Shiver VS Monster
Moderator:Beheerders
Ik ben een beetje aan t rondneuzen naar mn volgende vork en ik zit nog een beetje te twijfelen tussen een Shiver en een Monster.
Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn tussen deze twee en wat de voor en na-delen zijn.
Ik weet dat de Shiver een up-side down is en daardoor dus wat steviger is en niet zo snel zal breken, maar zijn er nog meer grote verschillen?
btw Manitou ben niet ontevreden met mn super T maar toen ik jouw Monster zag vond ik m zo dunnetjes ;D
Dude
Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn tussen deze twee en wat de voor en na-delen zijn.
Ik weet dat de Shiver een up-side down is en daardoor dus wat steviger is en niet zo snel zal breken, maar zijn er nog meer grote verschillen?
btw Manitou ben niet ontevreden met mn super T maar toen ik jouw Monster zag vond ik m zo dunnetjes ;D
Dude
Re:Shiver VS Monster
De Shiver is omdat hij upside down is minder stijf als een monster. Je kan dat zien wanneer je het voorwiel van een beshiverde bike tussen de benen klemt en het stuur heen en weer beweegt: de vork gaat torsen. Bij een Monster gebeurt zoiets slechts heel miniem.
De Monster weegt iets meer dan een Shiver.
Qua stevigheid denk ik dat de Monster zeker niet moet onderdoen voor de Shiver, integendeel.
Beide vorken zijn even soepel wat de vering betreft.
Misschien dat ik mijn Monster T verkoop, indien ik een 2e handse Shiver vind!
De Monster weegt iets meer dan een Shiver.
Qua stevigheid denk ik dat de Monster zeker niet moet onderdoen voor de Shiver, integendeel.
Beide vorken zijn even soepel wat de vering betreft.
Misschien dat ik mijn Monster T verkoop, indien ik een 2e handse Shiver vind!
Monster is puur freeride
shiver is race maar nog altijd veel beter geschikt voor freeride ald boxxers of dorados.
shiver is race maar nog altijd veel beter geschikt voor freeride ald boxxers of dorados.
De reden waarom een Shiver (USD) minder stijf is dan een Monster is omdat deze geen vorkbrug heeft en een "normale" vork wel...
Ondanks dat een Monster er erg geil uitziet in een BH, zou ik er niet voor kiezen, mits je niet anders doet dan flinke drops (anders te zwaar).
Ondanks dat een Monster er erg geil uitziet in een BH, zou ik er niet voor kiezen, mits je niet anders doet dan flinke drops (anders te zwaar).
Heb mijne Monster in de week aangekregen en die weegt nu toch wel 2 kilo meer dan een shiver
dus toch iets veeeeeel meer ;D

Er is niet zoiets als een onderscheid tussen monster en shiver freeride of downhill of zoiets, tzijn gewoon twee verschillende vorkconcepten voor tzelfde doel: downhill, met drops of niet!
ja, maar de nieuwe is echt zwaar, maar liefst 5,7 kilo
zelf gewogen, da´s dik een kilo meer dan het vorige model en dus een 2 kilo meer dan de shiver
ik kom echter toch niet op mijn terug, ik blijf bij die Monster, hehe ;D
De poten van Tim thecrasher zijne shiver hebben al een keer uit de haak gestaan, en ferm schijnt ´t, niet alleen volgens Tim zelf, was gelukkig opgelost door alle bouten te lossen zodat alles weer op zijn plaats kwam en dan weer vast te zetten, verschil tussen upside down en triple crown.
Hoewel Pie de binnenpoten van zijn Super T 2002 ook uit de haak had gekregen, weet nog ni hoe dat is afgelopen, maar dan zit je ook een categorie lichter

De poten van Tim thecrasher zijne shiver hebben al een keer uit de haak gestaan, en ferm schijnt ´t, niet alleen volgens Tim zelf, was gelukkig opgelost door alle bouten te lossen zodat alles weer op zijn plaats kwam en dan weer vast te zetten, verschil tussen upside down en triple crown.
Hoewel Pie de binnenpoten van zijn Super T 2002 ook uit de haak had gekregen, weet nog ni hoe dat is afgelopen, maar dan zit je ook een categorie lichter
en ondertussen blijf ik maar verder doen met mijn manitou SIX en mijn 100 kilo ;D en die poten gaan ni uit den haak ;D
dus DH is echt wel veel zwaarder voort materiaal dan al de rest te samen ...
dus DH is echt wel veel zwaarder voort materiaal dan al de rest te samen ...
-
Toen ik een paar maanden geleden een Monster wilde kopen werd mij verteld dat de Monster niet meer leverbaar was omdat ie niet meer in productie was. Ik heb toen voor een Shiver gekozen omdat deze ook beter bij mijn frame-kleur paste ;D
Monster bleek idd wel een beetje een probleem, half mei werd in Italy een nieuwe productie gestart, en intussen heb ik de mijne, als je er geen op voorhand besteld had zal ´t wel snel weer een probleem worden om eraan te geraken. Patman heeft er iig nog een vrij
-
WOOdy schreef:
ja, maar de nieuwe is echt zwaar, maar liefst 5,7 kilozelf gewogen, da´s dik een kilo meer dan het vorige model en dus een 2 kilo meer dan de shiver
Heeft dat laatste punt niet gewoon iets te maken met crashen of niet kunnen rijden.???
Zal waarschijnlijk toch een shiver worden. Ziet er net iets mooier uit in combinatie met mn frame en ik wil m niet te zwaar maken aan de voorkant.
Toen ik deze foto zag begon ik trouwens wel ernstig te twijfelen of ik niet gewoon mn super T zou houden.

Matt Hunter op zn BigHit met super T
Dude
Toen ik deze foto zag begon ik trouwens wel ernstig te twijfelen of ik niet gewoon mn super T zou houden.

Matt Hunter op zn BigHit met super T

Dude
-
Quote:geplaatst door: GT dude geplaatst op: 28 Juni 2003, 12:18:43
Monster is puur freeride
Waarom rijden er dan zoveel mensen Freeride/north Shore met Dorado"s en BoXXers?
Monster is puur freeride
Waarom rijden er dan zoveel mensen Freeride/north Shore met Dorado"s en BoXXers?
Christiaan schreef:
Quote:geplaatst door: GT dude geplaatst op: 28 Juni 2003, 12:18:43
Monster is puur freeride
omdat ze licht zijn
-
- Forumbeheerder
Shiver is ni race.
Dat er zijn die t met boxxers en Dorado"s doen zal wel met sponsoring veel te maken hebben. Ben er van overtuigd dat ne Boxxer of ne Dor ook beter is om te shoren dan ne shiver maar
1. ge moet t kunnen/willen betalen
2. ge moet t kunnen/willen onderhouden
Want ne boxxer en ne dorado gaan samen nog ni zo lang mee als ne shiver denk ik
Dat er zijn die t met boxxers en Dorado"s doen zal wel met sponsoring veel te maken hebben. Ben er van overtuigd dat ne Boxxer of ne Dor ook beter is om te shoren dan ne shiver maar
1. ge moet t kunnen/willen betalen
2. ge moet t kunnen/willen onderhouden
Want ne boxxer en ne dorado gaan samen nog ni zo lang mee als ne shiver denk ik
- Thepekingduck
idd ik vraag me ook af welke nu minder onderhoud nodig hebben. ik weet wel dat ze mijne
na een jaar een keer uit elkaar moet. maar ben benieuwd hoe dat met de andere zit?
na een jaar een keer uit elkaar moet. maar ben benieuwd hoe dat met de andere zit?