Herstel schoorl

Organiseer een meeting of gezamelijke deelname aan een evenement.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jeff
Herstel schoorl

Bericht door Jeff » di jul 08, 2003 9:18 pm

Aangezien de eeuwenoude "oude baan" van schoorl is vernietigd, wil ik ff vragen wie mee wil helpen deze weer te herstellen en wanneer. Ik ga zondag met nog een paar.
Geen houten north-shores meer, deze worden onmiddelijk weer door de boswoud met de grond gelijk gemaakt, dat kan ik je nu al vertellen. Hij heeft de oude drops en schansen heeeeeel lang getolereerd, dus wie weet ziet hij nieuwe niet houten dingen wel weer door de groenevingers

T
Contacteer:

Re:Herstel schoorl

Bericht door T » wo jul 09, 2003 9:01 am

is er geen mogelijkheid om samen met de instantie die verantwoordelijk is voor dat gebied afspraken te maken? Misschien vern**ken jullie wel kwetsbaar gebied zonder het te weten, of misschien verveeld die bosman zich gewoon en komt ie die schansjes slopen voor zijn lol... Het moet toch mogelijk zijn om iets leuk te kunnen bouwen en te onderhouden...?

amigo

Bericht door amigo » wo jul 09, 2003 9:47 pm

mischien is het wel wat om geheel ergens anders wat te bouwen ,want als die boskabouters nu weer zien dat er gebouwd word dan zullen ze het weer slopen denk ik...
of ze het idee geven dat we daar af en toe rijden terwijl we geheel ergens anders iets veel heftigers aan het bouwen zijn... ;D

TheDick

Bericht door TheDick » wo jul 09, 2003 10:16 pm

Tanja,

Ik ben een van de oudgedienden daar..............wij reden in het BMX tijdperk op het baantje, dat in die tijd is aangelegd.

Ook wij hebben het toen al bont gemaakt met 8m lange dubbele jumps, die werden toen ook weg gehaald. Jaren later met de ATB zelfde liedje.

Was gewoon kat en muis spelletje. NIets teer natuurgebied, het is een anarchy natuurgebied waar de natuur zijn gang mag gaan. De boswachters zelf zijn ook nie lekker, strikken zetten etc, wij hebben ze gevonden. UIteindelijk heb ik een leuke relatie opgebouwd met die gasten, leven en laten leven hetgeen heeft geleid tot de aanleg van de eerste 6.4km van de route zoals die er nu ligt. Boswachter heeft markers gezet, ik en 6 anderen hebben pad uitgezet. Vanaf start witte huis tot oude parcours. Da"s feitelijk het mooiste en zwaarste stuk. Het stuk aan de Schoorlse zeekant en verder lag er al in delen en is door de stichting aangelegd. Er zijn inmiddels wel spots gewzijzigd want wij waren erachter gekomen dat het tegen de richting inrijden op sommige spots 65+ km/u op kon leveren...................

Ik moet zeggen, en heb dat ook gezegd tegen de NS bouwers, die dingen waren vanaf het fietspad te zien en een gevaar voor iedere fietser in NL behalve de bouwers zelf. Logisch dat ze dan worden verwijderd. Beste is zoeken naar een natuurlijke mega-drop, ze zijn er genoeg in Schoorl e.o. Diverse padenpaarden uitgesleten in een duin waar je OVER heen vliegt, op 4-5m hoog etc.

E

XANonimous
Contacteer:

Bericht door XANonimous » wo jul 09, 2003 10:45 pm

ik heb er zelf een paar north-shore drops gebouwd en die waren na goed zoeken idd vanaf het naastgelegen voetpad te zien, ze waren dan ook snel weg.
mijn id: het oude "springparcours" zoals wij het bmx paadje noemen weer restaureren in oude staat (want zonder dit parcourtje is schoorl geen schoorl meer) en een nieuwe plek gaan zoeken voor de north shores (ik ga zowiso weer north shores bouwens ergens in de duinen van schoorl want dit moet ook voor nederlandse bikers waaronder ikzelf natuurlijk te doen zijn, want tot nu toe is het toch veel toekijken in nwd)

@jeff: ik denk dat het leuker is voor "outsiders" om te rijden in schoorl nadat alles gerestaureerd is en er nieuwe trails liggen. en de andere kant (jeweetwel) laten we maar zo, daar doet die bosw8er ook niks aan dus

maar jullie gaan zeker meer horen over schoorl, het blijft bestaan en de northshoren komen terug!!

bart

Snowgirl

Bericht door Snowgirl » do jul 10, 2003 4:50 pm

Spaarnwouden naast de skibaan? Ligt een potentieel net zo mooie baan als in de Bergschehoek. Is het geen idee om met de eigenaar daarvan te gaan praten.
Is maar een idee

MrUnlimited

Bericht door MrUnlimited » vr jul 11, 2003 8:59 am

Yep, Snowgirl heeft gelijk. De XC-baan is niks meer en niet ver van Snowplanet heb je nog hoge heuvel die dienst kan doen als DS-baan met wat aanpassingen
Afbeelding

amigo

Bericht door amigo » zo jul 13, 2003 7:06 pm

ik reed vanochten ff een rondje schoorl , en toen bleek dus dat ze een heel gedeelte van het parcours hebben omgelegd .zeg maar het gedeelte van het oude parcours met die hobbel afdaling , ik noemde het altijd het wasbord
weer een afdaling minder..... ::) zal wel nodig zijn geweest want het parcours was goed stuk gereden
nu hopen dat ze het herstellen en dan weer open gooien...
zouden ze eigenlijk op meer plaatsen moeten doen , gewoon een alternatieve route maken zodat wanneer een gedeelt kapot gereden is het herstelt kan worden
en men kan even goed blijven rijden
:)

Plaats reactie