Re:Specialized Demo 9 (nieuwe BigHit)
Moderator:Beheerders
raar maar waar: het ziet er al stukken beter uit.. zijn het de kleuren?
...en de letters...
monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef:
wat fsr, hebben ze die niet zelf in elkaar gestoken?
wat bedoel je dude?
Ik bedoelde te zeggen dat intense juist FSR van Spesj "gejat" heeft.
Ik vind m met die intense kleuren trouwens wel een stuk geiler maar nog niet geil genoeg om m tot opvolger van mn 2003 BigHit te benoemen.
Dude
- cHoc
DudeHimself schreef:
[monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef:
wat fsr, hebben ze die niet zelf in elkaar gestoken?
wat bedoel je dude?
Ik bedoelde te zeggen dat intense juist FSR van Spesj "gejat" heeft.
Ik vind m met die intense kleuren trouwens wel een stuk geiler maar nog niet geil genoeg om m tot opvolger van mn 2003 BigHit te benoemen.
Dude
onzin, Intense is juist een van de weinigen die voor de FSR licencie betaalt.....
het is juist Speci die niet betaalt heeft voor de licentie toe hij nog van Horst Leitner was,
voordat ze die van hem overkochten, en er toen direct druk op uitoefende bij de andere
die ook van het FRS systeem gebruik maakte, om hun daarvoor te laten betalen.
Daarom ook gejat tussen haakjes. Wil daarmee zeggen dat Intense net zo min orgineel is als Spesj.
Maar wat heeft Spesj dan nog meer niet zelf bedacht????
Dude
Maar wat heeft Spesj dan nog meer niet zelf bedacht????
Dude
- cHoc
sja, maar niet van speci gejat, want Intense gebruikte het al voordat Speci het van Leitner overkocht.
en verder wie jat niet van mekaar in deze wereld, en zeggen het zelf bedacht hebben of het beste systeem te hebben....
en verder wie jat niet van mekaar in deze wereld, en zeggen het zelf bedacht hebben of het beste systeem te hebben....
gelukkig hoef ik geen deuk in m"n frame te slaan als ik er een 5th elementh in wil zetten, zitten m"n lasnaden wel recht en kost m"n frame niet 3500e of meer. :-X
gelukkig hoef ik geen deuk in m"n frame te slaan als ik er een 5th elementh in wil zetten, zitten m"n lasnaden wel recht en kost m"n frame niet 3500e of meer. :-X
Amen
wie moet dat wel doen en op welke fiets?
Intense M1, als je daar een 5th in wil moet je volgens de fabrikant maar een deuk in je frame slaan zodat het past
Zal best te doen zijn maar ik sla liever geen deuken in mn freem
Dude

Zal best te doen zijn maar ik sla liever geen deuken in mn freem
Dude
Hmm, in een Intense M1 zit standaard een 5th...

- cHoc
alleen die vanaf 2003... bij die daarvoor zul je zeker een deuk moeten slaan om em te laten passen, maar dat geld niet alleen voor Intense frames, sjek de list at Timmie"s site daar staan er meer waar een 5th niet past
Om het terug effe over de Speci te hebben, veel 6-bar zie ik daar niet aan. Eerder een overgecompliceerde versie van de gewone 4-bar/horst link.
Zeg mij eens wat Specialized zelf heeft uitgevonden aub.
Buiten hun waanzinnige M4 en M5 materialen.
Buiten hun waanzinnige M4 en M5 materialen.
-
- Forumbeheerder
DudeHimself schreef:
Alleen in de nieuwe,,,,,,,,,,,,,,,, toch????
vanaf 02.
Dus jij verwijt intense da ze in 1999 niet compatibel waren met een demper die pas sinds 2002 bestond?
Bovendien, as far as i get it right met je geen deuk slaan maar een (nutteloos) stukje van je seat tube af doen. En dat enkel op de Medium. Ik heb ne large 2001 en daar moet nix in gedeukt of gezaagd of gevijld worden om er ne 5th in te zetten.
Ik denk dat je een beetje met modder aan t gooien bent zonder dat je in dit geval eigenlijk goed weet hoe de vork aan de steel zit.
Ik ga intense ni op hemelen, er zitten ook fouten aan, allang, maar als er vergeleken wordt tussen intense en Spesh is er maar 1 die kan spreken: Beask aka Micha. Hij heeft beide gehad.
Ik verwijt Intense helemaal niks, ging alleen in op de vraag van Enduro.
Ik vind de M1 een hele vette bike en t zal ongetwijfeld 1 van de of misschien wel DE beste race bak zijn in DH land.
Gelukkig maakt Spesj iets goedkoper bikes zodat de minder rijke mensen onder ons ook een potje kunnen DownHillen.
De frames zijn door de monocoque techniek en de M1 Alu-legering lekker licht en vrijwel onverwoestbaar, mijn BH weegt nu met Super T 17kg en dat is een stuk lichter dan de meeste DH bakken waar ik op gereden heb.
Niks tegen Intense dus maar om te zeggen dat Spesj zomaar overal alles jat en niks zelf kan verzinnen ben ik t nie helemaal mee eens.
Ik vind de M1 een hele vette bike en t zal ongetwijfeld 1 van de of misschien wel DE beste race bak zijn in DH land.
Gelukkig maakt Spesj iets goedkoper bikes zodat de minder rijke mensen onder ons ook een potje kunnen DownHillen.
De frames zijn door de monocoque techniek en de M1 Alu-legering lekker licht en vrijwel onverwoestbaar, mijn BH weegt nu met Super T 17kg en dat is een stuk lichter dan de meeste DH bakken waar ik op gereden heb.
Niks tegen Intense dus maar om te zeggen dat Spesj zomaar overal alles jat en niks zelf kan verzinnen ben ik t nie helemaal mee eens.
Specialized gebruikte de Horst-link toch al voor Intense?, enkele jaren terug gebruikte Intense het systeem zoals ook op Kona zit, dus eigenlijk single pivot met linkage systeem voor het aanspreken van de demper. Wie het eerst een Monocoque structuur gebruikte laat ik in het midden, iig Intense vóór Speci maar mss nog een ander merk eerst?, maar da is dan weer iets da uit de autosport komt, en waar hebben die dat dan weer vandaan.
Dus wat zitten we hier eigenlijk te lullen, wat is tegenwoordig nog origineel? de inertieklep in de Brain technologie van Fox/Speci bestaat ook al bijna 100 jaar, "t is gewoon opnieuw uitgewerkt.
Dit zijn zo van die oneindige discussies waar we niks aan hebben, want wie wat eerst had interesseert mij iig geen bal.
Dus wat zitten we hier eigenlijk te lullen, wat is tegenwoordig nog origineel? de inertieklep in de Brain technologie van Fox/Speci bestaat ook al bijna 100 jaar, "t is gewoon opnieuw uitgewerkt.
Dit zijn zo van die oneindige discussies waar we niks aan hebben, want wie wat eerst had interesseert mij iig geen bal.
-
- Contacteer:
[ontopic mode] leluke bak [/ontopic mode]
kvond m met intense painting wel meteen een stuk mooier... ;D
kvond m met intense painting wel meteen een stuk mooier... ;D
-
- Forumbeheerder
zie ik t goed als ik zeg dat t geen zes bar is maar eigenlijk gewoon een FSR waarbij de shock ni via de link aangesproken wordt maar -met veel omhaal- via de chainstay? beetje overroepen evolutie dan ni? behalve da ze den demper een beetje lager kunnen steken. Maar t voordeel is zwaartepunt lijkt me gecompenseerd door meer gewicht.
Het ziet er iig wel uit als een monsterlijk stijve achterbrug

Firefly schreef:
Specialized gebruikte de Horst-link toch al voor Intense?, enkele jaren terug gebruikte Intense het systeem zoals ook op Kona zit, dus eigenlijk single pivot met linkage systeem voor het aanspreken van de demper.
JA watte, wake up and smell da coffee
Dat verhaal van een lager zwaartepunt is wat mij betreft een mooi sprookje, helemaal als je de invloed van je schokbreker op je zwaartepunt afzet tegen het zwaartepunt van je totale systeem [fiets + biker].
Het veranderd wellicht een centimeter maar niet meer.
Op zich is het een heel fraai systeem, afgezien van de estetische waarden die je aan dit allegaartje van buizelarij kunt hangen.
Wel krampachtig gezocht naar manier om chainpull te voorkomen.
Feitelijk is het veerprincipe nagenoeg gelijk aan een Bombproof !
Over 10 jaar bouwen ze allemaal Bombproofs.....
Laters
E
Het veranderd wellicht een centimeter maar niet meer.
Op zich is het een heel fraai systeem, afgezien van de estetische waarden die je aan dit allegaartje van buizelarij kunt hangen.
Wel krampachtig gezocht naar manier om chainpull te voorkomen.
Feitelijk is het veerprincipe nagenoeg gelijk aan een Bombproof !
Over 10 jaar bouwen ze allemaal Bombproofs.....

Laters
E
Ja zeg, sorry he, geld dus blijkbaar enkel voor de ouwe M1 voor zover ik kan vinden, stond toch ook een ? achter mijne zinPlons schreef: [Firefly schreef: Specialized gebruikte de Horst-link toch al voor Intense?, enkele jaren terug gebruikte Intense het systeem zoals ook op Kona zit, dus eigenlijk single pivot met linkage systeem voor het aanspreken van de demper.
JA watte, wake up and smell da coffee
Zeg ma ff iets anders Plons, kan ik ergens maten vinden van 5th element? ik ben diene met dieje Firebeast, demper is 240 lang, ma hoorde vorige week dat ne 5th dikker wordt naarmate da ge een langere maat neemt en da dus de piggy-bag hoger komt, wil dus te weten komen of da spel in mijn frame past.
De eerste m1 verschilt heel weinig met de nieuwste M1