Duke xc verliest air

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
speedy
Duke xc verliest air

Bericht door speedy » zo jun 22, 2003 11:00 am

: :?ik heb zopas een duke xc gekocht, en hij verliest lucht, het lijkt net of de rubberen cap met het veertje rond aan de linker vork poot die het vuil buiten moet houden mee naar boven komt hoe komt dat en hoe kan ik dit zelf oplossen?????????????

alvast bedankt

Den Hans

Re:Duke xc verliest air

Bericht door Den Hans » za jul 19, 2003 11:12 pm

Gewoon mee naar je LBS gaan!

Mijn XC is ook, onder garantie, naar de fabriek gestuurd o.w.v. een versleten bus... :?
Als je er zelf aan begint te prullen vervalt die garantie!

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » ma jul 28, 2003 8:30 am

Heb ik ook eens gezien, die wiper popte d"r zo uit! Er komt dan dus lucht in de BUITENpoten. Niets ernstigs waarschijnlijk. Als je de O-ringen vervangt moet"t weer goed gaan in principe... Check site RS voor O-rin g kit. Is goed zelf te doen.

koenstantijn

Bericht door koenstantijn » zo aug 17, 2003 9:15 pm

Je kunt de vork wel zelf uit elkaar halen, de dealer doet dat ook anders mogen ze hem vaak niet opsturen omdat ze eerst moeten weten wat het probleem is en of het zelf te maken is, voor het probleem wat jij hebt (keringen kapot) sturen ze de vork niet op, maar daar zetten ze nieuwe keringen in, die kunnen kapot gaan door niet goed schoonmaken van de vorkpoten (bovenop bij ingaan) of door lange tijd niet gebruiken, de keringen zijn rubbers die dan uitdrogen..

Ik reviseer mijn vork ook altijd zelf, geen enkel probleem, op de site van rockshox is tevens de handleiding te downloaden met pic"s van hoe je dat kunt doen

Plaats reactie