wereld record bunnyhopsen
Moderator:Beheerders
hoe hoog? ??? [en hoe hoog hopsen julie allemaal, wel benieuwd naar]
-
Re:wereld record bunnyhopsen
2 meter
-
hopsen, haha, weet niet ik denk iets van een halve meter, ben pas begonnen
-
zijn verschillende vormen van.. Bunnyhop schuin over een bar, recht erover, bunnyhop op een obstakel etc..
die schuin over een bar is in handen van Bruno Arnould, en dat is 1.21m geloof ik
die schuin over een bar is in handen van Bruno Arnould, en dat is 1.21m geloof ik
hopsen?? geen idee. moeten nog veel mensen leren denk ik... Kun je eens vertelle hoe zo"n ding gaat??
Nee is dit jaar op interbike door een spaanse monty rijder gebroken, op een 20" bikje ging ie over 1m34
greetz
bettes
btw vroeger stond er op http://www.ryanleech.com een lijstje maar dat is er af.

greetz
bettes
btw vroeger stond er op http://www.ryanleech.com een lijstje maar dat is er af.
-
Dan ken ik ook genoeg bmxers in nederland die een wereldrecord zouden kunnen hebben, en dat is alleen in nederland, laat staan over de hele wereld. ik ken een aantal jongens die zonder al te veel moeite met rugzak om over een rechtopstaant dranghek heen bunnyhoppen, ik weet niet hoe hoog dat is, maar het zal toch redelijk in de buurt komen.
Ok, voor alle duidelijkheid. Over zo"n balk is dus vanuit stilstand opzij hoppen (eigenlijk is dat een sidehop) 1.34 is idd teringhoog dan.
JD
JD
een dranghek is normaal overal 1 meter hoog... doe daar dan nog 34 cm (bijna een bank hoog) bij en dat vanuit stilstand. Ik wil die bmxers het zien doen hoor
greetz
bettes

greetz
bettes
-
is er niet een regel ofzo voor de hoogte van een bunny hop, zoiets als de lengte van je fiets is de max hoogte van je sprong ???
neen, das toch ook niet zo bij gewoon hoogspringen? het enige verschil is dat je een fietske mee moet schlepen en daarom is het gewoon niet mogelijk met de kracht van een mens.
voor een rijdende bunnyhop wel ja... normaal zou je even hoog moeten kunnen hoppen als je je voorwiel hoog kunt trekken. Maar bij een sidehop is het niet zo. daar heb geen voorwaartse beweging om je achterwiel omhoog te krijgen.
greetz
bettes
greetz
bettes
ik zeg van niet >:(
Leg dan maar eens ff uit hoe het komt dat een kereltje van 15 bv Kyle Straigth (niet de meest sterke wezens ter wereld) even hoog bunnyhopt als een volwassen afgetrainde kerel van 23... kracht? Ik dacht het niet, het zit em vooral in de techniek. En bij die techniek komt een manual in het plaatje, daar zit dus de fietslengte weer voor iets tussen. Want je bunnyhopped in principe even hoog als je voorwiel hangt bij het afzetten (bij een manual dus maximaal op "fietslengte-hoogte")
greetz
bettes
greetz
bettes
-
janjaap schreef:
neen, das toch ook niet zo bij gewoon hoogspringen? het enige verschil is dat je een fietske mee moet schlepen en daarom is het gewoon niet mogelijk met de kracht van een mens.
nee maar er is toch een flink verschil tussen een bunnyhop en een normale sprong
bEttEs schreef:
Leg dan maar eens ff uit hoe het komt dat een kereltje van 15 bv Kyle Straigth (niet de meest sterke wezens ter wereld) even hoog bunnyhopt als een volwassen afgetrainde kerel van 23... kracht? Ik dacht het niet, het zit em vooral in de techniek. En bij die techniek komt een manual in het plaatje, daar zit dus de fietslengte weer voor iets tussen. Want je bunnyhopped in principe even hoog als je voorwiel hangt bij het afzetten (bij een manual dus maximaal op "fietslengte-hoogte")
greetz
bettes
je kan je voorwiel gewoon nog een stuk meetrekken na de afzet volgens mijn berekeningen
-
Dit topic gaat echt helemaal nergens over zeg, wat heb jij er nou aan om te weten hoe hoog iemand anders kan bunnyhoppen??
wat heb je aan bunnyhoppen ???
janjaap schreef:
wat heb je aan UA ? ???
-
janjaap schreef:
waarom zou je fietsen?
misschien omdat het leuk is?! ???
Wat is een fiets :P maximale bunnyhop is 30cm, en ben er trots op ;D
-
janjaap schreef:
da wa een domme vraag, bunny hop is da basis van alles in street, zonder bunny hop kunde geen kloten uitsteken
Dirty-Harry schreef:
da wa een domme vraag, bunny hop is da basis van alles in street, zonder bunny hop kunde geen kloten uitsteken
Niet eens reageren joh

bEttEs schreef:
<snip> En bij die techniek komt een manual in het plaatje, daar zit dus de fietslengte weer voor iets tussen. Want je bunnyhopped in principe even hoog als je voorwiel hangt bij het afzetten (bij een manual dus maximaal op "fietslengte-hoogte")
greetz
bettes
Je hopt toch in principe even hoog als je je voorwiel de lucht in krijgt dacht ik? Als je een manual doet en dan nog een halve meter de lucht in gaat terwijl je je voorwiel hoog houdt raak je dus hoger dan een fietslengte.
zou ook lullig zijn voor onze vrienden de skaterboarders :P [ja ik weet wel dat dat weer beetje anders is maar toch...]