Mountainbike Conserveren
Moderator:Beheerders
Vraagje:
Omdat ik over enkele maanden naar Frankrijk vertrek voor studie, en ik mijn bike niet mee kan nemen :"( staat deze ruim 5 maanden stil. Nu lijkt mij dit niet echt tof voor de gesteldheid van de onderdelen enzo, een fiets moet immers fietsen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen zodat mijn bike in goede staat blijft m.b.t. stalling, smering etc? Of loopt het allemaal zo`n vaart niet?
Thanx!
Omdat ik over enkele maanden naar Frankrijk vertrek voor studie, en ik mijn bike niet mee kan nemen :"( staat deze ruim 5 maanden stil. Nu lijkt mij dit niet echt tof voor de gesteldheid van de onderdelen enzo, een fiets moet immers fietsen. Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen zodat mijn bike in goede staat blijft m.b.t. stalling, smering etc? Of loopt het allemaal zo`n vaart niet?
Thanx!
Re:Mountainbike Conserveren
Een fiets is dus net een paard, je moet er geregeld op rijden: daar zijn vast "slachtoffers" voor te vinden

de vering zal ff vast komen te zitten, maar een keer inveren en weg is het fenomeen. Verder gewoon alles heel goed invetten en zorgen dat die goed droog staat. En als het kan gewoon iemand ff om de zoveel tijd rondje mee laten rijden, hoeft niet lang te zijn, maar gewoon ff de vork laten werken en goed remmen/schakelen
- King Zeus @ DirtE19
Probeer ook je fiets van de grond te stallen! anders zouden je banden wel eens raar kunnen doen... En jagewoon vragen om erop te fietsen terwijl je weg bent...
King Zeus
King Zeus
Met 2 bikende broertjes moet dat geen probleem zijn!
neuj denk t ook niet, als ze het niet te druk hebben met hun eigen bikes, en anders wil jij em wel ff spanken ofnie?

Weet niet of ik t beest wel aankan, maar houd wel van een uitdaging! Kom van de week ff me Sunn checken!