pijn in nek, bovenrug

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Chelleke
pijn in nek, bovenrug

Bericht door Chelleke » vr jun 20, 2003 8:36 am

Ik heb een probleempje met men nek en bovenrug.
Als ik met de MTB en de koersfiets stevig doorfiets ontstaat er een pijn in men nek en bovenrug. Hoe langer de tocht duurd hoe pijner.
Zou dit te wijten kunnen zijn aan een te lange stuurpen????

Splinter

Re:pijn in nek, bovenrug

Bericht door Splinter » vr jun 20, 2003 9:30 am

Of koude wind langs je nek waardoor deze stijf wordt en wat vervolgens doortrekt naar je schouderbladen/bovenrug. Als dit het is, moet je alles af en toe even los maken. Hoofd van ene schouder naar andere, van voor naar achter en dat een paar keer achter elkaar. maar, geen rondjes draaien en niet laten knakken, das nl. behoorlijk slecht voor je!!

Verder een beetje met je armen zwaaien enzo. Onder het fietsten niet de hele tijd je hoofd in de zelfde houding houden en dus af en toe de hier boven beschreven handelingen uitvoeren. Of het bij jou gaat helpen weet ik niet maar bij mij werkte het!!!

Succes ermee

Sven

Bericht door Sven » vr jun 20, 2003 9:44 am

ZOrgen voor een rechtere houden, niet ingedoken op de fiets zitten.

Dus: zadel klein beetje naar voren, hoger stuur en kortere stuurpen.

WhoCares

Bericht door WhoCares » vr jun 20, 2003 6:36 pm

Misschien eens langs een chiropractor gaan er kan iets blokkerends zitten.

Of een paar oefeningen vinden die verlichting kunnen geven of het probleem oplossen.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za jun 21, 2003 9:16 pm

Zoals Chelleke aamgeeft treed het alleen op bij flinke inspanning. Zelf heb ik na een hevige wedstrijd vaak pijn in onderrug en nek. Ik wijt het aan het belasten van anders niet belaste spieren...

Steppie

Bericht door Steppie » wo jun 25, 2003 10:26 am

Tja ik heb altijd last van mijn nek schouders en rug spieren, de andere spieren trouwens ook, maar ja. Maar met fietsen wordt het altijd erger. Trok ik in grote inspanning ook nog wel eens mijn schouders op. Maar dat heb ik mijzelf nu afgeleerd. Onder andere door T"ai chi te beoefenen en grotere inzicht in spier spanningen te krijgen. Maar das een beetje te sappig voor de meesten :)
Voor de rest inderdaad een kortere stuurpen of eentje die de hoogte in gaat. Ik zet zelf mijn barend altijd de hoogte in, dan kan ik altijd even mijn armen hoger op laten rusten. Dat onspand de boel ook. Zadel ietje naar voren en ietje lager..............

Plaats reactie