelde snelheid berg op? en overall? als je accepteert dat je omlaag niet kan bijtrappen, en een overdreven licht SS verzet monteert, kom je vast een heel eind. Je spaart krachten op vlakkere stukken en afdalingen. Kost je misschien een uurtje tov van geared, maar zou wel erg stoer zijn. 195mm of lagere cranks, custom daarop aangepast frame, kun je lekker harken op steile stukken.
Ik dacht, 32:32 ofzo, of misschien 29-34? Nadeel zal zijn dat je door velen ingehaald wordt op vlakke stukken, mochten die in het begin zitten. Hollen kon weleens harder gaan op de zeldzame echt vlakke stukken
Ondoenlijk? Misschien in 32:16, maar 32:32....?
Ik dacht, 32:32 ofzo, of misschien 29-34? Nadeel zal zijn dat je door velen ingehaald wordt op vlakke stukken, mochten die in het begin zitten. Hollen kon weleens harder gaan op de zeldzame echt vlakke stukken

Ondoenlijk? Misschien in 32:16, maar 32:32....?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
11,690 km/uur over de 75 kilometer. Mijn polar waarden zijn fucked up door verschuivend magneetje... Heb maar 55 kilometer geregistreerd
Het hoogteprofiel is wel ouderwets indrukwekkend
1:1 verzet is waarschijnlijk te frustrerend i.v.m. lage snelheid, Kan gewoon niet, ga het wel op een andere (Duitse) marathon proberen.
Willingen schijnt een racebaan te zijn dus die moet te doen zijn op singlespeed.
Andere suggesties natuurlijk ook welkom

Het hoogteprofiel is wel ouderwets indrukwekkend
1:1 verzet is waarschijnlijk te frustrerend i.v.m. lage snelheid, Kan gewoon niet, ga het wel op een andere (Duitse) marathon proberen.
Willingen schijnt een racebaan te zijn dus die moet te doen zijn op singlespeed.
Andere suggesties natuurlijk ook welkom

En flip/flop een idee? 32/16 voor vlak, 32/22 voor de klim. Kijken wat je maximale bereik van de ketting/dropout is in verschil. Of hoog tandwiel en een normaal tandwiel, zodat verschil in lengte meevalt.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
32-22 is nog te groot.. 32-30 trouwens ook..
Hey DiTemp, laat eens wat zien van je laatste project?
Overigens ben ik van mening dat het wel moet kunnen, die korte afstand.
Ik keek de snelheidsgrafiek erop na op www.schoorl.tk.
Verzet moet aangepast zijn aan de klim van Eison naar La Vielle. Op de rest verlies je wel, maar zeker geen twee uur.
En kom je dus ruim op tijd binnen om mij nog op te wachten als ik (geared) uit Verbier ga komen.
En als ik Ieniemienie nu aan het verstand kon brengen dat de Forestiere minstens zo technisch was als de korte Cristalp....,
zou de tandem ook in augustus (2005) in actie kunnen komen.
Ik keek de snelheidsgrafiek erop na op www.schoorl.tk.
Verzet moet aangepast zijn aan de klim van Eison naar La Vielle. Op de rest verlies je wel, maar zeker geen twee uur.
En kom je dus ruim op tijd binnen om mij nog op te wachten als ik (geared) uit Verbier ga komen.
En als ik Ieniemienie nu aan het verstand kon brengen dat de Forestiere minstens zo technisch was als de korte Cristalp....,
zou de tandem ook in augustus (2005) in actie kunnen komen.
Tandem biedt SS mogelijkheden ja. 1 met de grote molen, 1 met klimverzetje. Heb je overal tenminste 1 persoon die lekker aan het trappen is. De tweede moet dan of uitklikken en de voeten te rusten zetten, of spinnen, of stoempen. Verlies je waarschijnlijk minder tijd dan een SS solo.
???
???
JJ schreef:
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... unn+Dallas
Tjek this my friend, niet geheel XC stijl. Toch maar eens op zoek naar wat nieuws, mis het wel.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Anders... maar leuk! ZOu ik ook eens moeten proberen, is volgens mij hopen fun. Maar je wilt zoveel he?
Toch ook maar weer een XC ernaast opbouwen, kun je weer mee naar de meetings...
Toch ook maar weer een XC ernaast opbouwen, kun je weer mee naar de meetings...
Ben ik ook zeker van plan. Hangt hier nog steeds dat gele ding aan de muur. Maar moet ff wat leuks in staal vinden. Normaal geen probleem echter in mijn maat wel.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
DiTemp schreef:
echter in mijn maat wel.
Story of my life...