Bericht
door TheDick » vr jun 13, 2003 9:06 pm
K ging altijd mee met personeelsfeessies vissen op zee, met de hengel en het sleepnet. Lachen, komen er van die uitschuifbare hengeltjes met notabene Shimano molentjes erop, die dingen kosten goud werd mij verteld [de hengels dan he]. Goed, de hengel zegt dus niets over je vangkunsten, de oude rotten die gewoon een hengeltje huurden haal de 1-ne na de andere eruit. De vis ging gelijk op de fileerbank, pin door ze reet in de rookpot. 1 uur later vrat je je eigen vis. Dat was bere leuk natuurlijk want verser dan dat kun je je vis nie beffen.
Toen gingen we sleepnetten. Ik mocht aan de hendels. Hop kwak dat ding erin en varen met die handel. Kijken op de sonar. ja daar schol vissen Zwenk, neeee roept iemand vanaf de bar onderin het schip. Wat nee, hela achterkant boot gaat naar beneje. En verder hee er komt water op het dek gas los en de lier aan. Mmmmmmmm kgggggggggk hoor ik uit de mast en gieken, RRRRRRRRRRRRRR zegt de lier IEEEEEEEEEEEEE zegt de lier. Wij grappen maken, haha je hebt de hele school gevangen. mwoaw, opeens komt er een berg mosselen boven water dat wil je niet weten. Oeps foutje, die moesten er met de hand uitgeschept, net weer beetje boven water, schep schep, al met al 4 kuub mosselen zaten erin. Kapitein zeer groot rood hoofd natuurlijk.
Zeer leuk met dat mega garnalen netje.
E