SPD schoenen

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sven
SPD schoenen

Bericht door Sven » di aug 05, 2003 1:23 pm

Hey People...

Kunnen jullie mij wat meer info geven.

Ik wil over een tijdje (lees: 2 maanden, 3 maanden) mijn hele aandrijving vervangen enzo. Ook mijn pedalen en schoenen zijn flink versleten, en die wil ik dus ook vervangen.

Pedalen ben ik aan het twijfelen tussen 959 of eggbeaters, maar welke??

En welke schoenen zijn aan te raden?

Alle raad is welkom... ALvast bedankt!!!

Edit: Misschien helpt het wat om deze info te geven...
Ik rij nu met pdm 515

Afbeelding

Die hebben nu flink speling op de hoogte... al gereviseerd...

Afbeelding

En deze schoenen. Ze zijn in mijn opinie te flexibel in de zool en qua leer flext het ook...

Xircuit
Contacteer:

Re:SPD schoenen

Bericht door Xircuit » di aug 05, 2003 4:46 pm

Ik heb nu Sidi Rampa, zit goed en zien er lekker uit prijs valt ook mee, E99,-.

En de pedalen? ik vind die eierklutsers echt wel gaaf!

Sven

Bericht door Sven » di aug 05, 2003 6:16 pm

Welke eierklutsers? je hebt er meerdere....

En kan iemand mij vertellen of de eierklutsers ook compatibel zijn met andere schoenen?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di aug 05, 2003 7:38 pm

515"s ZUIGENNNNNNN!!!!!!!!

Welke eierklutsers, in dit geval gewoon de duursten die je je kan veroorloven, of je moet belang hebben bij iets platformachtigs, de eggbeaters zijn compatibel met gewone fietsschoenen.

PS. 515"s ZUIGENNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sven

Bericht door Sven » di aug 05, 2003 8:30 pm

legion schreef:
515"s ZUIGENNNNNNN!!!!!!!!

Welke eierklutsers, in dit geval gewoon de duursten die je je kan veroorloven, of je moet belang hebben bij iets platformachtigs, de eggbeaters zijn compatibel met gewone fietsschoenen.

PS. 515"s ZUIGENNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat ze zuigen: bekend.... Ervaring mee? ze zitten toch niet op je stevens he?

Nee asjeblief geen platform...

En ik zag deze:
Afbeelding

Zijn ze hun geld waard? 160 euro"s bij b2b...

En dan in combi met de eggbeaters... maar ik dacht toch dat er meerdere varianten waren van de egbeaters? BIj b2b staat maar 1 versie :?

Animine

Bericht door Animine » wo aug 06, 2003 10:28 am

Die shimano schoenen met carbon zool zijn werkelijk fantastisch. Ik heb een tijd gereden met de blauwe SH-M220. Mooie krachtoverbrenging van je voet op het pedaal en nooit last van verkrampte voeten.

Greetz,
Animine

Rob G

Bericht door Rob G » wo aug 06, 2003 11:03 am

Smalle voeten, pak shimano of sidi, brede voeten pak dan northwave!

Ik rij nu alweer een jaartje met de northwave mojave en dit is werkelijk een perfect schoentje voor mijn voet. Met shimano schoenen heb ik altijd al de ervaring gehad dat ik na een uur een slapend en knellend gevoel in me poten kreeg, schoenen losser doen hielp nooit...

Verders wat de pedalen aangaat, TIME ROELSSSS!!!! Nooit geen andere meer!!! Wel aub de atac serie pakken en niet die aliums, das dus wel rotzooi. Time atac titan carbon bevalt uitstekend.....

GreetZ Rob

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo aug 06, 2003 1:20 pm

Dn Helle schreef:

Dat ze zuigen: bekend.... Ervaring mee? ze zitten toch niet op je stevens he?

Guess again, waren nog over van mijn ouwe fiets maar gaan vervangen worden voor eggbeaters in due time...

[
Dn Helle schreef:
En dan in combi met de eggbeaters... maar ik dacht toch dat er meerdere varianten waren van de egbeaters? BIj b2b staat maar 1 versie :?

Jep hebt 2 platform versies en een shitload zonder platform, daarbij zit het verschil in "t gewicht, bij http://www.biketrends.nl/ hebben ze wat meer keus dan b2b. b2b verkoopt alleen de eggbeater s als ik me niet vergis, die is min of meer gelijk aan de "02 versie, daar is nog 1 versie onder die je hier en daar tegenkomt, maar daar zit al speling op als je ze koopt, minimaal de s nemen dus.

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo aug 06, 2003 8:04 pm

Ik heb al een tijdje SPD 959 pedalen en ik vind ze beter dan Time. Er blijft werkelijk geen vuil aan hangen, heel makkelijk in en uitklikken en een stuk lichter.

El Captaino

Bericht door El Captaino » wo aug 06, 2003 9:09 pm

Zou deze nemen 169.95. en kwa pedalen tja V3 van ritchey of 959 van shimano.

Afbeelding
Afbeelding

Sven

Bericht door Sven » do aug 07, 2003 9:22 am

Und warum Killer bee?

Brum.

Bericht door Brum. » wo aug 13, 2003 6:10 pm

Omdat eggbieters cooler zijn. Als je goedkoop wilt: Eggbeater "02 (EUR 79) voor iets meer geld heb je denietgereviserendhoefttewordeneggbeaterchrome"03.. Méér spulleke: Eggbieter SS (jawohl Deutschland!) of de Single Ti, maar dat is weer een beetje duur. Time zijn loodzwaar maar werken bijna net zo goed als de eggbeaters, zijn ook niet zo heel duur.

En verder, face it, de Shimano"s moeten gewoon onderdoen voor de Crankbros en Time"s, maar of dit verschil nu echt duidelijk is?? Het is toch een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Ik ga voor eggbeaters, waarom: licht, mooi, spulleke, beste qua modderclearance, 6 graden float, geen zijdelingse speling als op de time"s (irri!) en ze waren net zo duur als hun enigste concurrent, de A.T.A.C.

De Shimano"s hoefde ik zowieso niet, omdat ze zwaarder waren, duurder, en vooral: je hebt bijna geen speling, 1 keer draaien met je voet en je ligt er al uit.. Veels te vaak gehad dat ik uitklikte zonder dat ik het zelf wilde, met alle leuke gevolgen van dien....

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo aug 13, 2003 6:25 pm

Time Z rules, maar voor jouw fiets waarschijnlijk te zwaar en lomp.
Qua schoenen: Geen Adidas. Heb ik nu (Gradient) en zuigen aan alle kanten: warm, geven weinig steun (met Carnac binnenzooltje gaat het wel, zonder niet echt) en slappe, te wijde hielkap.
Carnac, Sidi, iets in die richting zou ik doen.

Sven

Bericht door Sven » do aug 14, 2003 10:24 am

asphaltdude on the rocks schreef:
Time Z rules, maar voor jouw fiets waarschijnlijk te zwaar en lomp.
Qua schoenen: Geen Adidas. Heb ik nu (Gradient) en zuigen aan alle kanten: warm, geven weinig steun (met Carnac binnenzooltje gaat het wel, zonder niet echt) en slappe, te wijde hielkap.
Carnac, Sidi, iets in die richting zou ik doen.

Liefste geen time....

[
Brum schreef:
Omdat eggbieters cooler zijn. Als je goedkoop wilt: Eggbeater "02 (EUR 79) voor iets meer geld heb je denietgereviserendhoefttewordeneggbeaterchrome"03.. Méér spulleke: Eggbieter SS (jawohl Deutschland!) of de Single Ti, maar dat is weer een beetje duur. Time zijn loodzwaar maar werken bijna net zo goed als de eggbeaters, zijn ook niet zo heel duur.

En verder, face it, de Shimano"s moeten gewoon onderdoen voor de Crankbros en Time"s, maar of dit verschil nu echt duidelijk is?? Het is toch een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Ik ga voor eggbeaters, waarom: licht, mooi, spulleke, beste qua modderclearance, 6 graden float, geen zijdelingse speling als op de time"s (irri!) en ze waren net zo duur als hun enigste concurrent, de A.T.A.C.

De Shimano"s hoefde ik zowieso niet, omdat ze zwaarder waren, duurder, en vooral: je hebt bijna geen speling, 1 keer draaien met je voet en je ligt er al uit.. Veels te vaak gehad dat ik uitklikte zonder dat ik het zelf wilde, met alle leuke gevolgen van dien....

Weet iemand de prijzen van de eggbeaters?

En de voorgenoemde shimano schoenen, zijn die een beetje te combineren met de eggbeaters?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » do aug 14, 2003 11:03 am

Voor ekbieter prijzen check je de sponsorrrrrr en gewone huis tuin en keuken spd stappers zijn prima te combineren met eggbeaters.

Sven

Bericht door Sven » do aug 14, 2003 9:22 pm

Ok dan.... ik dank u allen hartelijk voor uw medewerking. Ik ben alweer wat opgehelderd. You will see the reslult in de richting van december ofzo ::)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do aug 14, 2003 9:57 pm

qua schoenen zou ik gaan voor Specialized body geometrie, in het begin is het ff wennen(het lijkt alsof je te veel naar buiten staat) maar na een tijdje wil je niet meer anders.
Shimano vind ik te duur voor wat je er voor krijgt.

http://www.specialized.com/SBCEquipPopu ... ain%20Shoe

dusssss©

jojo

Bericht door jojo » vr aug 15, 2003 4:15 pm

Rij al bijna 3 jaar met sidi schoenen, zitten perfect maar zijn nu wel aan vervanging toe. kies trouwens wel weer voor sidi"s super schoenen

Plaats reactie