Multi tool
Moderator:Beheerders
Zoek een goede Multi tool voor onderweg. Bijv. MTB-7 Rescue Tool van Park Tool. Alternatief Pro of BBB? Iemand nog een suggestie?
Re:Multi tool
park tool is mooi maar duur....
ik heb hier een simpel t00ltje met inbusjes en 2 schroevedraaiers

ik heb hier een simpel t00ltje met inbusjes en 2 schroevedraaiers
Deze of deze Ik heb zelf al jaren zo"n Minoura handy 10 en die is heel handig met dopsleuteltjes enzo.

Our most valuable and best selling tool.
10 functions including 2.5 - 6mm hex wrenches, Phillips and flat screwdrivers and 8 - 10mm socket wrenches.
Available with knife or without.
Weight: 160 grams

Our most valuable and best selling tool.
10 functions including 2.5 - 6mm hex wrenches, Phillips and flat screwdrivers and 8 - 10mm socket wrenches.
Available with knife or without.
Weight: 160 grams
ik snap nooit waarom ze doppen en of ringsleutels in die tools prakken, dat zit niet op mijn fiets.
Bij Bever verkopen ze die Minaura tools, ik heb er onlangs 1 voor mijn verjaardag gekregen, met een kettingpons, inbussen, kruiskop en platte draaier en spaakspanners. Alles wat je echt nodig hebt.
Een kettingpons is echt een MUST in zo´n tool, met een gebroken ketting kan je nl. echt niets meer.
dusssss
Bij Bever verkopen ze die Minaura tools, ik heb er onlangs 1 voor mijn verjaardag gekregen, met een kettingpons, inbussen, kruiskop en platte draaier en spaakspanners. Alles wat je echt nodig hebt.
Een kettingpons is echt een MUST in zo´n tool, met een gebroken ketting kan je nl. echt niets meer.
dusssss
Ik heb een tool van Victorinox/blackburn. Ongeveer net zo groot als een zippo, weegt 3x nix, heeft een kettingpons, inbussen, schroevendraaier en nog wat opties die ik niet helemaal kan thuisbrengen ...
Tool wordt helaas alleen verkocht incl. zakmes, bandenlichters en wat bandenreparatiespul, met jawel een leuk heuptasje ;D

Tool wordt helaas alleen verkocht incl. zakmes, bandenlichters en wat bandenreparatiespul, met jawel een leuk heuptasje ;D
Topeak The Alien zou ik zeggen
Alien Classic €45,95
23-functies multitool
"De” mini-tool voor onderweg. Veelvuldig testwinnaar. Nu met een T25 Torque-bit voor de schijfremmen en een 8mm steeksleutel voor Magura remmen.
• 22 functies in een frame van zeer sterk fiberglascomposiet
• Functies: 2, 3, 4, 5, 6 & 8 mm inbussleutels, 8 (2x), 9, 10 (2x) mm ringsleutels, kruis- en platkopschroeven draaier, Universele kettingpons (Shimano Compatible), spaaksleutels (MTB & Race), 2 bandenlichters, mes van edelstaal, flessenopener en pedaal- sleutel
• De Alien is met één druk op de knop in tweeën te delen voor optimaal gebruiksgemak dankzij het precisiesluit mechanisme
• Inclusieve een handig cordura transporttasje
• Gewicht: 240 gram

Alien Classic €45,95
23-functies multitool
"De” mini-tool voor onderweg. Veelvuldig testwinnaar. Nu met een T25 Torque-bit voor de schijfremmen en een 8mm steeksleutel voor Magura remmen.
• 22 functies in een frame van zeer sterk fiberglascomposiet
• Functies: 2, 3, 4, 5, 6 & 8 mm inbussleutels, 8 (2x), 9, 10 (2x) mm ringsleutels, kruis- en platkopschroeven draaier, Universele kettingpons (Shimano Compatible), spaaksleutels (MTB & Race), 2 bandenlichters, mes van edelstaal, flessenopener en pedaal- sleutel
• De Alien is met één druk op de knop in tweeën te delen voor optimaal gebruiksgemak dankzij het precisiesluit mechanisme
• Inclusieve een handig cordura transporttasje
• Gewicht: 240 gram
topeak the alien, hier zit alleen op wat je nodig hebt, en een kettingpons (echt wel iets dat je nodig hebt vind ik)
stino schreef:
topeak the alien, hier zit alleen op wat je nodig hebt, en een kettingpons (echt wel iets dat je nodig hebt vind ik)
ja, die heb ik ook. vind ik veel te lomp en te zwaar en die steeksleutels/ringsleutels en zakmes heb je dus echt nooit, nooit nodig(op mijn fiets dan)
Ik lijk godverdomme fucking MacGyver wel als ik met dat ding rondfiets ;D ;D

dusssss
alien ziet er gaaf uit. Maar voor mij te duur. Heb net die van de hema gekocht voor 11 euro. Goed licht en klein plus een kettingpons..........
Ik heb deze van BBB
die kettingpons heeft me al een paar keer geholpen en bij de meeste fietsenzaken kost dit tooltje 21 euro...
mvg Ninko

die kettingpons heeft me al een paar keer geholpen en bij de meeste fietsenzaken kost dit tooltje 21 euro...
mvg Ninko
- Xircuit
- Contacteer:
Ik heb een tool van 5 euro met alle imbussen en 2 schroevendraaiers. daarbij neem ik nog een goedkoope ketting pons mee.
dikke bullshit die lompe (en duure) tools......
dikke bullshit die lompe (en duure) tools......
En ik zeg: dikke bullshit die rommel van 5 euro. Ik ken het wel, heb het ook gehad. Een kettingpons moet gewoon duur zijn, want van goedkoop materiaal maak je eenvoudigweg geen deftige kettingpons: die van mijn alien gaat al 3 jaar mee, een andere goedkope die ik gekocht had gaf na 3 keer gebruiken de geest...
Hetzelfde geldt voor goedkope inbussleutels en schroevendraaiers: het werkt (meestal toch), maar voor hoe lang? Niets zo rot als een versleten inbus als je het mij vraagt.
Hetzelfde geldt voor goedkope inbussleutels en schroevendraaiers: het werkt (meestal toch), maar voor hoe lang? Niets zo rot als een versleten inbus als je het mij vraagt.
stino schreef:
En ik zeg: dikke bullshit die rommel van 5 euro. Ik ken het wel, heb het ook gehad. Een kettingpons moet gewoon duur zijn, want van goedkoop materiaal maak je eenvoudigweg geen deftige kettingpons: die van mijn alien gaat al 3 jaar mee, een andere goedkope die ik gekocht had gaf na 3 keer gebruiken de geest...
Helemaal mee eens. Je molt allerlei spul (waaronder je handen) met goedkope, net niet lekker passende rommel.
Iemand nog een paar perfect ronde imbussen en gedraaide schroevendraaiers kopen btw?
Die topeak of BBB lijkt me wel wat. Heeft de BBB (Scorpion 18) ook een 8 mm steeksteutel voor HS33 Magura"s en wat weegt zo"n ding?
Bij Bike2Build kost de topeak overigens euro 42,95 en de BBB euro 26,50.
Bij Bike2Build kost de topeak overigens euro 42,95 en de BBB euro 26,50.
Topeak the allien, absoluut top. Ik kreeg hem van mijn echtgenote! Toppie echtgenote!
hee, die hema tool is een kloon van die bbb. Alleen dan zonder mesje en blikopener. Nou nog hopen dat ie meer dan 3 keer meegaat.
Als ie hetzelfde is als de bbb dan zit er maar een 6mm imbus op en ook een voor de crank. Alleen een 8mm stersleutel
Als ie hetzelfde is als de bbb dan zit er maar een 6mm imbus op en ook een voor de crank. Alleen een 8mm stersleutel
- Xircuit
- Contacteer:
stino schreef:
Nou, die ketting pons is wel een goede, een BBB. ik had het dus over het tooltje van 5 euro, dat ding is al 2 jaar oud, wordt veel gebruikt en werkt nog steeds prima.
Sita schreef:
Heeft de BBB (Scorpion 18) ook een 8 mm steeksteutel voor HS33 Magura"s en wat weegt zo"n ding?
8mm voor HS33"s? Zijn dat geen boutjes van 5 mm? ???
El Florio schreef:
[Sita schreef:
Heeft de BBB (Scorpion 18) ook een 8 mm steeksteutel voor HS33 Magura"s en wat weegt zo"n ding?
8mm voor HS33"s? Zijn dat geen boutjes van 5 mm? ???
Alien heeft een "8 mm steeksleutel voor Magura remmen" vandaar m"n vraag of ik deze ook voor de HS33 kan gebruiken en deze ook op de BBB zit. Tot op heden is sleutelen aan de remmen ook gelukt maar zo"n speciale steeksleutel lijkt me handig.
stino schreef:
het werkt (meestal toch), maar voor hoe lang? Niets zo rot als een versleten inbus als je het mij vraagt.
Geen enkele van die multi tools heeft de kwaliteit van echt goede imbussleutels als bv van PB
Oftewel: ik heb goedkoop setje voor onderweg (alleen voor nood) en thuis gewoon PB-imbusjes (na 3 jaar nog geen beginnend afgerond kantje op te zien)
En zorg ervoor dat je een imbussleutel helemaal in de imbusbout duwt, scheelt al heel veel ongemak.
ff n vraag: waarom n steeksleutel, die is toch voor de leidingen? Ik bedoel, als die loszitten heb je toch meer problemen/tools nodig?
Ff benieuwd..
ZAne
Ff benieuwd..
ZAne
-
- Contacteer:
Neej man, Macgyver kan een ketting van takken maken en die knoopt ie dan aan elkaar met riet. En banden kan hij plakken met paardenstront die je toch genoeg vind op de atb routes ;D ;D ;DBOSS schreef: [stino schreef:
Ik lijk godverdomme fucking MacGyver wel als ik met dat ding rondfiets ;D ;D
Ps. als dit onderwerp niet heel ver van biken af had gelegen was k er een heel topic over begonnen, echt geweldige kerel die mac G
Bijna zo vindingrijk als the A-team, die bouwen ook van een buis, 2 staalplaten en een lasapparaat met 2 lasbaguetten een hele tank ;D
El Florio schreef:
Bijna zo vindingrijk als the A-team, die bouwen ook van een buis, 2 staalplaten en een lasapparaat met 2 lasbaguetten een hele tank ;D
Ook vet dat ze nooit raak schieten en altijd worden opgesloten op plekken waar snijbranders en lasapparaten zijn!
Ja wordt jij nooit opgesloten op plekken met snijbranders en lasapparaten dan ;D
Ba
> Murdock keep your mouth shut foool!!
Ba