Sport fysiologie

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
michel
Sport fysiologie

Bericht door michel » di jun 24, 2003 8:30 am

Ben nu bezig in Human Physiology van Guyton. Dit is een algemeen boek over de fysiologie, maar er staat ook een hoofdtuk sport fysiologie in. Is erg handig om nu eindelijk eens te snappen wat er precies in de spieren gebeurt tijdens het sporten. :) Dit boek is redelijk beperkt en ik wil mijn kennis van sport fysiologie uitbreiden.

Weet iemand hier een goed boek over? Ik heb even bij Bol geloerd en kwam de volgende tegen:
Fysiologie voor de sportpraktijk € 39
Physiology of Sports € 50
Physiology for Sportspeople, met als ondertitel: A Serious User"s Guide to the Body ;) € 28

Conclusie is wel dat die boeken hendig duur zijn. :P

Pino

Re:Sport fysiologie

Bericht door Pino » di jun 24, 2003 8:42 am

Met ADSL en google kun je goedkoper een heel eind komen.

Dit soort boeken zijn geen echte bestsellers die je bij De Slegte zult tegenkomen :?

michel

Bericht door michel » di jun 24, 2003 9:31 am

Pino schreef:
Met ADSL en google kun je goedkoper een heel eind komen.

Dit soort boeken zijn geen echte bestsellers die je bij De Slegte zult tegenkomen :?

Het nadeel van internet vind ik altijd dat er zo veel beweringen / meningen / halve waarheden en andere troep te vinden is. Dat merkte je ook goed aan de creatine discussie die hier gevoerd is. Maar ik zal in ieder geval even kijken wat ik over dit onderwerp kan googlen.
Bedankt!

Pino

Bericht door Pino » di jun 24, 2003 9:49 am

Physiology en astrand om een eerste selectie uit te voeren.

Astrand was (is?) één van de grondleggers van de moderne sportphysiologie.

Misschien kan "rigid" een aantal ingangen/suggesties geven?
Kijk of je hem via z"n profiel kunt bereiken.

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » do jul 03, 2003 9:41 am

Ik studeer bewegingswetenschappen en het boek waar wij mee werken is "Physiology of Sport and Exercise" van Wilmore & Costill.
Staat veel in, en is goed te volgen, duidelijk uitgelegd, plaatjes, grafiekjes enzo.......

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » ma jul 28, 2003 10:01 am

"Exercise physiology" van Mc Ardle Katch en Katch heb ik veel gebruikt voor studie en werk. Mooi boek, veel info, ook praktisch. Via amazon

Morphineman

Bericht door Morphineman » ma sep 08, 2003 8:31 am

ik heb mijn physiologie boek nog niet binnen van mn opleiding (cios) als ik het heb laat ik het wel horen.

Steulen

Bericht door Steulen » ma sep 08, 2003 10:14 am

Voor de mensen die een eenvoudig NL-talig instapboek zoeken, kan ik Fysiologie van de mens van Bernards en Bouwman aanbevelen.
Tijdens mijn studie bewegingswetenschappen (a loooogn time ago) gebruikten wij idd ook boeken als Guyton, Wilmore & Costill, McArdle Katch Katch. Prima boeken allemaal, staat wel ongeveer hetzelfde in. Voor het "cutting edge" gebeuren zou je sports medicine tijdschriften na kunnen pluizen.

Plaats reactie