God bless America (NOT)
Moderator:Beheerders
Schijt ziek word ik van die lui. Die lui meten met twee maten.
Werden beelden van levende amerikaanse krijgsgevangen nog van de buis gehaald om dat dit in strijd was met de Conventies van Genève en mister Rumsfeld doodleuk zit te wouwelen dat dit echt niet kan. Krijgen we vervolgens foto"s van de gebroeders Hoessien te zien die dr toch wat minder levend en aangenaam uitzien dan dat die amerikaanse krijgsgevangenen er uitzagen.
voor mensen met n zwakke maag, nie kijken.
http://www.ad.nl/images/zonengroot.jpg
Zo kan ik nog wel even door gaan wat er allemaal mankeert aan dat dubieuse amerikaanse patriotisme.
Om maar weer ns een politieke en ethische discussie te beginnen!
Werden beelden van levende amerikaanse krijgsgevangen nog van de buis gehaald om dat dit in strijd was met de Conventies van Genève en mister Rumsfeld doodleuk zit te wouwelen dat dit echt niet kan. Krijgen we vervolgens foto"s van de gebroeders Hoessien te zien die dr toch wat minder levend en aangenaam uitzien dan dat die amerikaanse krijgsgevangenen er uitzagen.
voor mensen met n zwakke maag, nie kijken.
http://www.ad.nl/images/zonengroot.jpg
Zo kan ik nog wel even door gaan wat er allemaal mankeert aan dat dubieuse amerikaanse patriotisme.
Om maar weer ns een politieke en ethische discussie te beginnen!
- cHoc
Re:God bless America (NOT)
dat is ook de reden dat de amerikanen dat verdrag niet hebben ondertekent waardoor hun soldaten niet kunnen worden vervolgt. en geeft ook maar weer eens aan dat ze niks van Vietnam hebben geleerd.
cHoc schreef:
dat is ook de reden dat de amerikanen dat verdrag niet hebben ondertekent waardoor hun soldaten niet kunnen worden vervolgt. en geeft ook maar weer eens aan dat ze niks van Vietnam hebben geleerd.
indeed!
maar hoezo we zijn hypocriet! Rumsfeld beroept zich wel op dat verdrag!
Kee don ben dol op zulke dicussies.
Van mijn part zouden ze executies van gasten als die Hussein op openbare televisie mogen laten zien.
De beelden van de Amerikaanse krijgsgevangenenvond ik een iets ander verhaal.
Ten eerste werden die gasten daar op beestachtige wijze behandeld en werden zij gedwongen verklaringen af te leggen die van geen kante klopten.
Ten tweede waren zij daar voor een goed doel, namelijk (en daar zal niet iedereen t mee eens zijn) t bevrijden van een onderdrukt volk en de wereld behoeden van verder terroristisch leed.
Er zal misschien ook wel een politiek/economisch spelletje achter hebben gezeten maar veel Amerikanen en andere militairen gingen daaheen met als doel de bevolking te bevrijden.
Gasten als Hussein zijn een ander verhaal omdat zij juist de veroorzakers zijn van al die ellende in de oosterse en dmv aanslagen ook in de westerse wereld.
Opknopen dus die hufters.
Dude
btw Je zit je echt te vervelen daar he?? ;D
Van mijn part zouden ze executies van gasten als die Hussein op openbare televisie mogen laten zien.
De beelden van de Amerikaanse krijgsgevangenenvond ik een iets ander verhaal.
Ten eerste werden die gasten daar op beestachtige wijze behandeld en werden zij gedwongen verklaringen af te leggen die van geen kante klopten.
Ten tweede waren zij daar voor een goed doel, namelijk (en daar zal niet iedereen t mee eens zijn) t bevrijden van een onderdrukt volk en de wereld behoeden van verder terroristisch leed.
Er zal misschien ook wel een politiek/economisch spelletje achter hebben gezeten maar veel Amerikanen en andere militairen gingen daaheen met als doel de bevolking te bevrijden.
Gasten als Hussein zijn een ander verhaal omdat zij juist de veroorzakers zijn van al die ellende in de oosterse en dmv aanslagen ook in de westerse wereld.
Dude
btw Je zit je echt te vervelen daar he?? ;D
"Van mijn part zouden ze executies van gasten als die Hussein op openbare televisie mogen laten zien. "
-nope! Ben niet zo voor oog om oog, tand om tand. Wanneer dat zou gebeuren zijn we niks beter dan die lui zelf.
"Ten eerste werden die gasten daar op beestachtige wijze behandeld
-nope, werden naar behoren behandelt, maar ja krijgsgevangen zijn kan nooit leuk zijn he!"
"en werden zij gedwongen verklaringen af te leggen die van geen kante klopten."
-das waar! Maar wat betreft het geven van verklaringen die van geen kante kloppen zijn de amerikanen numero uno!
"Ten tweede waren zij daar voor een goed doel, namelijk (en daar zal niet iedereen t mee eens zijn) t bevrijden van een onderdrukt volk en de wereld behoeden van verder terroristisch leed."
-Ben ik het niet helemaal mee eens. Wij als westerlingen zien dat zo. Het is uiteindelijk toch wat meer op n bezettingsmacht gaan lijken die westerse standaard willen gaan invoeren in een land waar mensen niet eens mochten kiezen wat ze op hun brood (in dat geval falafel) mochten doen!
"Er zal misschien ook wel een politiek/economisch spelletje achter hebben gezeten maar veel Amerikanen en andere militairen gingen daaheen met als doel de bevolking te bevrijden."
-amerikanen zijn bezig met het houden van middeleuwse kruistochten.
"Gasten als Hussein zijn een ander verhaal omdat zij juist de veroorzakers zijn van al die ellende in de oosterse en dmv aanslagen ook in de westerse wereld."
-Ja en nee, zowel de amerikanen als oosterse landen voelen zich bedreigt, pakken het alleen wat anders aan. Vind niet dat alles maar in de naam van "wij hebben recht ons land te verdedigen bladiebla". Die schijt Amerikanen moeten eens om zich heen kijken.
"Opknopen dus die hufters."
-Spuitje is ook goed
"btw Je zit je echt te vervelen daar he?? ;D"
yup! hoe raad je t zo!
maar effe seri, dit zijn dingen waar ik pissig van wordt
-nope! Ben niet zo voor oog om oog, tand om tand. Wanneer dat zou gebeuren zijn we niks beter dan die lui zelf.
"Ten eerste werden die gasten daar op beestachtige wijze behandeld
-nope, werden naar behoren behandelt, maar ja krijgsgevangen zijn kan nooit leuk zijn he!"
"en werden zij gedwongen verklaringen af te leggen die van geen kante klopten."
-das waar! Maar wat betreft het geven van verklaringen die van geen kante kloppen zijn de amerikanen numero uno!
"Ten tweede waren zij daar voor een goed doel, namelijk (en daar zal niet iedereen t mee eens zijn) t bevrijden van een onderdrukt volk en de wereld behoeden van verder terroristisch leed."
-Ben ik het niet helemaal mee eens. Wij als westerlingen zien dat zo. Het is uiteindelijk toch wat meer op n bezettingsmacht gaan lijken die westerse standaard willen gaan invoeren in een land waar mensen niet eens mochten kiezen wat ze op hun brood (in dat geval falafel) mochten doen!
"Er zal misschien ook wel een politiek/economisch spelletje achter hebben gezeten maar veel Amerikanen en andere militairen gingen daaheen met als doel de bevolking te bevrijden."
-amerikanen zijn bezig met het houden van middeleuwse kruistochten.
"Gasten als Hussein zijn een ander verhaal omdat zij juist de veroorzakers zijn van al die ellende in de oosterse en dmv aanslagen ook in de westerse wereld."
-Ja en nee, zowel de amerikanen als oosterse landen voelen zich bedreigt, pakken het alleen wat anders aan. Vind niet dat alles maar in de naam van "wij hebben recht ons land te verdedigen bladiebla". Die schijt Amerikanen moeten eens om zich heen kijken.
"Opknopen dus die hufters."
-Spuitje is ook goed

"btw Je zit je echt te vervelen daar he?? ;D"
yup! hoe raad je t zo!
maar effe seri, dit zijn dingen waar ik pissig van wordt
K diabloman,
Je hebt volgens mij wel wat gemist. In eerste instantie zouden deze foto"s dus niet vrijgegeven worden. MAAR, de wereld wil bewijzen...bluft Amerika? OF hebben ze echt...Gelukkig is het het 2e. Dusss....Amerika speelt over het algemeen een vuil spelletje (*** -bush @#%$) , maar dit is toch wel gerechtvaardigd.
Olé!
JD
Je hebt volgens mij wel wat gemist. In eerste instantie zouden deze foto"s dus niet vrijgegeven worden. MAAR, de wereld wil bewijzen...bluft Amerika? OF hebben ze echt...Gelukkig is het het 2e. Dusss....Amerika speelt over het algemeen een vuil spelletje (*** -bush @#%$) , maar dit is toch wel gerechtvaardigd.
Olé!
JD
Nee die jongens daar van hussein trekken volle zalen Ik praat die yankees niet goed maar het was toch wel tijd dat daar wat ging gebeuren En wat die twee betreft opgeruimt staat netjes als die verhalen leest (vanuit verschillende bronnen ) Nee je zal een dochter hebben die ff een dagje verkracht wordt daar door die vrienden omdat ze er zin in hebben
en toch niks anders te doen hebben En maak je geen illusie dat alles wat die amerikaan zegt propaganda is
Dus voor mij geld aartje naar zn vaartje
Dus snel een soortgelijke foto met sadam erop
En nu weer biken!!!!!!
8)Angel
en toch niks anders te doen hebben En maak je geen illusie dat alles wat die amerikaan zegt propaganda is
Dus voor mij geld aartje naar zn vaartje
Dus snel een soortgelijke foto met sadam erop
En nu weer biken!!!!!!
8)Angel

-
[off topic]
trouwes gehoord dat 60% van de amerikanen meer vertrouwen en geloofwaardigheid hecht aan de woorden van eminem dan die van bush?? ;D
[off topic]
trouwes gehoord dat 60% van de amerikanen meer vertrouwen en geloofwaardigheid hecht aan de woorden van eminem dan die van bush?? ;D

[off topic]
Ik weet niet waar die hele Bush-adminstration naar toe wilt met hun ideeën en dergelijken.. maar ik zeg één woord dat veel omschrijft:
Propaganda....
Dat hele verhaal met die Jessica Lynch.. had van af het begin al een luchtje.. te mooi om waar te zijn.. en jah. .het blijkt ook met leugens aan elkaar te hangen... Bush en zn companen, waaronder ook Tonnie d"n Blèr, zijn rare spelletjes aan het spelen.. Landverovertje in t groot zeg maar...
Ze doen alsof zij precies weten hoe het allemaal moet, maar feit blijft dat ze zelfs hun eigen land/volk niet eens onder controle en georganiseerd kunnen houden. Immers, waar worden dagelijks zulke hoeveelheden mensen vermoord in een westersland?? Dit om maar eens een voorbeeld te noemen.
Ze spiegelen het allemaal zo mooi voor, maar ik moet die Bush en zn makkers helemaal niet, al vanaf het begin. Het is een gore gluiperd. Liegt en bedriegt, verdraait feiten om zo z"n zinnen door te kunnen drijven... En alles met.. jawel.. echt een dubbele agenda.
Ik kots echt op hetgeen wat er nu gaande is... als Saddam al een grote bedreiging zou zijn voor de "wereld-vrede".. of die Bin Laden... dan is Bush het zeker ook, ook al lijkt hij alles met de mattel der liefde te willen omkleden....
Rust in vrede...
Propaganda....
Dat hele verhaal met die Jessica Lynch.. had van af het begin al een luchtje.. te mooi om waar te zijn.. en jah. .het blijkt ook met leugens aan elkaar te hangen... Bush en zn companen, waaronder ook Tonnie d"n Blèr, zijn rare spelletjes aan het spelen.. Landverovertje in t groot zeg maar...
Ze doen alsof zij precies weten hoe het allemaal moet, maar feit blijft dat ze zelfs hun eigen land/volk niet eens onder controle en georganiseerd kunnen houden. Immers, waar worden dagelijks zulke hoeveelheden mensen vermoord in een westersland?? Dit om maar eens een voorbeeld te noemen.
Ze spiegelen het allemaal zo mooi voor, maar ik moet die Bush en zn makkers helemaal niet, al vanaf het begin. Het is een gore gluiperd. Liegt en bedriegt, verdraait feiten om zo z"n zinnen door te kunnen drijven... En alles met.. jawel.. echt een dubbele agenda.
Ik kots echt op hetgeen wat er nu gaande is... als Saddam al een grote bedreiging zou zijn voor de "wereld-vrede".. of die Bin Laden... dan is Bush het zeker ook, ook al lijkt hij alles met de mattel der liefde te willen omkleden....
Rust in vrede...
Bush = Sadam = Bin Laden = Tony Blair = Steelboy = Koningin Beapix = 90% van dirty pages.
En waar zit Katze in dit rijtje ;D die mis ik nog.... ;DPlons schreef: Bush = Sadam = Bin Laden = Tony Blair = Steelboy = Koningin Beapix = 90% van dirty pages.
Oja hang em al zijn we er ook weer vanaf.
Behalve dan Steelboy en Katze dan..
Steelboy = Lennon = worldpeace!
Steelboy schreef:
Steelboy = Lennon = worldpeace!
In B-hoek was het eerder Bloodypeace eh...

DeKerfs schreef:
Ik weet niet waar die hele Bush-adminstration naar toe wilt met hun ideeën en dergelijken.. maar ik zeg één woord dat veel omschrijft:
Propaganda....
Rust in vrede...
bs
America, the land of the free.... who ever told you that is your enemy!
Overigens is Amerika"s grootste exportproduct nog altijd wapens.
Overigens is Amerika"s grootste exportproduct nog altijd wapens.
- cHoc
DudeHimself schreef:
En amerika is lief met hun krijgsgevangenen??
Een goed doel, euhm, waarom vielen ze voornamelijk ook al weer aan, massavernietigings wapens, de NBC wapens, wapens die de amerikanen en de britten eerst zelf met goedkeuring van de amerikaanse en britse regering zelf geleverd zijn, en onder andere ook door personen die toendertijd bij die bedrijven werkten en nu in de regering zitten.
Dus wat hadden ze beter als bewijsmateriaal kunnen geven, als het ging om te bewijzen dat Irak die wapens heeft? de verkoop orders van die wapens van amerikaanse en britse bedrijven.
Wat hebben ze tot nu toe gevonden aan NBC wapens, niks nada noppes.
het nucleaire materiaal word zowiezo lastig vinden, want dat heeft saddam begin jaren "90 aan pakistan verkocht (hoe anders konden ze dan zo snel een nucleaire mogendheid worden).
No doubt, voor beide.
Heeft saddam dat ooit eens gedaan dan?? en wie komt er ook alweer met bewijzen dat saddam dat nog wel eens zou willen gaan doen dan?? JUIST!!!
Ook saddam heeft recht op een rechter.
Heeft saddam dat ooit eens gedaan dan?? en wie komt er ook alweer met bewijzen dat saddam dat nog wel eens zou willen gaan doen dan?? JUIST!!!
Een goed doel, euhm, waarom vielen ze voornamelijk ook al weer aan, massavernietigings wapens, de NBC wapens, wapens die de amerikanen en de britten eerst zelf met goedkeuring van de amerikaanse en britse regering zelf geleverd zijn, en onder andere ook door personen die toendertijd bij die bedrijven werkten en nu in de regering zitten.
Dus wat hadden ze beter als bewijsmateriaal kunnen geven, als het ging om te bewijzen dat Irak die wapens heeft? de verkoop orders van die wapens van amerikaanse en britse bedrijven.
Wat hebben ze tot nu toe gevonden aan NBC wapens, niks nada noppes.
het nucleaire materiaal word zowiezo lastig vinden, want dat heeft saddam begin jaren "90 aan pakistan verkocht (hoe anders konden ze dan zo snel een nucleaire mogendheid worden).
::)
DudeHimself schreef:
bs
B.S.? Kom eens met wat text dan....?
DudeHimself schreef:
bs
Altijd fijn om een goed onderbouwde statement te lezen....
Donnie said it all in z"n laatste post. En imho is de mate van patriotisme in de States ziekelijk en verontrustend. De manier waarop dat land geregeerd wordt begint al bij de verkiezingscampagne, Amerikanen willen sensatie en spectakel, daarvoor moet er geld komen dus de campagne word gesponsord door een aantal grote bedrijfen (allen met grote politieke belangen) voor bedragen in de orde van miljoenen dollars. Als vervolgens een president gekozen is zullen de campagnesponsors hun kandidaat er nog dikwijls aan herinneren dankzij wie hij in die witte bungalow in DC zit. Dat is precies wat er gebeurd is in Irak, Bush die zijn geld kreeg van wapenproducenten en oliemaatschappijen had zeker belang bij die oorlog, niet politiek maar financiëel. Zo is het nu en ik zie niet in hoe dat in de nabije toekomst gaat kunnen veranderen...
Één van de Amerikaanse demonstranten tegen de oorlog zei:
"I hope they bomb us, we deserve it..."
Da"s een quote die me nog heel lang bij zal blijven en hij heeft gelijk...
Propaganda....
Ik denk dat Bush eeen hele hoop rotzooi wil voorkomen, al dat gezeik over olie ed speelt natuurlijk ook mee maar het was gewoon tijd dat er iets gebeurde daar. Zelfs de bevolking daar is Bush dankbaar dat er eindelijk is ingegrepen.
Als het nodig is om landverovertje te spelen in het groot (wat wel meevalt omdat Amerika helemaal niet van plan is om daar aan de macht te komen) dan moet dat maar. Je kan toch zomaar niet al die mensen daar kapot laten gaan onder een regime van een dictator? Wat happend to mensenrechten???
Natuurlijk heeft Bush zn zaakjes in eigen land niet helemaal in orde, t is zelfs een puinhoop in de states. Maar de situatie in Amerika is niets vergeleken met de situatie in het midden oosten.
En omdat het in Amerika niet vlekkeloos verloopt zou betekenen dat je Bush zich niet in mag zetten tegen een bedreiging vanuit het midden oosten die misschien wel de hele westerse beschaving aangaat?
Wat is dat dan voor dubbele agenda? Willen Bush en Blair stiekum de wereld veroveren? Of is het alleen om olie te doen? Lijkt me eerder dat het iets te maken heeft met de veiligheid van de westerse beschaving en het voorkomen van terroristische aanslagen.
En hoe kan Bush een bedreiging zijn voor wereld-vrede? Moet je dan dictators en krijgsheren gewoon hun gang laten gaan tot een keer echt de bom ploft?
Dude
Ooit bij je opgekomen dat bush zich wel redelijk thuis voelt in de categorie dictators en krijgsheren....
Amerika wordt onder de duim gehouden door angst en als ze echt bang zijn is hun enige troost het leger...
Amerika wordt onder de duim gehouden door angst en als ze echt bang zijn is hun enige troost het leger...
DudeHimself schreef:Ik weet niet waar die hele Bush-adminstration naar toe wilt met hun ideeën en dergelijken.. maar ik zeg één woord dat veel omschrijft:
Propaganda....
Ik denk dat Bush eeen hele hoop rotzooi wil voorkomen, al dat gezeik over olie ed speelt natuurlijk ook mee maar het was gewoon tijd dat er iets gebeurde daar. Zelfs de bevolking daar is Bush dankbaar dat er eindelijk is ingegrepen.1
That is not what I ment.. Bush speelt een propaganda spelletje, niet alleen met zn eigen volk maar met de hele wereld. Verdraait feiten om te zn zin door te drijven, en laat dingen erger er uit zien dan wat er is. Nee, ik ga je niet vertellen dat Saddam, Bin Laden of die anderen zulke lievertjes zijn, maar wat Bush doet is fout en mag niet. Liegen en bedriegen en niets duidelijk kunnen aangeven.
Daarbij komt, dat er een overgrote meerderheid in Amerika tégen Bush is.. Er worden dagelijks demonstraties gehouden en talloze acties tegen het Bush-regime zijn aan de orde van de dag. Daar word zowel in Amerika als daarbuiten niets van op TV van uitgezonden (en niet omdat CNN er niet bij is oid), terwijl alle demonstraties in het voordeel van Bush zn ideeën wél te zien zijn. Velen buiten Amerika weten nog niet half hoe zeer het volk het NIET eens is met George... Dat is dus propaganda...
[
DudeHimself schreef:Dat hele verhaal met die Jessica Lynch.. had van af het begin al een luchtje.. te mooi om waar te zijn.. en jah. .het blijkt ook met leugens aan elkaar te hangen... Bush en zn companen, waaronder ook Tonnie d"n Blèr, zijn rare spelletjes aan het spelen.. Landverovertje in t groot zeg maar...
Als het nodig is om landverovertje te spelen in het groot (wat wel meevalt omdat Amerika helemaal niet van plan is om daar aan de macht te komen) dan moet dat maar. Je kan toch zomaar niet al die mensen daar kapot laten gaan onder een regime van een dictator? Wat happend to mensenrechten???
Nogmaals, ik ben totaal niet tegen de het idee dat terrorisme de kop in moet worden gedrukt. Waar ik wel op tegen ben, is de manier waaorp Boes en Blèr de zaken regelen. Gewoon lak hebben aan de VN, en als je niet mee werkt met de US/UK dan krijg je vroeg of laat de rekening gepresenteerd. Bush heeft letterlijk in een interview gezegt; "en met Frankrijk zijn we ook nog niet klaar"... dit omdat Frankrijk (en ook Dld) tegen de plannen waren zoals Bush ze neerlegde..
Wat Bush doet, vooral de manier waarop, keur ik absoluut af. Je kan niet zomaar de mening van een groot deel van de wereld bevolking naast je neer leggen.
[
DudeHimself schreef:
Wat is dat dan voor dubbele agenda? Willen Bush en Blair stiekum de wereld veroveren? Of is het alleen om olie te doen? Lijkt me eerder dat het iets te maken heeft met de veiligheid van de westerse beschaving en het voorkomen van terroristische aanslagen.
En hoe kan Bush een bedreiging zijn voor wereld-vrede? Moet je dan dictators en krijgsheren gewoon hun gang laten gaan tot een keer echt de bom ploft?
Bush heeft zelf alle trekken van een Dictator.. wat die dubbele agenda is kan ik je niet precies vertellen (nee ik heb geen geheimhoudingsplicht), maar alles wijst daarop. Kijk naar de feiten, hij kan gewoon zelf niet duidelijk aangeven waarom hij bepaalde dingen zo doet.. dat kan alleen als er meer speelt.. en juist die info geeft hij/zij ons niet. Waarom leg je kosten wat het kost alle kritiek naast je neer als je een oorlog wilt voeren.. waarom luister je totaal niet naar wat anderen er van vinden en blijf je gewoon je eigen gang gaan?? Waarom geeft een Bush bijv. niets om het verdrag van Kyoto?? Juist, omdat het ze dan uiteindelijk een hele boel geld gaat kosten, of het hun positie op de wereldmarkt in gevaar brengt.. en nog meer van dat soort dingen...
Wat die propaganda betreft ben ik het absoluut met je eens. Bush probeerd iedereen te beinvloeden en de manier waarop hij dat doet is vaak niet goed te keuren.
Helaas kan hij ook niet altijd een voor ons voldoenende rede geven waarom hij iets doet omdat de zaak veel moeilijker ligt dan wat wij ervan meekrijgen via tv en andere media.
Er zullen altijd meningsverschillen blijven bestaan over deze kwestie en de tijd zal ons leren wie er gelijk had. Persoonlijk denk ik dat het ingrijpen noodzakelijk was en dat het allemaal vrij netjes is verlopen. Alleen het politieke spelletje eromheen klopt niet.
Dude
Helaas kan hij ook niet altijd een voor ons voldoenende rede geven waarom hij iets doet omdat de zaak veel moeilijker ligt dan wat wij ervan meekrijgen via tv en andere media.
Er zullen altijd meningsverschillen blijven bestaan over deze kwestie en de tijd zal ons leren wie er gelijk had. Persoonlijk denk ik dat het ingrijpen noodzakelijk was en dat het allemaal vrij netjes is verlopen. Alleen het politieke spelletje eromheen klopt niet.
Dude
Ach ja, ik vind zelf dat je te weinig weet om te kunnen oordelen over dat soort zaken. Tuurlijk is Bush een ass, maar hoe kom je dan weer aan die informatie? Van tv? En waar halen die hun info vandaan dan en in hoeverre zijn zij niet beinvloed? Ga zo maar door.
En dan hebben we het nog niet over uitspraken van halve zolen die interpreteren dat Nostradamus in zijn geschriften voorspelt dat de oorlog tussen de VS en Irak het begin is van WOIII en dat na deze oorlog er niets meer zal overblijven van de VS.
goeike mannen.
goeike mannen.