Re:Marta SL uitlijnen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sven
Marta SL uitlijnen

Bericht door Sven » do jun 05, 2003 12:44 pm

Hey, ik dacht dat het hier ergens nog liep, maar inet kunnen vinden.

Me Marta SL remmen zijn natuurliojk super, maar kan iemand mij vertellen hoe het linkerblokje (van bovenaf gezien, zittend op het zadel) meer naar rustpositie kan worden gezet? Moet toch kunnen worden uiteglijnd of niet?

Alvast bedankt!!

zonoskar

Bericht door zonoskar » do jun 05, 2003 6:56 pm

De remklauw wat meet naar buiten schimmen zou moeten helpen. Marta SL heeft toch ook 2 remzuigers, dus daar valt niets aan bij te stellen.

JD @ NL

Bericht door JD @ NL » do jun 05, 2003 7:10 pm

Controleer ook effe of je schijf wel recht zit. Als je hem kloksgewijs vastgedraaid hebt, trekt hij namelijk scheef.

Btw. Zonoskar heeft gelijk.

JD

zonoskar

Bericht door zonoskar » do jun 05, 2003 7:26 pm

;D

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jun 05, 2003 7:45 pm

dat is het allemaal niet....

nu ga ik even een heel lang en saai verhaal tikken maar het is neit anders...

Dit is een typisch magura probleempje. Het komt omdat de O ringen in de caliper een beetje uitdrogen dit komt gewoon een beetje voor als je fiets regelmatig stil staat. 1 blok wil dan na het uitbewegen niet meer terug bewegen omdat de andere kant te soepel loopt !

De Oplossing:
Haal de caliper los van het frame. Druk nu met een banden lichter of een schroeven draaier beide blokken geheel terug!. knijp nu 3 x in je hendel (let op dit vereist gevoel) en kijk of beide blokken tegelijk naar buiten komen. Blijf niet knijpen dan klappen de zuigers er uit en heb je de olie overal liggen! komen deze nu niet tegelijk naar buiten dan loopt er 1 van de 2 seals wat stroef. Dit is alleen op te lossen door de blokken een aantal keren naar binnen te duwen en dan weer in de hendel te knijpen om ze naar buiten te duwen. dit vergt gevoel om lekken te voorkomen. Dit doe je nu net zo lang tot ze allebei even snel naar buiten bewegen. Hierna kan je opnieuw gaan uitlijnen. doe dit door een elastiekje niet te strak om je hendel te doen terwijl de caliper over de schijf zit. als beide blokken even soepel bewegen zal hij nu precies gecentreerd zijn. dan kan je de caliper ten opzichte van het frame spaceren en na het verwijderen van het elastiekje zal hij goed zitten. daarna enkele keren hard knijpen in de hendel om te zorgen dat de blokken zich goed tegen de schijf drukken.

Daarna veel rijplezier !

Brum.

Bericht door Brum. » do jun 05, 2003 8:52 pm

KoeniE de Maguru, zo heb ik het ook van m geleerd en het werkt! ;D

Gast

Bericht door Gast » do jun 05, 2003 8:53 pm

Brum schreef:
KoeniE de Maguru, zo heb ik het ook van m geleerd en het werkt! ;D

Maguru of niet, het zou niet eens nodig moeten zijn dat je zo"n lang verhaal nodig hebt omdat de shit niet werkt...

Brum.

Bericht door Brum. » do jun 05, 2003 8:55 pm

Meer fietsen he! Bij mij heeft ie het eigenlijk nog altijd goed gedaan (Magura Marta SL)

Sven

Bericht door Sven » do jun 05, 2003 9:33 pm

Koenie, Bedankt!!!! Kheb het geprobeerd en het werkt weer als van te voren.

Thnx!!

[
Brum schreef:
Meer fietsen he! Bij mij heeft ie het eigenlijk nog altijd goed gedaan (Magura Marta SL)

??? ::) Meer fietsen? Alsof ie de hele tijd stil staat... NOT

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jun 05, 2003 11:58 pm

dank u dank u :D

Plaats reactie