gekraak bij profiles?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gast
gekraak bij profiles?

Bericht door Gast » do jun 12, 2003 4:52 pm

ok, irritant probleem: op mijn le Toy zitten dus Profile BMX Racing cranks met bmx bb. Alles is blijkbaar goed geïnstalleerd, maar als ik kracht zet op de pedalen is er IETS dat kraakt. ZEER irritant. Het zijn niet de pedalen (heb ik al eens door andere vervangen).
Heb de cranks al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, ingevet etc.

Ik moet wel nogal wat spacers gebruiken om te voorkomen dat de cranks tegen de chainstays aanslaan, dus misschien zitten de cranks daardoor niet ver genoeg op de bb, en heb ik een breedere bb nodig? Ik vraag eerst effe rond omdat Profile onderdelen nu niet echt overal te krijgen zijn...

HELLEP!!!

jojo

Re:gekraak bij profiles?

Bericht door jojo » do jun 12, 2003 5:18 pm

een langere BB luikt mij de beste oplossing. als ze niet ver genoeg er op zitten is natuurlijk nooit goed. of ik moet er helemaal naast zitten........

jojo

Gast

Bericht door Gast » vr jun 13, 2003 12:18 am

Het irritante is dat je nooit goed kunt horen waar het vandaan komt omdat je hele frame een soort klankkast is. Toch nog maar eens invetten (lag het bij mij 2x keer aan, ook al dacht ik dat het goed was). Volgens mij kan het aan zoveel liggen: brakke lagers, slechte cups, scheur in frame, speling in cranks, whatever.

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » vr jun 13, 2003 10:06 am

ik dacht ook eens dat ik mijn primo bearings gemold had, ze kraakten als een biaatch, maar het was mijn (moto)ketting. ::)
dus ik zou eerst alles nog es tsjekken.

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » vr jun 13, 2003 11:06 am

ik had ook da probleem,
ik heb wa kruipoli op mijn lagers gedaan, en alles afgekuist en nu kraakt het nimeer

Nossy

Bericht door Nossy » vr jun 13, 2003 2:57 pm

kruipolie, ga ik eens proberen.

heb je een goedkope BB ? mijne kostte nog geen 10 euri en kraakt als een gek

:-*

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » vr jun 13, 2003 3:30 pm

neen, mijn bb is van profile en kost ongeveer 30 keer meer als jouw bb (incl mijn traparmen..) :)

Gast

Bericht door Gast » vr jun 13, 2003 5:00 pm

Ja, mijn Profiles hebben ook genoeg gekost ::)

Weet er trouwens iemand hoe je bmx lagers verwijdert zonder al te bruut te werk te gaan (hamers en dergelijke...)

Kun je op de een of andere manier de lagers invetten? (Die zitten namelijk goed gesealed.)

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » vr jun 13, 2003 5:13 pm

alleen met hamer en doorslag erslaan gaat, de lagers zijn industrie lagers, die dienen ni ingevet te worden, alleen kruipolie.

Gast

Bericht door Gast » za jun 14, 2003 12:14 pm

Thanks, zal ik eens proberen...

Plaats reactie