Krrrrrramp

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ramon73
Krrrrrramp

Bericht door ramon73 » zo jul 13, 2003 10:37 pm

Zaterdag wezen fietsen in "s Gravenvoeren, mooie route. Na 40km last beginnen te krijgen van kramp in de bovenbenen. Toen ik ze strekte gingen ze bijna op slot. Even staan rekken, ging daarna beter maar ging niet helemaal weg. Nu is het zondag en m"n benen voelen zwaar aan.
De voorgaande 2 weken heb ik niet kunnen fietsen wegens techniesche problemen en heb ik alles een beetje verwaarloosd: te laat naar bed, te veel gewerkt, te veel alcohol. Ook had ik te weinig vocht bij me. Zelf houd ik het op een vochttekort, het was warm en ik had pas 1 liter gedronken.

Wie heeft een idee waar dit aan kan liggen? Overigens was de route niet te zwaar vergeleken met mijn normale tochten.

The Flying V

Re:Krrrrrramp

Bericht door The Flying V » ma jul 14, 2003 9:15 am

Ik denk zelf te weinig voorbereiding. Als je 2 weken niet hebt gefiets, kan een minder zware tocht dan normaal toch zwaar uitpakken.
Van water-te-kort kramp? Lijkt mij onzin, je wordt er eerder duizelig van.

V.

WhoCares

Bericht door WhoCares » ma jul 14, 2003 5:27 pm

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma jul 14, 2003 9:23 pm

Kheb "s een blessure gehad in mijn voet, als ik em nu verkeerd op mijn pedaal zet (vooral bij stadsfiets dus) en veel kracht zet wil er nog altijd wel eens spontaan kramp in schieten. Misschien dat jij [sub]of een ander[/sub] daar iets aan hebt ofzo.
Vocht tekort lijkt me trouwens best wel een oorzaak te kunnen zijn, als er geen afvoer meer is van afvalstoffen e.d.... Zal ook het eea te maken hebben met het feit dat je nu nog zware benen hebt misschien (heb je dat anders nooit dan?)

amigo

Bericht door amigo » vr sep 19, 2003 9:32 pm

Kramp word voor zo ver ik weet vooral veroorzaakt door een vocht tekort, als er nog meer oorzaken zijn hoor ik ze graag.
En als je zo als je zelf al zei regelmatig alcohol hebt genuttigt , daar droogt je lichaam dus van uit.
Dus een te kort drinken kan een oorzaak zijn .
Wat mischien een goede tip is . om met zout op lossingen te werken.
Of een zakje chips te eten voor je gaat biken . Houd het vocht wat beter vast
En natuurlijk Blijven drinken .

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo sep 21, 2003 7:34 am

Magnesium tablet slikken kan ook helpen en inderdaad vocht innemen. Ik heb vaak last van kramp en al drink ik nog zoveel, die kramp gaat echt niet weg. Wat ik denk dat ook belangrijk is is een goede warming-up en juiste zadelhoogte. Sinds ik andere pedalen en schoenen (mtb) op mijn racefiets gebruik en het zadel heb versteld is alles beter geworden.

Animine

Bericht door Animine » do okt 23, 2003 12:24 pm

Inderdaad magnesium tabletten of veel bananen eten. Toen ik destijds zwemtraining deed (2 keer per week 4 km zwemmen), at ik 8 bananen per dag.

Greetz,
Animine

Plaats reactie