XC buitenbanden

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
kiepkiep
XC buitenbanden

Bericht door kiepkiep » do mei 22, 2003 9:34 pm

Yoooo!!

M"n Panaracers zijn aan vervanging toe...maar er zijn zoveel leuke banden op de markt dat ik het ook niet meer weet ???

Ik rij XC en eigenlijk zowel modder als droog als weg....1.90 of 2.00 heeft mijn voorkeur. Wat mij op zich wel wat leek zijn de Schwalbe Skinny Jimmy"s of de Schwalbe Fast Fred"s. Wat zijn de ervaringen en wat vinden jullie goeie alternatieven?

By the way, ik rij geen UST...

Thnx dudes!!! ;D

Sven

Re:XC buitenbanden

Bericht door Sven » do mei 22, 2003 9:38 pm

Skinny jimmy, slijtvast, niet al te zwaar, en kan ook nog modder aan. Een fastfred is daar duz niet voor gemaakt. Die glibbert onder je wielen uit bij modder.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do mei 22, 2003 10:33 pm

FF = een semi-slick en heeft echt te weinig profiel voor modder, werkt perfect als het droog is maar als het nat =, = het link.

ben vandaag op pad geweest met m"n Jet S en dat was niet altijd even fijn met corneren :? :?

als je begrijpt wat ik bedoel

dusssss©

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » vr mei 23, 2003 3:27 pm

ik vind die jimmy"s te veel glijen in het bos, kun je beter continetal explorer hebben, die zijn wel fijn voor op de weg en je kunt er superhard mee door het bos ;D

mtbgappie

Bericht door mtbgappie » vr mei 23, 2003 8:35 pm

de nieuwe comp s van michelin

Rijkers

Bericht door Rijkers » ma mei 26, 2003 5:49 pm

IRC Mythos XC: heb ik enkele jaren mee gereden als "all-round band" en bevielen me uitstekend...

Heidi

Bericht door Heidi » di mei 27, 2003 8:06 am

Rijkers schreef:
IRC Mythos XC: heb ik enkele jaren mee gereden als "all-round band" en bevielen me uitstekend...

Daar ben ik het mee eens. Moet je wel de 2.1 (valt smal uit) en de kevlar versie nemen. Er bestaat een aparte voor- en achterband. Je kunt ook twee voorbanden nemen, dat voldoet ook goed. Rolweerstand is gemiddeld, redelijk veel comfort, goede grip en...........gaan erg lang mee. :-X

SexXxy Boy

Bericht door SexXxy Boy » di mei 27, 2003 11:33 am

Hutchinson Python 2.0 Air Light Zijn !!!

Groot luchtvolume, lage rolweerstand, net voldoende grip om ermee in de modder te rijden. Zijn Super op droge en harde ondergrond

ramon73

Bericht door ramon73 » zo jun 01, 2003 10:09 am

Ik heb dus die Python Air light: wat een waardeloze!!! (achter)band. Bijna elke rit (50-60km) rij ik lek! Het kost me onderhand een vermogen aan CO2 patronen. Binnenbanden heb ik al vervangen voor Schwalbe.

Is Ritchey Z-max nog te krijgen ergens? Die ging zelden of nooit lek, en da"s best prettig.

Pimiento

Bericht door Pimiento » zo jun 01, 2003 5:58 pm

Ik zeg Schwalbe BlackJack.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo jun 01, 2003 6:45 pm

ramon73 schreef: Ik heb dus die Python Air light: wat een waardeloze!!! (achter)band. Bijna elke rit (50-60km) rij ik lek! Het kost me onderhand een vermogen aan CO2 patronen. Binnenbanden heb ik al vervangen voor Schwalbe.

Is Ritchey Z-max nog te krijgen ergens? Die ging zelden of nooit lek, en da"s best prettig.

Ik rijd nu al +-2000KM met Pythons (waarvan 500 met ernstig poreuse binnenbanden die 5 jaar hebben stilgestaan) en ik heb nog nooit lek gereden en over de grip, demping (ik rij star) en de zeer lage rolweestand niets dan lof!

Xircuit zegt: tjek "s of het lekrijden geen andere oorzaak heeft ;)

Shark

Bericht door Shark » zo jun 01, 2003 9:24 pm

Same here,

Ik rij ook al jaren met Pythons, en dat lek rijden valt reuze mee...

Shark

Don

Bericht door Don » zo jun 01, 2003 10:11 pm

Phytons zijn een van de beste allround sc bandjes wat mij betreft!
als je wil kan je ze dr t hele jaar door o platen zitten (voor die luie flikkers als ik die geen izn hebben om banden te vervangen...)

ramon73

Bericht door ramon73 » ma jun 02, 2003 11:17 am

Nog eens goed over gedacht, vannacht (was toch te warm om te slapen). Ik rij inderdaad wel lek op dezelfde plaats, in de band dan niet op de track. Dat zou betekenen dat er iets in de band zit, maar ik heb 45 minuten gezocht op m"n gemak maar kan echt niets vinden! Het lekje zit altijd wel op ongeveer dezelfde plek. Ik zal voor en achter eens omdraaien, weet ik het zeker. Heeft iemand tips over het zoeken naar een speld in een hooiberg?
Ik rij overigens met 2,8bar en weeg 84 kilo. Is dit teveel voor een 2,0 band? Minder druk en m"n band zuigt aan het wegdek, wel goed voor de grip.

Wat me goed bevalt is het afhalen en opleggen van de banden, dat kan op m"n mavic x223 velgen dus zonder gereedschap!

Oz

Bericht door Oz » ma jun 02, 2003 7:17 pm

Ha,

De Python"s zouden vrij lek-bestendig moeten zijn. Gebruik alleen niet (erg) lichte binnenbanden.

Gezien je gewicht zou ik er, zeker voor XC-gebruik, meer dan 2,8bar induwen, er weeg zelf 90kg en rij ze meestal tussen de 3,5 en 3,7 bar. Ze zijn volgens mij wel (wat) gevoeliger voor stootlekken (heb dit al een paar keer zien gebeuren; ik heb het idee dat de wangen van de band vrij dun zijn) dus een beetje lucht extra zou geen kwaad moeten kunnen. 2,8bar lijkt me in ieder geval erg weinig (ik ga ervan uit dus je niet de tubeless-variant gebruikt). Ik heb in ieder geval tot nu toe ca. 2400km gereden met de Python airlights met slechts 1 x lek.

Gr.

Oz

THE LJ

Bericht door THE LJ » wo jun 04, 2003 5:43 pm

Ik heb zelf 2 jaar achter elkaar op Richey Z.E.D. wcs bandjes gereden. In 1 woord SUPERbandjes!!! Echt nog nooit lek gereden. Lage rol weerstand, erg veel grip in de modder en in bochten. Ik weet niet of ze nog verkrijgbaar zijn (als iemand het wel weet meld het dan aub!!).

Hiervoor heb ik nog met Michelin Comp gereden. Dat zijn ook perfecte alrounders.
Op de bike van pa zitten good old Richey Z-max banden die zijn ook perfect!

LJ

kiepkiep

Bericht door kiepkiep » do jun 05, 2003 9:38 pm

Ik kwam net in mijn lbs een paar Schwalbe Black Jacks tegen. Op zich niet knetterveel profiel, maar wat wel fijn is is het bijna sluitende middeprofiel waardoor hij waarschijnlijk wel erg ligt loopt op harde ondergronde en de straat. Iemand ervaringen ermee? (ik zag al 1 iemand die ze fijn vond...nog meer??)

Martijn

KoeniE

Bericht door KoeniE » do jun 05, 2003 11:56 pm

ja ik

Ex_Inferis

Bericht door Ex_Inferis » ma jun 09, 2003 3:55 pm

Ik heb sinds kort ook een stel Black Jacks 2.25, ik heb er echter pas 1x op gereden :)

Ik ben tot nu toe in ieder geval vrij tevreden, hoewel ik wel even moest wennen in de bochten (zijprofiel). Zodra ik wat meer gereden heb laat ik het je weten

Shark

Bericht door Shark » ma jun 09, 2003 10:54 pm

het lijkt wel of iedereen die wel eens in Blerick iets voor zijn fiets koopt op Pythons rondcrosst, hoe komt dat toch ;)

Shark

Plaats reactie