Kinesis frames

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

DeKerfs
Re:Kinesis frames

Bericht door DeKerfs » wo jun 04, 2003 9:02 pm

GTLTS schreef:
...idd.............maar alsnog kan je over het geheel weinig zeggen omdat het overgrote deel van Carbon is.......en wat voor soort carbon het is geeft Kinesis niet aan......en ook zou ik niet weten hoe Carbon zich in bepaalde uiterlijke vormen gedraagt...........

Voorkant van het frame is overduidelijk opgetrokken uit alu buis (zie de lasnaden). Gezien de buisdiameters en de vormen al daar.. durf ik met een gerust hart te zeggen dat de voorkant op zn minst niet zo stijf is als men van menig alu frame verwacht... Torsiestijfheid moet ook veeeel lager zijn dan bij de "traditionele" bouwwijze..

Afijn.. stijf of niet.... Kinesis maakt zeker wel high-end spul en rijden er meer mensen rond op Kinesis of Hodaka frames bijv. zonder dat ze het weten.. en zijn er ook nog steeds dik te vree mee.. dus zie zoals je hetzelf wilt zien....

Kijk verder dan alleen de kleur of de naam op een frame ;)

Sven

Bericht door Sven » wo jun 04, 2003 9:11 pm

DeKerfs schreef:

Copy that... Kinesis is echt niet slecht...

BattleSickO

Bericht door BattleSickO » wo jun 04, 2003 10:47 pm

DeKerfs schreef:
Het hangt in feite af van de combinatie vorm, diameter, wanddikte en niet te vergeten alle eigenschappen van de gebruikte legering... hoe een buis zich gedraagd...

Precies, en vooral onderbuis. En dat ziet er toch interessant uit bij dat bovenste frame :)

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jun 05, 2003 9:51 am

DeKerfs schreef:
[
GTLTS schreef:
...idd.............maar alsnog kan je over het geheel weinig zeggen omdat het overgrote deel van Carbon is.......en wat voor soort carbon het is geeft Kinesis niet aan......en ook zou ik niet weten hoe Carbon zich in bepaalde uiterlijke vormen gedraagt...........

Voorkant van het frame is overduidelijk opgetrokken uit alu buis (zie de lasnaden). Gezien de buisdiameters en de vormen al daar.. durf ik met een gerust hart te zeggen dat de voorkant op zn minst niet zo stijf is als men van menig alu frame verwacht... Torsiestijfheid moet ook veeeel lager zijn dan bij de "traditionele" bouwwijze..

Afijn.. stijf of niet.... Kinesis maakt zeker wel high-end spul en rijden er meer mensen rond op Kinesis of Hodaka frames bijv. zonder dat ze het weten.. en zijn er ook nog steeds dik te vree mee.. dus zie zoals je hetzelf wilt zien....

Frame heeft een onder en bovenbuis zijn van carbon net als de seatstays de rest is alu van een speciale legering...

gewicht zit rond de 1250 / 1300 gr

Pimiento

Bericht door Pimiento » do jun 05, 2003 10:10 am

Dn Helle schreef:
[
Pimiento schreef:

Ok Thanks! ;)

Ik begin het gekraak van mijn ATX frame een beetje zat te worden, misschien volgend seizoen maar een nieuw framepje! :?

Mwoa. Alleen voor het gekraak een nieuw frame? en weet je zeker dat je frame kraakt?

Ja. Het schijnt een ding te zijn dat veel voorkomt bij ATX frames. Ik schijn nog geluk te hebben, want er zijn er ook die behalve in de bb ook ik de zadelbuis en balhoofd kraken. Heb laatst dus mn suntour crank vervangen door LX, en na 2 maanden kraakt dat ding zo als de ziekte. Enige oplossing is hem er om de 2 ritten afdraaien en nieuwe vet op douwen... :?

Sven

Bericht door Sven » do jun 05, 2003 12:28 pm

Mijn frame heeft ook in de BB gekraakt, na 1,5 jaar, toen gelijk eruit gehaald en schoongemaakt, ingevet. Nu heb ik er geen last meer van.

Ik denk dat het een goed alternatief is, maar alleen zonde van je huidige frame.

Pimiento

Bericht door Pimiento » do jun 05, 2003 7:38 pm

Nou blijf voorlopig nog wel ff vetten denk! Wegens geen geld (daarvoor), wat wel jammer is want dat Sunn frame op b2b past me wel :-X

Sven

Bericht door Sven » do jun 05, 2003 9:29 pm

Ohw ben je zow groot.... ::) :P

VOlgens mij si die maat ook nog wel tekrijgen, niet zeker.

Suc6 ermee!!

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » vr jun 06, 2003 10:36 pm

Weet er toevallig iemand een zaak waar ze een 14" kinesis frame hebben hangen voor niet al te veel zo´n alu kleurige mag ook gespoten zijn natuurlijk ;D

Sven

Bericht door Sven » za jun 07, 2003 3:24 pm

Akkermans elsloo... volgens mij heeft ie daar nog eentje hangen, anders heeft ie em zo in huis, volgens mij. Voor de link check ff elders in dit topic!

Plaats reactie