gekraak bij profiles?
Moderator:Beheerders
ok, irritant probleem: op mijn le Toy zitten dus Profile BMX Racing cranks met bmx bb. Alles is blijkbaar goed geïnstalleerd, maar als ik kracht zet op de pedalen is er IETS dat kraakt. ZEER irritant. Het zijn niet de pedalen (heb ik al eens door andere vervangen).
Heb de cranks al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, ingevet etc.
Ik moet wel nogal wat spacers gebruiken om te voorkomen dat de cranks tegen de chainstays aanslaan, dus misschien zitten de cranks daardoor niet ver genoeg op de bb, en heb ik een breedere bb nodig? Ik vraag eerst effe rond omdat Profile onderdelen nu niet echt overal te krijgen zijn...
HELLEP!!!
Heb de cranks al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, ingevet etc.
Ik moet wel nogal wat spacers gebruiken om te voorkomen dat de cranks tegen de chainstays aanslaan, dus misschien zitten de cranks daardoor niet ver genoeg op de bb, en heb ik een breedere bb nodig? Ik vraag eerst effe rond omdat Profile onderdelen nu niet echt overal te krijgen zijn...
HELLEP!!!
Re:gekraak bij profiles?
een langere BB luikt mij de beste oplossing. als ze niet ver genoeg er op zitten is natuurlijk nooit goed. of ik moet er helemaal naast zitten........
jojo
jojo
Het irritante is dat je nooit goed kunt horen waar het vandaan komt omdat je hele frame een soort klankkast is. Toch nog maar eens invetten (lag het bij mij 2x keer aan, ook al dacht ik dat het goed was). Volgens mij kan het aan zoveel liggen: brakke lagers, slechte cups, scheur in frame, speling in cranks, whatever.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
ik dacht ook eens dat ik mijn primo bearings gemold had, ze kraakten als een biaatch, maar het was mijn (moto)ketting. ::)
dus ik zou eerst alles nog es tsjekken.
dus ik zou eerst alles nog es tsjekken.
-
ik had ook da probleem,
ik heb wa kruipoli op mijn lagers gedaan, en alles afgekuist en nu kraakt het nimeer
ik heb wa kruipoli op mijn lagers gedaan, en alles afgekuist en nu kraakt het nimeer
kruipolie, ga ik eens proberen.
heb je een goedkope BB ? mijne kostte nog geen 10 euri en kraakt als een gek
:-*
heb je een goedkope BB ? mijne kostte nog geen 10 euri en kraakt als een gek
:-*
-
neen, mijn bb is van profile en kost ongeveer 30 keer meer als jouw bb (incl mijn traparmen..)

Ja, mijn Profiles hebben ook genoeg gekost ::)
Weet er trouwens iemand hoe je bmx lagers verwijdert zonder al te bruut te werk te gaan (hamers en dergelijke...)
Kun je op de een of andere manier de lagers invetten? (Die zitten namelijk goed gesealed.)
Weet er trouwens iemand hoe je bmx lagers verwijdert zonder al te bruut te werk te gaan (hamers en dergelijke...)
Kun je op de een of andere manier de lagers invetten? (Die zitten namelijk goed gesealed.)
-
alleen met hamer en doorslag erslaan gaat, de lagers zijn industrie lagers, die dienen ni ingevet te worden, alleen kruipolie.