Giant
Moderator:Beheerders
-
- Forumbeheerder
Geen persoonlijke ervaringe maar lees deze topic hier eens
http://www.descent-world.co.uk/forum/in ... 9;start=40
in Schotland zijn er dus een aantal mensen met uiteenlopende problemen op Giant fietsen (DH en trials) waaronder Scheuren, breken, herhaaldelijk loskomen van lagers, strippende bouten en strippende BB"s
ze sturen hun boel terug naar Giant die dan hun kapotte boel
1. niet vervangt
2. zelfs niet eens terug geeft
Giant maakt dus materiaal
met inherente fouten (teamfietsen zijn versterkt),
vertikt t om een oplossing aan te bieden (versterkte modellen niet publiek te koop en bij de vraag naar de loskomende lagers: "keep an eye on them"),
vertikt t om hun garantiebelofte te houden -waarvoor ze zelfs beweren dat een "DH comp" niet gemaakt is om DH mee te doen.....-
en geeft zelfs de mensen hun rechtmatige eigendom niet terug.
Het gaat zover dat ze bij descent world een rechtszaak tegen Giant aan t overwegen zijn. Want er zijn meerderen met dezelfde ervaringen
conclusie: Wie van plan is Giant te kopen: bezint eer ge begint. want een gewaarschuwd man is er 2 waard.
http://www.descent-world.co.uk/forum/in ... 9;start=40
in Schotland zijn er dus een aantal mensen met uiteenlopende problemen op Giant fietsen (DH en trials) waaronder Scheuren, breken, herhaaldelijk loskomen van lagers, strippende bouten en strippende BB"s
ze sturen hun boel terug naar Giant die dan hun kapotte boel
1. niet vervangt
2. zelfs niet eens terug geeft
Giant maakt dus materiaal
met inherente fouten (teamfietsen zijn versterkt),
vertikt t om een oplossing aan te bieden (versterkte modellen niet publiek te koop en bij de vraag naar de loskomende lagers: "keep an eye on them"),
vertikt t om hun garantiebelofte te houden -waarvoor ze zelfs beweren dat een "DH comp" niet gemaakt is om DH mee te doen.....-
en geeft zelfs de mensen hun rechtmatige eigendom niet terug.
Het gaat zover dat ze bij descent world een rechtszaak tegen Giant aan t overwegen zijn. Want er zijn meerderen met dezelfde ervaringen
conclusie: Wie van plan is Giant te kopen: bezint eer ge begint. want een gewaarschuwd man is er 2 waard.
Re:Giant
Daar was ik begin jaren negentig al achtergekomen... Kreeg een frame met een scheef gelast remnok... Moest ik maar mee leren leven
En dat kon ik dus niet...
Na heel veel brieven en uiteindelijk juridische bijstand kreeg ik een nieuw frame...

Na heel veel brieven en uiteindelijk juridische bijstand kreeg ik een nieuw frame...
Ikzelf heb nooit problemen gehad, zelfs een CADEX frame in cash vergoed gekregen [950 gulden destijds die fiets van het jaar].
Maar ik weet dat de DH fietsen op de eerste serie van 10 stuks na, allemaal afscheuren op de bovenste schokbrekerbevestiging.
Als daar niet correct mee wordt omgegaan is dat zeer kwalijk.
E
Maar ik weet dat de DH fietsen op de eerste serie van 10 stuks na, allemaal afscheuren op de bovenste schokbrekerbevestiging.
Als daar niet correct mee wordt omgegaan is dat zeer kwalijk.
E
Hmm, in nl hoor je juist vaak verhalen van heel net afgehandelde garantiegevallen en eigenlijk weinig slechts (en dat voor zo"n groot merk).
In nederland zit toch importeur voor heel europa? Dan kan het daar niet aan liggen, wat wel?
In nederland zit toch importeur voor heel europa? Dan kan het daar niet aan liggen, wat wel?
GIANt heeft geen importeur in NL.
Giant = NL = Europa.
Ze laten alleen de frames in lage lonen landen bouwen.
Ik ken ook alleen de goede verhalen, dit in tegenstelling tot C"dale waar ik zelf elke keer weer gezeik mee had. Dit weer in tegenstelling tot fietsen van Loomans die zelf regelde.
E
Giant = NL = Europa.
Ze laten alleen de frames in lage lonen landen bouwen.
Ik ken ook alleen de goede verhalen, dit in tegenstelling tot C"dale waar ik zelf elke keer weer gezeik mee had. Dit weer in tegenstelling tot fietsen van Loomans die zelf regelde.
E
Heb nooit vervelende dingen beleeft met giant. had een kromme XTC kreeg ik een nieuwe XCX voor terug. en een maat van mij heeft al 3 warpen opgestuurd voor garantie (waren gescheurt bij het schanierpunt) en kreeg er steeds weer een nieuwe voor.
maar misschien loopt garantie in ieder land anders ??? luikt maar raar trouwens.
maar misschien loopt garantie in ieder land anders ??? luikt maar raar trouwens.
Helemaal gelijk. Heb een keer een Cannondale raven gescheurd en net daarvoor heb ik de achterdemper laten servicen. Ik kreeg wel een nieuw frame, Jekyll, maar de oude demper mog ik niet houden
::). Een zeer vreemde gang van zaken daar bij Cdale.

Ik denk ook echt dat het te maken heeft met de LBS waar je zaken mee doet.
Ik heb vorig jaar een nieuw MCM frame gekregen nadat het was gescheurd.
Dit ondanks dat het al wat ouder en 2ehands was, is alles netjes binne 2 weken geregeld.
En dat gebeurt natuurlijk niet als alles alvast 2 maanden blijft liggen bij je lbs
Grtz
Ik heb vorig jaar een nieuw MCM frame gekregen nadat het was gescheurd.
Dit ondanks dat het al wat ouder en 2ehands was, is alles netjes binne 2 weken geregeld.
En dat gebeurt natuurlijk niet als alles alvast 2 maanden blijft liggen bij je lbs
Grtz
-
Ik heb Goede evraringen met Giant garantie, kan niet anders zeggen.
Welgezeik gehad met de fiets, maar dan met name de Rockshox-componenten.
Nog wel steeds plezier van deze fiets!
Welgezeik gehad met de fiets, maar dan met name de Rockshox-componenten.
Nog wel steeds plezier van deze fiets!
Net als Lars: ook negatief plezier aan de rockshox delen (gelukkig alleen de achterdemper RS). Na 3x biken al de rebound insteller kapot. Tot nu toe leendemper gehad, deze piept en kraakt nu als een oordeel.
Verder al gruwelijk veel speling in het BB, dit is dan weer de beruchte RaceFace SRX, ISIS uweetwel...
Verder dik tevreden over frame en remmen (MPHIII). Morgen fietsje wegbrengen voor eerste beurt.
Verder al gruwelijk veel speling in het BB, dit is dan weer de beruchte RaceFace SRX, ISIS uweetwel...
Verder dik tevreden over frame en remmen (MPHIII). Morgen fietsje wegbrengen voor eerste beurt.
Ik ben de gelukkige bezitter van 2 Gaint xtc fully s kep dr nog geen echte problemen mee gehad maar wacht nu al 4 weken op een body (geintregeerd lager)
Das wel ff balen >:(
K moet wel zeggen voor de rest qua bike oke ;D
Angel
Das wel ff balen >:(
K moet wel zeggen voor de rest qua bike oke ;D
Angel

Heren
wij zullen zien hoe het met Giant Holland staat. Mijn atx1000 is in de zitbuis geknickt, na 3 jaar harde pak slaag. De dealer was niet blij hem terug te zien, maar hijs afgelopen zaterdag weggebracht. Ik herhaal, wij zullen zien of de geruchten waar zijn of niet.
Ik hou het op de hoogte ;D
wij zullen zien hoe het met Giant Holland staat. Mijn atx1000 is in de zitbuis geknickt, na 3 jaar harde pak slaag. De dealer was niet blij hem terug te zien, maar hijs afgelopen zaterdag weggebracht. Ik herhaal, wij zullen zien of de geruchten waar zijn of niet.
Ik hou het op de hoogte ;D
Ik heb persoonlijk ook wel goede ervaring met giant bikes
Ons bike clubske bestaat uit 11 giant rijders met allemaal de XTC of Nsr serie"s en we gebruiken onze bikes eerder als freeride bikes dan XC bikes (lees bikes worden zwaar mishandeld) en we hebben er eigenlijk nooit problemen me gehad!!
althans;
1 keer demper los gescheurt van frame (maar binnen een maand nieuw frame , en nog wel het team frame ipv het gesloopte exemplaar)
2 keer schijfrem problemen(maguras) maar ook deze zijn kosten loos vervangen.
1keer (ikke) ontplofte mn demper (oren suizen nog) binnen een week vervangen.
Ik denk dat de nederlandse giant service misschien iets beter is dan de ander service centra"s
Ook gaat negatieve product "reclame" 3x zo snel als positieve reclame!
Moet je maar eens als winkelier een heel vervelende klant naar buiten gooien, binnen no time weet heel de stad het en het verhaal wordt dan steeds spectaculairder! (spreek uit ervaring)
moraal !! Neem negative berichten altijd met een korrel zout
gr Goose
Ons bike clubske bestaat uit 11 giant rijders met allemaal de XTC of Nsr serie"s en we gebruiken onze bikes eerder als freeride bikes dan XC bikes (lees bikes worden zwaar mishandeld) en we hebben er eigenlijk nooit problemen me gehad!!
althans;
1 keer demper los gescheurt van frame (maar binnen een maand nieuw frame , en nog wel het team frame ipv het gesloopte exemplaar)
Ik denk dat de nederlandse giant service misschien iets beter is dan de ander service centra"s
Moet je maar eens als winkelier een heel vervelende klant naar buiten gooien, binnen no time weet heel de stad het en het verhaal wordt dan steeds spectaculairder! (spreek uit ervaring)

moraal !! Neem negative berichten altijd met een korrel zout

gr Goose
GOOSE schreef:
Ik heb persoonlijk ook wel goede ervaring met giant bikes
althans;
Moet je maar eens als winkelier een heel vervelende klant naar buiten gooien, binnen no time weet heel de stad het en het verhaal wordt dan steeds spectaculairder! (spreek uit ervaring)![]()
moraal !! Neem negative berichten altijd met een korrel zout![]()
gr Goose
Helemaal mee eens, ik heb geen slecht woord over de service van giant. Misschien ook wel een reden dat ik giant rij en (voorlopig) blijf rijden.
jojo
ik heb dus laatst een giant box one gekocht, hij zag er zeker goed uit zonder krassen e.d er was rustig mee gefietst dus,
maar nadat ik er even wat harder mee omging 2 dagen lang
brak het frame gewoon zomaar tijdens een wheelie
en dat na
4 of 5 sprongen van een trap met snelheid van 1 meter hoog of iets meer
crossen in het bos met een paar mini jumps (3 uur lang )
en een paar keer een wat grotere stijger
en daarna een grote sprong over een berg aarde heen van 3 hoog 4 meter lang en ik lande aan de andere kant van die berg
en nog wat straat gebruik, sprongetjes enzo
dat was alles! en nu is dat frame kapot
ik heb geen bon en hij is nu wel zwart gespoten dus ik hoop dat ze hem terug nemen
ik heb iemand van giant aan de tel gehad en hij zei dus dat ik maar gewoon naar een giant dealer moest gaan en hun vragen of ze deze fiets willen opsturen naar giant
een vriend van mij heeft ook een box one , maar dan van een jaar later dus hij heeft op die plek wel versteviging, dan zou je denken dat het wel een bekend probleem was he?
ik laat het wel horen hoe het gaat...
groeten peter
maar nadat ik er even wat harder mee omging 2 dagen lang
brak het frame gewoon zomaar tijdens een wheelie
en dat na
4 of 5 sprongen van een trap met snelheid van 1 meter hoog of iets meer
crossen in het bos met een paar mini jumps (3 uur lang )
en een paar keer een wat grotere stijger
en daarna een grote sprong over een berg aarde heen van 3 hoog 4 meter lang en ik lande aan de andere kant van die berg
en nog wat straat gebruik, sprongetjes enzo
dat was alles! en nu is dat frame kapot
ik heb geen bon en hij is nu wel zwart gespoten dus ik hoop dat ze hem terug nemen
ik heb iemand van giant aan de tel gehad en hij zei dus dat ik maar gewoon naar een giant dealer moest gaan en hun vragen of ze deze fiets willen opsturen naar giant
een vriend van mij heeft ook een box one , maar dan van een jaar later dus hij heeft op die plek wel versteviging, dan zou je denken dat het wel een bekend probleem was he?
ik laat het wel horen hoe het gaat...
groeten peter
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
peter schreef:
....dat was alles! en nu is dat frame kapot
peter
Dus tweede hands gekocht, was overgespoten (logisch dat ie er goed uitziet) en een jaar of wat oud?
Zou ik als importeur/leverancier/bikeshop niet echt mijn best voor doen, tenzij alles met medeweten van de Fabrikant gespoten is..
Maar ja, da"s mijn 2 cents...
Re:Giant topservice
Zondag 3 aug. kwam ik er achter dat de bracketpot van mijn (2e-hands gekochte) MCM los zat :"(
. Met nog 1 week te gaan voor mijn (trainings)vakantie, en nog 2 weken voor de GrandRaidChristalp, had ik dus een probleem.
Maandag Giant Lelystad gebeld, probleem uitgelegd, maar het _moest_ via een dealer (die zijn maandags dicht), maar ze waren inmiddels op de hoogte en ze zouden hun best gaan doen.
Dinsdag lag het frame bij Gerrit de Haan in Ouderkerk a/d Amstel, Roel aldaar heeft na controle van het frame telefonisch het probleem doorgenomen met Giant.
Donderdag kon ik in Lelystad een _nieuw_ MCM frame ophalen
Donderdagavond kon ik alweer een testtrainingsrondje rijden ;D
Natuurlijk is dit niet de normale gang van zaken, maar ze kunnen dus een superservice verlenen als dat nodig is.
En nu gaat de fiets de auto in om naar de Spaanse vakantiebestemming te gaan

Maandag Giant Lelystad gebeld, probleem uitgelegd, maar het _moest_ via een dealer (die zijn maandags dicht), maar ze waren inmiddels op de hoogte en ze zouden hun best gaan doen.
Dinsdag lag het frame bij Gerrit de Haan in Ouderkerk a/d Amstel, Roel aldaar heeft na controle van het frame telefonisch het probleem doorgenomen met Giant.
Donderdag kon ik in Lelystad een _nieuw_ MCM frame ophalen

Donderdagavond kon ik alweer een testtrainingsrondje rijden ;D
Natuurlijk is dit niet de normale gang van zaken, maar ze kunnen dus een superservice verlenen als dat nodig is.
En nu gaat de fiets de auto in om naar de Spaanse vakantiebestemming te gaan

is het wel met de bon gegaan?
ik heb hier nl nog een atx 850 liggen (gebroken)
en ik heb de bon niet meer
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=85936
ik heb hier nl nog een atx 850 liggen (gebroken)
en ik heb de bon niet meer
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=85936