Gezocht, Downhill vork

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

woessie
Gezocht, Downhill vork

Bericht door woessie » wo mei 28, 2003 7:27 pm

Een hele goede dag toegewenst, ik ben nieuw hier (niet op de site, want die kende ik al) ;D, dus meteen maar een "gezocht"-verzoekje in mijn eerste post.

Ik heb nu een voorvork op mn fiets (headshok dd 60 vork (lock out) ), maar wil er graag een downhill-vorkje op zetten. Het liefste een Marzocchi of ander goed merk.

Iemand een aanbieding voor me? Ik wil hem ook ruilen als je interesse hebt. Eventueel bijbetaling vanuit mijn kant.

GTLTS

Re:Gezocht, Downhill vork

Bericht door GTLTS » wo mei 28, 2003 7:50 pm

Bombproof Erik heeft nog nieuwe Marzocchi DC Shivers, gebruikte DC Shivers en een Monster T........zoek hem effe.....

woessie

Bericht door woessie » wo mei 28, 2003 7:58 pm

Hmmm.. Ik heb nog niet helemaal door hoe de zoekfunctie werkt op dit forum, maar als ik bv. die naam intyp kan de search niks vinden.

Ook op een trefwoord van een van die vorken ook niet. Kan je me een beetje uit de brand helpen? Ik doorspit de FAQ ook wel ffe.

Gast

Bericht door Gast » wo mei 28, 2003 8:06 pm

Bombproof Erik heeft nog nieuwe Marzocchi DC Shivers, gebruikte DC Shivers en een Monster T........zoek hem effe.....

Ik + nog iemand hebben m al gemaild maar we krijgen geen antwoord :"( :"(
Niet dat ik er nog perse 1 zoek dankzij dat sl3tterige Ebay >:( 8)

Dude

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo mei 28, 2003 8:12 pm

ik had de volgende dag een e-mail van hem........moet je "em alleen via zijn privéadres mailen......

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo mei 28, 2003 8:24 pm

heb effe gezocht...en dit is het adres........

erik@bombproof-bikes.com

woessie

Bericht door woessie » wo mei 28, 2003 8:25 pm

Helemaal bedankt!!!

Ik stuur hem meteen even een mailtje. Leuk forum dit, zo snel al antwoord op mijn vraag.

Luc

Bericht door Luc » wo mei 28, 2003 8:26 pm

Als ik het goed begrijp, wil jij een DH vork in een C"Dale XC-frame steken ? ? ? Als dat maar goed komt ... Of wil je absoluut een choppergevoel hebben, daar zijn mooiere bikes voor.

woessie

Bericht door woessie » wo mei 28, 2003 8:32 pm

Tsja, ik wil gewoon een hogere veerweg dan ik nu heb op mijn headshok, downhillvorken hebben nu eenmaal (vaak) een hogere veerweg dan "normale" geveerde vorken.

Als je een goed alternatief weet, laat maar horen.

Groeten,
Wouter.

Manitou

Bericht door Manitou » wo mei 28, 2003 8:36 pm

GTLTS schreef:
ik had de volgende dag een e-mail van hem........moet je "em alleen via zijn privéadres mailen......

Ik kreeg wel een reactie, maar ik heb daarop weer een vraag gesteld en daar heb ik nog geen antwoord op ontvangen.

Maar als alles goed gaat. P3 verkopen, Monster T of Shiver kopen (eventueel bij Bombproof Erik ;)) Dan heb ik een Super T uit 2002 te koop.

SoloNijN

Bericht door SoloNijN » wo mei 28, 2003 8:39 pm

woessie schreef:
Tsja, ik wil gewoon een hogere veerweg dan ik nu heb op mijn headshok, downhillvorken hebben nu eenmaal (vaak) een hogere veerweg dan "normale" geveerde vorken.

Als je een goed alternatief weet, laat maar horen.

Groeten,
Wouter.

veerweg is niet alles, voor je veel geld uit gaat geven, moet je bedenken dat je je hele fiets kan verneuken(om het plat te zeggen)

PazZzcaL

Bericht door PazZzcaL » wo mei 28, 2003 8:42 pm

Nieuwe Shivers zijn bij Bombproof 1049 euro en de 2ehands Shivers zijn 925 euro.

K meen ergens op het forum gezien te hebben dat die rode Monster T 475 euro op moest brengen.

woessie

Bericht door woessie » wo mei 28, 2003 8:45 pm

SoloNijN schreef:
veerweg is niet alles, voor je veel geld uit gaat geven, moet je bedenken dat je je hele fiets kan verneuken(om het plat te zeggen)

Uiteraard, Ik heb eigenlijk ook nog geen Super V"s gezien met een downhill-vork, het gaat met ook niet om het zicht, maar ik wil gewoon lekker van trappen af kunnen zeilen met een rotgang en rockhoppen zonder dat de veerweg ermee ophoudt.

Het is dus geen goed idee om een downhillvork op de c"dale te zetten begrijp ik, als mijn zitpositie radicaal verandert moet ik er ook helaas vanaf zien.

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo mei 28, 2003 8:51 pm

quote]Als ik het goed begrijp, wil jij een DH vork in een C"Dale XC-frame steken ? ? ? Als dat maar goed komt ... Of wil je absoluut een choppergevoel hebben, daar zijn mooiere bikes voor.

...dat valt heel erg mee...kep een 2003 JR.T. in een super V zitten en het rijdt heel relaxt..........je moet alleen niet denken dat je zal sturen alsof je op een BMX zit................maar je went er wel aan, en zo flauw wordt die stuurhoek niet.............maar ja ik heb maar 170mm...ik zou niet weten of 200mm nog te doen is......denk eigenlijk dat het wel krap wordt......

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo mei 28, 2003 9:02 pm

een superT op een c"dale super-V???
gebruik toch een hamer jongen, sneller en goedkoper.

GTLTS

Bericht door GTLTS » wo mei 28, 2003 9:10 pm

...hé afzuigkapje...........wie rijdt er nou met die setup..??? ik of jij...???
ik dus....en ik weet waar ik het over heb.......

..volgende keer moet je je bek houden als je tegen me praat.. :-* :-*

Gast

Bericht door Gast » wo mei 28, 2003 9:18 pm

Woei, geen subtilieteitspunten voor GTLTS vandaag :P

woessie

Bericht door woessie » wo mei 28, 2003 9:21 pm

Nou nou, wat een flames hier ;). Maar de meningen zijn dus tot nu toe verdeeld: 1 voor en de rest tegen :D . Ik zie het anders nog wel ff aan, toch maar wat info inwinnen voor ik weer een spontane aankoop doe.

Heb ik weer eens een leuk idee om mijn fiets up te graden.... :"( :-*

Cubeman

Bericht door Cubeman » wo mei 28, 2003 9:23 pm

Ach laat dat "afzuigkapje" maar, het is maar een DOMME BELG!!!!!
Waarschijnlijk kennen ze het woord afzuigkap daar geen eens, maar hebben ze een woord als: "kookluchtzuigkuiser" of zo iets dergelijks ;D ;D ;D

woessie

Bericht door woessie » wo mei 28, 2003 9:39 pm

Lol, en wentelwieken ipv helicopters ;D ;D

Belgen zijn in het algemeen wel schappelijke mensen trouwens, als ik hier maar geen Fransozen tegenkom ;)

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo mei 28, 2003 9:41 pm

inderdaad trut, het heet dampkap :P

even volgende woorden tegen gtlts:

zo, verder on topic.
ik weet alleen dat een c"dal superV een xc fiets is, tenzij het zo eentje met een speciaal aangelaste bovenbuis is. verder heeft c"dale een letterlijk zeer breekbare reputatie.
ik zeg gewoon m"n gedacht, maar ik zou er niet aan denken om met dat fietsje ook maar een metertje te droppen.
hoedanook, tis jouw fiets.

woessie

Bericht door woessie » wo mei 28, 2003 10:03 pm

Nou, ik heb zelf niet echt het gevoel dat het frame zeer zwak is eigenlijk, ook niet eerder van gehoord. Enneh... ik ben al heel wat metertjes gedropped zonder een scheurtje of kraakje :)

Een freerider zou perfect zijn, maar daar heb ik nochtans de benodigde euro"s niet voor op dit moment. Mede daarom dacht ik eigenlijk aan de upgrade voor een andere voorvork. De HeadShok bevalt me ook, daar niet van, maar die heeft niet genoeg travel naar mijn smaak.

Zoals gezegd slaap ik er nog een nachtje over, anders wordt het gewoon flink sparen

Xtuv

Bericht door Xtuv » wo mei 28, 2003 10:48 pm

Waarom meteen een DH vork... je hebt nu 60mm veerweg.
Doe d"r een leuke single crown vork in met 110/130mm veerweg in zou ik zeggen?
Da"s nog altijd het dubbele van die headshock...

Gast

Bericht door Gast » wo mei 28, 2003 11:01 pm

Roodkapje moet idd ff zwijgen, want hij weet totaal ni wa hij zegt.
En jawel wij kennen hier een afzuigkap (dampkap) en zelfs wentelwiekvliegtuigen of helicopters :o. Wij zijn idd schappelijk, "t zijn die verdomde Hollanders die onredelijk zijn ;)

Maar dus, C-dale super V kan dus wel degelijk met DC vork
Is trouwens toch ook een FR versie van geweest, met die vette DC Moto vork (ni de 120, ma die me die dikke booster)
Heb kerels gekend indertijd die er DH mee deden, 1 met een 150mm White Brothers in, de andere met zo"n FR d8 ik met die Moto vork, die laatste had naar "t schijnt wel zijn achterbrug gebroken met DH"en, "t is dan ook geen DH fiets, maar ask Fré, die heeft ook nog met een SV gereden met een 130mm Marzocchi SC vork in, dus het kan wel degelijk, hoewel meer dan 150mm wel echt veel lijkt voor in die fiets vind ik

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo mei 28, 2003 11:22 pm

150mm kan ie nog wel aan, en inderdaad, er is indertijd dh mee gereden.
en als fre er een 130mm in steekt, gaat dat ook.
maar ik denk niet dat de fiets gemaakt is om een 175mm te kunnen weerstaan.
maar BEWIJS dat ik ongelijk heb, ik zal toegeven als ik inderdaad ongelijk heb, zo redelijk ben ik wel.
en de term DC kan je moeilijk gebruiken, ze gaan van 100mm (judyXL LT) tot 350mm. en je hebt nu ook sc"s tot 150mm. die moto vork met dikke booster heeft ook 130mm veerweg als ik me goed herinner, vorige zomer heb ik er bijna een gekocht voor op men scott xc ht"s te zetten, toch maar niet gedaan omdat het frame het niet aan zou kunnen...

Plaats reactie