Flightdeck

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Fisher_HKEK
Flightdeck

Bericht door Fisher_HKEK » zo jul 13, 2003 11:48 pm

Hoi,
Ik heb een aantal nieuwe onderdelen voor mn fietsie besteld waaronder een setje XT shifters hier bij staat vermeld dat ze geschikt zijn voor flightdeck. Wat houdt dit precies in? Ik weet dat flightdeck een km teller is maar verder.......

Matthijs_XtC

Re:Flightdeck

Bericht door Matthijs_XtC » ma jul 14, 2003 6:56 am

met flightdeck kan je behalve km, tijd etc ook bekijken welke versnelling je zit, trapcadans enz. enz.

moet je uiteraard wel overal sensoren e.d. hebben zitten, niet echt nuttig voor je mtb.

Fisher_HKEK

Bericht door Fisher_HKEK » ma jul 14, 2003 11:38 am

Zeg maar weer zo"n snufje van shimano, hoe krijg ik weer meer geld binnen! Ik gebruik amper een gewoon km tellertje laat staan dat ik dat ga gebruiken!

The Flying V

Bericht door The Flying V » ma jul 14, 2003 2:50 pm

Kan handig zijn. Als jij een erg klein stuur hebt en veel wedstrijden rijdt. Met de wedstrijden moet je een stuurbord nummer plaatsen, meestal zitten dan den shifter indicators in de weg. Als je dan je shifter indicators eraf haalt past het stuurbord nummer beter, maar.. dan heb je geen indicatie meer in welke versnelling je rijdt. Dan is een Flightdeck wel handig.

V.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma jul 14, 2003 5:28 pm

Jahaaa, want een versnellingsindicator is nuttig!!!!

Poeh hé!

The Flying V

Bericht door The Flying V » ma jul 14, 2003 5:35 pm

legion schreef:
Jahaaa, want een versnellingsindicator is nuttig!!!!

Poeh hé!

Mwa.. kan soms best handig zijn. Erg draaierige stukje, met het gedachte op de volgende klim, kan het best handig zijn in welke versnelling je em de vorige keer nam. Kan altijd handig zijn.

@Legion, behalve voor de echte die-hard bikkels! ;)

V.

Gène

Bericht door Gène » ma jul 14, 2003 8:14 pm

Zeg Flying V, vind jij de tijd op een erg draaierig stuk om op die dingen te kijken. Dan ben je goed bezig. Ik kijk toch liever in welke versnelling ik zit en anders schakel ik hem wel goed. Niks te indicatoren. Maar goed, het zit erop is wel handig op de weg voor de rest niks.
mzzl
Gène

Gemini

Bericht door Gemini » ma jul 14, 2003 9:11 pm

ben ik helemaal met je eens gene....

Ik merk vanzelf wel in welke versnelling ik ga rijden...
en gelukkig schakeld een esp 9.0 der ook perfect tijdens een klim dus heb nooit ergens kast van!!!

mzzl Gemini

Fisher_HKEK

Bericht door Fisher_HKEK » di jul 15, 2003 9:51 am

Dat probleem van dat stuurbord heb ik niet want ik rijd geen wedstrijden! Wel wil ik 21 september is kijken hoe het is om een funklasse wedstrijd mee te rijden en te kijken hoe me dat vergaat! Nu eerst nog ff in afwachting van mn pakketje xtr xt spul van b2b! Mag wel is komen van mij :)

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di jul 15, 2003 8:37 pm

Ik heb een flightdeck op de racer. Heb de draad verlengd, zodat ik de magneet in het achterwiel kan plaatsen. Voordeel: Computer werkt ook op de Taxc.Niet voor de snelhed, maar wel voor de TrapFrequentie. Die berekent de computer namelijk aan de hand van de omwentelingen van het achtwerwiel + de versnelling.
Ik vind de bediening vanaf de remhendels erg prettig. Wel duur aparaatje trouwens, en veel draden overal.

Voor de MTB lijkt het me minder geschik, en daarom gebruik ik een Polar speedsensor op mijn Polar Protrainer XT: draadloos en unkaputtbar. Heb hier geen trapfrequentiemeter bij. ALternatief is een draadloze flightdeck. Is echter zeeer duur, en je hebt nog steeds draadjes naar je shifters.

Groeten, Lars.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » wo jul 16, 2003 2:18 pm

Bijna idem: ik heb m op de reetfiets: SUPERDING!
Vooral de trapfrequentie en bediening vanuit de STI"s!
Op de MTB heb ik niet eens een gewone km-teller en zelfs dat mis ik niet eens. In het bos heb je het veel te druk om op je teller te kijken en schakelen doe je intuitief. Op de mtb niet zo nodig dus......

Sven

Bericht door Sven » wo jul 16, 2003 2:41 pm

Ik denk dat vrij weinig mensen in het bos naar het tellertje kijken, laat staan naar je flightdeck.

Op klimmetjes lijkt me zoiets wel een keertje leuk om te hebben, maar daar houdt het ook ver mee op. Sowieso schakel ik vrij weinig "op de" indicators, gewoon op gevoel, wat het fijnste rijdt.

The Flying V

Bericht door The Flying V » wo jul 16, 2003 9:26 pm

Tijdens de wedstrijd in Bergschenhoek reed ik sommige klimmetjes wel op de indicator. Had daar nog nooit gereden en de eerste keer goed gezocht naar een lekkere versnelling, daarna daar op door gereden. :)

V.

Plaats reactie