wat voor wielen zijn dit?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gast
wat voor wielen zijn dit?

Bericht door Gast » wo mei 28, 2003 8:51 pm

Ik zie wel eens vaker deze wielen in bikes, kan iemand mij vertellen wat voor wacky wielen zit zijn of inspaaktechniek..

Afbeelding

Steelboy
Contacteer:

Re:wat voor wielen zijn dit?

Bericht door Steelboy » wo mei 28, 2003 9:00 pm

twisted spokes... zou sterker moeten zijn, maar beetje bullshit
ziet er alleen hip uit... (not)

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo mei 28, 2003 9:25 pm

Bij dit soort wielen worden dus spaken echt "gevlochten" ik vind het er zelf wel leuk uit zien.

Rinse

1 spaak recht. dan daar een ander omheen gedraaid.
bijv.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo mei 28, 2003 10:09 pm

Ziet er wel stoer uit vind ik, maar hoe goed valt het te combineren met schijfremmen en hoe bereken je ooit de lengte van een spaak? Trial and error?

Gast

Bericht door Gast » wo mei 28, 2003 10:26 pm

ik vind het persoonlijk niet mooi, maar ik ben ook eerde een platte aerospaak fanaat. Maar ik vraag me af hoe deze wielen eruit zien als ze met snelheid langs komen.

Zand er over

Bericht door Zand er over » do mei 29, 2003 12:01 am

dan zie je er bijna niets van, je moet er voor stil staan om het goed te zien. een maat van me is er wel eens mee bezig geweest, maar die kon wel aardig spaken, had ook een wieltje over 6 gespaakt, dan weet je helemaal niet wat je ziet

mtbfreak

Bericht door mtbfreak » do mei 29, 2003 12:19 pm

t ziet er op zich wel aardig uit maar t werkt niet k heb in mn schoolfiets ook zo´n wiel zitten maar als daar een slagje in zit is die er wel moeilijk uit te draaien

aab

Bericht door aab » do mei 29, 2003 12:24 pm

ik heb ook zat van zulke wielen gespaakt omdat het er gewoon vet uitziet en nooit problemen mee gehad.
spaaklenget + 2mm.

Gast

Bericht door Gast » do mei 29, 2003 2:28 pm

Ik heb er zelf ook eens een tijdje mee gereden ...iets meer dan een jaar dacht ik.
En ik vond ze wel fijn rijden.. eigenlijk nooit problemen mee gehad op een gebroken spaak na.Je hebt eigenlijk wat meer vering in je wiel zitten.En als je ergens vanaf springt kan je wel een wrijvingsgeluidje horen van de spaken die langs mekaar wrijven.Ik vond het er altijd wel geil uitzien.
Maar ik weet niet of de fietsenmakers dit nog willen doen,want het kost nogal wat tijd.Daar liep ik tegenaan toen ik het nog een keer wilde doen. :( Ik had trouwens er DT Revolution spaken voor genomen.

Plaats reactie