Wielen, het hoe en wat.....
Moderator:Beheerders
Hallo hallo,
Ik ben bezig met een nieuwe schoonheid, een le dude wel te verstaan.
Nou zit ik wel in de bike scene maar toch heb ik een vraag.
Wat zijn anno 2003 een beetje goede wielen (disk versie voor en achter)voor het Freeride en DH gebeuren.
Ik heb ergens gehoordt dat de wielen van Whizze Wheels uit Duitsland wel goed zijn maar heeft iemand er ervaring mee.
Ofwel wie help mij aan raad.
Gr Spike
Ik ben bezig met een nieuwe schoonheid, een le dude wel te verstaan.
Nou zit ik wel in de bike scene maar toch heb ik een vraag.
Wat zijn anno 2003 een beetje goede wielen (disk versie voor en achter)voor het Freeride en DH gebeuren.
Ik heb ergens gehoordt dat de wielen van Whizze Wheels uit Duitsland wel goed zijn maar heeft iemand er ervaring mee.
Ofwel wie help mij aan raad.
Gr Spike
- Xircuit
- Contacteer:
Re:Wielen, het hoe en wat.....
Wat is je eigen-gewicht?
Normaal gewicht (80 kg)
Gr Spike
Gr Spike
-
bij bike-mailorder mooie double tracks ofzo?
-
ofwel een setje D521 op DT swiss naven is ook onverwoestbaar, en licht

als ge toch alleen met schijven gaat rijden zet dan de 321disc van mavic met een dt hugi freeride en dt spaken die zijn te verkrijgen bij barracuda voor +-415euro voor en achterwiel (steekas ook verkrijgbaar)
D521 said the man, and he"s right, forget the 321"s
...volgens mij hebben ze bij bike-mailorder nog 2002 deemax liggen...
......je moet wel van geel houden......
......je moet wel van geel houden......
En wat kost dan zo"n setje deemax.
Nog een vraag is Tubless aan te raden of gewone binnenbanden.
Gr Spike
Nog een vraag is Tubless aan te raden of gewone binnenbanden.
Gr Spike
kzou het op normale binnenbanden houden.
-
- Forumbeheerder
tubeless rules,
je rijdt minder vaak plat en de zijkanten kunnen echt wel serieus wa slagen aan voor ze lucht gaan lekken.
maar t groot voordeel is gewicht en acceleratie en das op ne dude ni echt zo nodig he. Bovendien duurder
521will do.
je rijdt minder vaak plat en de zijkanten kunnen echt wel serieus wa slagen aan voor ze lucht gaan lekken.
maar t groot voordeel is gewicht en acceleratie en das op ne dude ni echt zo nodig he. Bovendien duurder
521will do.
yep, idd 521, de flanken van de D321 zijn minder stevig, sneller deuken in.
Op de nieuwe DeeMaxen (tubeless velgen in "t algemaan trouwens) kan je immers ook gewone banden gebruiken hoor, zegt Mavic zelf immers
Als gewicht geen rol speelt en je onverwoestbare hardcore velgen wil de Sun double track. Werner heeft in Namen bijna een volledige run gedaan met een platte achterband, niks aan zijn velg te zien
Op de nieuwe DeeMaxen (tubeless velgen in "t algemaan trouwens) kan je immers ook gewone banden gebruiken hoor, zegt Mavic zelf immers
Als gewicht geen rol speelt en je onverwoestbare hardcore velgen wil de Sun double track. Werner heeft in Namen bijna een volledige run gedaan met een platte achterband, niks aan zijn velg te zien
-
orkje ook met een d321 op platte band, maar of daar iets aan is weet ik niet,
en michiel ook met een platte band naar beneden op een gewoon single wall bad ass cheapo velgje, ook niets aan...
en michiel ook met een platte band naar beneden op een gewoon single wall bad ass cheapo velgje, ook niets aan...
-
Spike, ik heb misschine nog wle een mooi setje voor je liggen, mail me op cdvanderlaan@hotmail.com
Al weer in nederland bij the way?
Al weer in nederland bij the way?
nee man ben nog niet thuis, maar nu ik dit bericht typ zit ik op het vliegveld op de plane te wachten.
Maar wie weet een goed adres voor het in spaken vqn een setje d321 met dt FR...................
Gr Spike
Maar wie weet een goed adres voor het in spaken vqn een setje d321 met dt FR...................
Gr Spike
De goedkoopste plaats dat ik gevonden had was www.barracuda.be
en die zijn echt super goe gespaakt. En hun mailorder werk ook goed.
Maar als ik je een tip mag geven bel ze op als je wilt bestellen das invoudiger om gegevens door te geven.
en die zijn echt super goe gespaakt. En hun mailorder werk ook goed.
Maar als ik je een tip mag geven bel ze op als je wilt bestellen das invoudiger om gegevens door te geven.
Mijn wielsetje:
DT Hügi FR
DT comp
Mavic D3.1
Gespaakt bij Barracuda. Dacht even dat er een slagje in de velg zat na enkele tochten, maar was de band die kleine afwijking had. Die tubeless is echt goed. Rij met 2,5-3 bar, wat nog relatief veel is voor tubeless. Op meer dan een maand tijd 1 keer een beetje moeten bijpompen. Dus wat luchtverlies betreft valt dat zeker mee. Is natuurlijk ook afhankelijk van de band (Big Jim)
Alleen vrij lastig te monteren. Je mag geen bandenlichter gebruiken om zo"n band erop te zetten. Had dat ook nog nooit nodig gehad, maar na lang wringen, toch maar hefboompje gebruikt of ik had de band nu nog niet over de velg gekregen. Daarna pies of keek.
DT Hügi FR
DT comp
Mavic D3.1
Gespaakt bij Barracuda. Dacht even dat er een slagje in de velg zat na enkele tochten, maar was de band die kleine afwijking had. Die tubeless is echt goed. Rij met 2,5-3 bar, wat nog relatief veel is voor tubeless. Op meer dan een maand tijd 1 keer een beetje moeten bijpompen. Dus wat luchtverlies betreft valt dat zeker mee. Is natuurlijk ook afhankelijk van de band (Big Jim)
Alleen vrij lastig te monteren. Je mag geen bandenlichter gebruiken om zo"n band erop te zetten. Had dat ook nog nooit nodig gehad, maar na lang wringen, toch maar hefboompje gebruikt of ik had de band nu nog niet over de velg gekregen. Daarna pies of keek.
hoezo dan heb je dat zetje dan te koop,
Gr Spike
Gr Spike
Nee, niet te koop helaas. Maar hoor eens bij Barracuda. DIe zijn echt niet duur.
Infomeer maar ff over ChrisKIng dan weet je het wel k heb ze zelf ok maar ze zijn geweldig!!!!
industrie lagers in veel verschillende kleure en een heel mooi geluid
en niet te vergete 10 jaar garantie
email maar ff als je iets wilt wete !! norbert757@hotmail.com
/\/\zzls BlackBox
industrie lagers in veel verschillende kleure en een heel mooi geluid
en niet te vergete 10 jaar garantie
email maar ff als je iets wilt wete !! norbert757@hotmail.com
/\/\zzls BlackBox
www.laufradprofis.de zijn heel goed. Noemen zich de beste wielbouwers van Europa dacht ik. Ik heb er een set van en zijn erg goed. én tegen een mooie prijs daar.
Volgens ons aller skitterende Plons weinig geschikt voor DH!
zelfbouwen is het mooiste wat er is (mbt de bike dan) ;D
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Omgeving Amersfoort? Dan wil ik ze wel voor je bouwen... Kan evt ook onderdelen leveren..
singlespeed4ever@yahoo.com
singlespeed4ever@yahoo.com