Klein stukje weg vijlen achterbrug...

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bikel
Klein stukje weg vijlen achterbrug...

Bericht door Bikel » za jun 28, 2003 4:08 am

Heb jullie ervaring en expertiese nodig. Rij nu alweer een tijdje rond op mijn Gemini met Romic demper. Nu is alleen het probleem als ik hem op 170 mm veerweg zet dat mijn achterbrug net 1 a 2 mm tegen mijn frame aankomt. Demper bevalt zeer van de goede dus heb weinig zin om een nieuwe aan te schaffen. Nu zit ik eraan te denken om een klein stukje weg te vijlen van mijn achterbrug, het is niet veel 1 of 2 mm en dan alleen dat stukje wat net tegen mijn frame aankomt. Doe ik hier goed aan of is dit uit den bozen. Misschien iemand anders nog suggesties. Alvast bedankt Maikel

BLRacing

Re:Klein stukje weg vijlen achterbrug...

Bericht door BLRacing » za jun 28, 2003 8:40 am

Hoe kan dit nu weer dan ::). En het ligt niet aan de demper? Is die oog tot oog lengte van je demper wel hetzelfde als bij je originele demper. Ik kan niet goed beoordelen of je daar wat kan afvijlen...fototje please.

Bikel

Bericht door Bikel » za jun 28, 2003 8:47 am

Zat voorheen een Fox Float Rc 200 mm eye to eye op maar aan gezien ik toch niet meer ging Xc"en heb ik hem omgeruild voor die Romic D maar die is 201 mm. Heb er geen last van als die op 150 mm veerweg staat maar wel op 170 mm veerweg. Dan raakt ie denk ik bij een hogere drop off net het frame. Zal vanavond ff kijken of ik een foto"tje kan plaatsen.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za jun 28, 2003 12:20 pm

Je dénkt dat hij het frame gaat raken, of hij ráákt het frame?
Ik zou eerst eens ff checken bij de bevestiging van de demper, en "t gaat niet alleen om inbouwlengte eey, wat voor slag maakt deze demper en wat deed de ouwe?

BLRacing

Bericht door BLRacing » za jun 28, 2003 6:40 pm

Doe het dan eens zo. Haal de spiraalveer eraf en laat alleen de demper erop zitten. Comprimeer nu de achterbrug helemaal in. Misschien dat je nu kan zien of het ergens botst maar ik kan me het niet voorstellen.

ZAG

Bericht door ZAG » za jun 28, 2003 7:48 pm

hij zegt toch dat het er tegenaankomt, je zou kunnen veilen als je heel veel vlees hebt, maard de garantie vervalt wel.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » za jun 28, 2003 9:42 pm

ZAG schreef: hij zegt toch dat het er tegenaankomt,
[
Bikel schreef: Dan raakt ie denk ik bij een hogere drop off net het frame.

The Flying V

Bericht door The Flying V » zo jun 29, 2003 10:47 am

Ik zou persoonlijk niks uit je frame vrezen. Kan je er niet gewoon 2 stukjes rubber tussen doen?

V.

Bikel

Bericht door Bikel » ma jun 30, 2003 9:41 am

Problem sloved. Heb gisteren met Jeroen van die Cannondale tent op het Bikefestival gesproken en krijg weer een nieuwe demper ;D. Wel jammer die Romic, die bevalt goed. Nog bedankt voor de reacties.

Bike"se Maikel

Plaats reactie