wie heeft wat en waarom?
Moderators:JJ, Beheerders
-
Hoi Allemaal,
Ik ben van plan een mtb te kopen, maar ik vroeg me af wat voor een merk.
zouden jullie me kunnen vertellen wat voor een mtb jullie hebben, waarom dat merk/type en voor welke prijs ongeveer?
bedankt,
ruud
zouden jullie me kunnen vertellen wat voor een mtb jullie hebben, waarom dat merk/type en voor welke prijs ongeveer?
bedankt,
ruud
Re:wie heeft wat en waarom?
ik heb net eeen specialized s-works m5 frame gekocht
ik rijdt er wedstrijden mee en ik moet echt zeggen dat hij supersnel stuurt
hij kost alleen wel veel 1100 euro voor een frame
maar ook de goedkopere modelen van specialized schijnen zo goeed te sturen
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik heb een singlespeed omdat je in Nederland geen versnellingen nodig hebt...
-
- Forumbeheerder
Ik heb adhd en softenon armkes.
waarom? tja
ik heb ne street fiets en ne afdaler. Omdat ik graag street en afdaal
waarom? tja
ik heb ne street fiets en ne afdaler. Omdat ik graag street en afdaal
-
mtbfreak schreef:
ik heb net eeen specialized s-works m5 frame gekocht
Ik heb em voor 989 euro gekocht! Hij rijdt inderdaad erg lekker! En de kleur... mmm.. super!!
V.
Giant XCX kon ik krijgen voor kromme XTC. vind hem ook mooier dan XTC dus gelijk ja gezegt. giant is redelijk goedkoop en je hebt er een goede afmontage bij. prijs...... ??? weet ik niet meer, zowiezo meer dan 2000
jojo
jojo
dirty politician schreef:
Hoi Allemaal,
bedankt,
ruud
CUstom.
Kinesis frame, (330 gulden) en toen verder zelf afgemonteerd. Enigste nadeel: hij is nooit klaar.
Hij kost nu (nieuwwaarde)[sub]2400€[/sub] :-[ Beetje veel geld in gestoken..
Heb een Kona Scab, omdat ie me niks kostte en je er een beetje mee in de stad kan spelen en toch heel binnenkort een Stevens F9 lite voor xc, ook weer omdat ie leuke prijs kwaliteit bied.
c"dale f1000, waarom, om de lefty.
3000 euro maar zit nu ander zadel/remmen/banden op, remmen trouwens gratis opgeruild.
Hoe bevalt die? Helemaal top, als ik nu iets verandere is het niet omdat ik er ontevreden over ben maar gewoon voor het tunen, zoals lichtere wielen, het kan altijd beter he!!
3000 euro maar zit nu ander zadel/remmen/banden op, remmen trouwens gratis opgeruild.
Hoe bevalt die? Helemaal top, als ik nu iets verandere is het niet omdat ik er ontevreden over ben maar gewoon voor het tunen, zoals lichtere wielen, het kan altijd beter he!!
-
- Contacteer:
XTC 850 van giant. waarom, geen echte aparte argumenten.
Wat is er anders dan aan de normale XTC 850?? Khoop alles binnen nu en een jaar hehe. Momenteel is de vork vervangen voor een zocchi mx comp eta. De aandrijflijn word (volgende week??) compleet XT. Prijs dan?? eeuhm..1600 euro??? ???
;D
Maar dan rijdt ie wel lekker, maar das mijn mening
Wat is er anders dan aan de normale XTC 850?? Khoop alles binnen nu en een jaar hehe. Momenteel is de vork vervangen voor een zocchi mx comp eta. De aandrijflijn word (volgende week??) compleet XT. Prijs dan?? eeuhm..1600 euro??? ???

Maar dan rijdt ie wel lekker, maar das mijn mening
-
planet x jack flash easton RAD
er is gewoon niet beter

Ik heb een Rocky Mountain Element LTD omdat die GVD-se Tomac 78 Special zo lang duurde

Een Yeti AS-R, omdat ik geen ringen of kettingen draag en ik zelf al veel te lelijk ben. ;D
Een specialized stumpjumper M2... maar er is werkelijk helemaal nix meer standaard aan.... en hij rijdt als een t i e t

Ik rij met een stumpjumper M4 frame van 2002. Daar zitten Secialized crank, XT achter en voor der op,Xt naven, Xt ketting, Sram 9.0 casette,Lx shifters, Magura hs 33 remmen, specialized stuurpen, Canecreek c2 balhoofd, Easton EA 70 stuur, Eaton EA 50 zadelpen, Time Attack Pedalen,Mavic X517 velgen, Irc mythos banden, Rock shox Judy sl vork. Dat is de samenstelling van mijn fiets, nu heb ik vanavond de net nieuwe zadelpen gemonteerd en van iedere kant van ut stuur 1.5cm afgezaagt. Ik zat wat breed. Nu moet je weten dat ongeveer ieder onderdeel, tot de kogels in de naven en balhoofd een keer in mijn handen heb gehad. Ieder onderdeel is bijna tot mijn smaak nog twee dingen, ander crank en stuurpen. Dan is de fiets af. Klaar en ga ik sparen voor wat anders. Waarschijnlijk een wegfiets. Waarom weet ik niet. Ik vind fietsen nu eenmaal leuk. Het ligt er helemaal zelf aan wat je wilt. Ik zou zeggen koop een fiets en stel hem helemaal af op jouw wensen en eisen. En helemaal op jouw rijstijl. Bezuinig niet op onderdelen want het zal je bezuren. Ik spreek uit ervaring.
Maar ik zou eerst maar eens de sport leuk gaan vinden. Het zou zonde van het geld zijn als je een gloed nieuwe bike koopt en hem na twee maanden aan de kant zet omdat je de sprot niet leuk vind.
De nieuw prijs van een stumpjumer M4 uit 2001 met de orginele samenstelling was 4000 gulden. Daar is een Kenesis frame met Lx afmontage van 1500 gulden aan vooraf gegaan. En ook die heb ik verandert.
mzzl
Gène
Maar ik zou eerst maar eens de sport leuk gaan vinden. Het zou zonde van het geld zijn als je een gloed nieuwe bike koopt en hem na twee maanden aan de kant zet omdat je de sprot niet leuk vind.
De nieuw prijs van een stumpjumer M4 uit 2001 met de orginele samenstelling was 4000 gulden. Daar is een Kenesis frame met Lx afmontage van 1500 gulden aan vooraf gegaan. En ook die heb ik verandert.
mzzl
Gène
-
ik rijd met een duratec career c9 frame met xt schakel zooi en julie remmetjes prijs frame 700 euro ende rest verschild waar ie het koopt. En ik rijd er veel wedstrijden mee.
Rob
Rob
- Xircuit
- Contacteer:
Ik rij met een Sunn Xircuit en een B1 Bombus.
Waarom een Sunn Xircuit?: Steel=Real en een strarre vork ook, en het stuur gedrag van deze bike is fantastisch.
Waarom een B1 Bombus: Is wat comfortabeler dan de Sunn en zo kan ik de Sunn een beetje sparen.
Waarom een Sunn Xircuit?: Steel=Real en een strarre vork ook, en het stuur gedrag van deze bike is fantastisch.
Waarom een B1 Bombus: Is wat comfortabeler dan de Sunn en zo kan ik de Sunn een beetje sparen.
Specialized BigHit, omdat ik de veerweg zo hard nodig heb met die enurme drops :P
Dude

Dude
DudeHimself schreef:
Specialized BigHit, omdat ik de veerweg zo hard nodig heb met die enurme drops :P![]()
Dude
Wow Dude, sinds wanneer heb je die Bighit? Das toch wel beter dan die oude Cannondale van je :P
Als ik een Bighit in Herpenduin zie weet ik iig wie het is

Je hebt nie goed opgeler Caramba ;D
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... eadid=8285
Oja ik zal niet meer zo vaak in Herperduin te vinden zijn want daar trap ik me t apenzuur, eerder wat meer op de BMX baan en in de stad..... Ok mooi :P
Dude
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... eadid=8285
Oja ik zal niet meer zo vaak in Herperduin te vinden zijn want daar trap ik me t apenzuur, eerder wat meer op de BMX baan en in de stad..... Ok mooi :P
Dude
Ook een Specialized S-Works, reden hiervoor is de geometrie die me perfect ligt. Het is een hardtail omdat ik veel beter kan klimmen dan afdalen, simpele reden dus. Verder de Sid Race die goed werkt maar ik weeg ook maar 67kg. Reden van de groepkeuze en onderdelen: zeer intensief gebruik, heel veel Ardennen dus is het zinloos om constant alles kapot te blijven rijden, deze onderdelen zijn relatief goed qua slijtage.
Verdere specs: shifters/derailleurs zijn xtr"03, crankset is van Specialized met TA, XTR V-Brakes, Crossmax XL, 959 pedalen, bb en cassette zijn xt, zadel- en stuurpen zijn Thomson, S-Works zadel, ...
De volledige fiets zelf opgebouwd en heeft me 2750€ gekost wat volgens mij een zeer scherpe prijs is voor allemaal nieuwe onderdelen.
Verdere specs: shifters/derailleurs zijn xtr"03, crankset is van Specialized met TA, XTR V-Brakes, Crossmax XL, 959 pedalen, bb en cassette zijn xt, zadel- en stuurpen zijn Thomson, S-Works zadel, ...
De volledige fiets zelf opgebouwd en heeft me 2750€ gekost wat volgens mij een zeer scherpe prijs is voor allemaal nieuwe onderdelen.
Specialized enduro...
Waarom, one bike 4 everything...
All day rides without limits...
Grtz
Tbx
ps: en ne P3 om naar de bakker te rijden en nen FSR-xc voor mijne madam.
Waarom, one bike 4 everything...
All day rides without limits...
Grtz
Tbx
ps: en ne P3 om naar de bakker te rijden en nen FSR-xc voor mijne madam.
Giant ATX 840, Full LX gold
, Marzocchi MX Comp ETA, wat BBB shit.
Waarom? Is een fijne bike, daalt lekker, zeker met de zocchi, super pluche vering. Ziet er ook gewoon vet uit.

Waarom? Is een fijne bike, daalt lekker, zeker met de zocchi, super pluche vering. Ziet er ook gewoon vet uit.
-
*click*
vond het frame mooi, daar draaide het eigenlijk om. De afmontage was wat minimaal standaard, Deore en een suntour vork. Dat was allemaal in iets meer dan een jaar helemaal gaar. Dus flink verbouwdtdtdd... hoewel de tabel al nieteens meer klopt :-X
Fietst supergoed!
vond het frame mooi, daar draaide het eigenlijk om. De afmontage was wat minimaal standaard, Deore en een suntour vork. Dat was allemaal in iets meer dan een jaar helemaal gaar. Dus flink verbouwdtdtdd... hoewel de tabel al nieteens meer klopt :-X
Fietst supergoed!
Frame:No-name frame van s-tec (santos replica als goed was)
Vork: Manitou mars
Achterderallieur: deore lx
Voorderrallieur: deore lx
Crankstel: Alivio
Headset: Cane creek S1
Schakelwerk: Alivio 3x8 speed
Zadel: Selle italia oktavia genuine gel
Stuur: Riser bar
Remmen: Crappy stuff, maar ze remmen goed (tektro v-brakes)
Wheels: Airlines also crappy, maar ik heb ze al +/-3 jaar en ze houden het nog steeds
Tires: Ritchey ZED 1.9
Pedalen: platfrom of vp-spd
Mountainbiken is way better als reetfietsen (das mijn mening), maar ik heb deze fiets voornamelijk samengesteld als xc.
Ik ben begonnen met een bulls en later spul overgezet en nieuw gekocht tot ik dit heb opgebouwd en ik ben nog steeds niet klaar ;D.
Laatste tijd zit ik meer in de buurt te klooien, want om de hele tijd weer naar het bos te fietsen, maar mijn afwerking is niet echt zo om in de buurt te gaan spelen, maar ik doe het toch wel
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=94745
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=94744
Vork: Manitou mars
Achterderallieur: deore lx
Voorderrallieur: deore lx
Crankstel: Alivio
Headset: Cane creek S1
Schakelwerk: Alivio 3x8 speed
Zadel: Selle italia oktavia genuine gel
Stuur: Riser bar
Remmen: Crappy stuff, maar ze remmen goed (tektro v-brakes)
Wheels: Airlines also crappy, maar ik heb ze al +/-3 jaar en ze houden het nog steeds

Tires: Ritchey ZED 1.9
Pedalen: platfrom of vp-spd
Mountainbiken is way better als reetfietsen (das mijn mening), maar ik heb deze fiets voornamelijk samengesteld als xc.
Ik ben begonnen met een bulls en later spul overgezet en nieuw gekocht tot ik dit heb opgebouwd en ik ben nog steeds niet klaar ;D.
Laatste tijd zit ik meer in de buurt te klooien, want om de hele tijd weer naar het bos te fietsen, maar mijn afwerking is niet echt zo om in de buurt te gaan spelen, maar ik doe het toch wel

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=94745
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... mage=94744