Roken is feitelijk iets natuurlijks.
Het is een behoefte om de onbewuste drang naar moederstepel te voldoen.
Je test immers je zuigreflexen.
Ik heb heel erg bezwaar tegen roken in het algemeen omdat het gewoon een zwaktebod van jezelf is tegen een tegen een slechte gewoonte die nota bene dodelijk is voor jezelf maar ook voor anderen. Daar mag eenieder commentaar op hebben ! Ik ga danook geen cafe binnen waar de rookpluimen dik aan het plafond hangen, in een restaurant waar ik last heb van andermans rook vraag ik de ober vriendelijk of hij het even oplost, doet hij dat niet dan loop ik weg zonder te betalen. Als dan de eigenaar achter me aankomt hebben ze nog begrip voor de situatie ook. Want ow ow wat zijn ze bang voor een kranteartikeltje.
Wil je roken, doe dat dan lekker ergens in een hokkie ofzo, niet en publiek. Als ik er geen last van heb, dan moet je het zelf weten. Maar verwacht geen medelijden als de verzekeringspremies gescheiden worden tussen wel/niet rokers, en dat jij [de roker in het algemeen] dus feitelijk de komende 30 jaar je eigen begrafenis financieerd en niet meeteerd [wat een woordspeling] op de kosten van de meute. Als je dan geluk hebt en niet de pijp [weer leuke woordspeling] uitgaat mag je wat mij betreft het teveelbetaalde -met rente- terug ontvangen. Het zullen er maar weinige zijn die dat meemaken.
Nog even en het wordt eindelijk verboden.
Doe mij nog maar zo"n sjokolaade sigaaretje dan !
E