Waarom 1.5 Headtube?
Moderator:Beheerders
ok; het vervangt de stevigheid die een DC vork geeft maar zijn er nog voordelen of evt. nadelen?
Weet er iemand of er ook een goedkope(re) onepointfive headsets bestaan dan cane creek, fsa,..
En nog iets dat wel belangrijk is: kan ik gewoon wanneer ik bijvoorbeeld een marzocchi vork bestel direct een dikkere buis er laten opzetten, of moet dat achteraf gedaan worden?
merci
Weet er iemand of er ook een goedkope(re) onepointfive headsets bestaan dan cane creek, fsa,..
En nog iets dat wel belangrijk is: kan ik gewoon wanneer ik bijvoorbeeld een marzocchi vork bestel direct een dikkere buis er laten opzetten, of moet dat achteraf gedaan worden?
merci
Re:Waarom 1.5 Headtube?
wat ben je van plan !
-
hope is weer iets van plan dat het zonlicht nie mag zien, ik weet wa, maar uit respect voor mijn ondergeschikt groepslid zeg ik nix :-*
HoPe schreef:
ok; het vervangt de stevigheid die een DC vork geeft maar zijn er nog voordelen of evt. nadelen?
merci
je zet geen dikkere buis op je vork, maar je pleurt adapters in je frame.
heb ik ook juist ontdekt, maar toch is er een optie om een dikkere buis te steken: http://www.pinkbike.com/photo/pbpic12448.jpg
zal wel niet veel uitmaken..
zal wel niet veel uitmaken..
Vertel mij die optie dan maar ???
11/8 gat uithonen in de kroon naar 1,5"?
1,5" buis om de 11/8 buis en lassen maar?
etc
Erikje
11/8 gat uithonen in de kroon naar 1,5"?
1,5" buis om de 11/8 buis en lassen maar?
etc
Erikje
of is die optie enkel bij manitou te verkrijgen?
-
een totaal ander kroonstuk,want de normale 1 1/8 is way to smal om 1.5 in te krijgen; bij nieuwe marzocchi"s gaat da al niemeer, dus ge moet het op uwz drop-off steken jong...
Dirty-Harry schreef:
dus ge moet het op uwz drop-off steken jong...
ik ga die andere vork (ik geef nog niets los :P) ehm zeker houden voor m"n tweede fiets (nog steeds geen vermoeden?

HoPe schreef:
of is die optie enkel bij manitou te verkrijgen?
je kan de breakout alleen in 1.5 krijgen en de firefly in beide.
maar het is nooit retro fittable, tenminste niet standaard.
-
moet je een frame met dikkere vorkbuis hebben om 1.5" te steken of alleen andere aheadset?