Re:route nabij Groningen

Alles over vaste routes in Nederland, België en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
STK
route nabij Groningen

Bericht door STK » di sep 24, 2002 1:21 pm

hallo, ben nu net een maandje woonachtig in Groningen en begin het mountainbiken toch wel een beetje te missen. (voorheen woonde ik in Amersfoort, maar vanwege studie(ALO) naar groningen verhuist.)Afgelopen weekend de MH2D weer eens gedaan en het begint weer te kriebelen om weer eens op mijn mountainbikeje te springen. Alleen het probleem is dat de dichtbijzijnde vaste route norg is en dat is best een eindje fietsen vanuit Groningen. Dus ik vroeg mij af of er mensen waren die een route weten die dichter in de buurt van Groningen te vinden is???

Rodger

Bericht door Rodger » wo sep 25, 2002 9:35 am

Fast

Bericht door Fast » wo sep 25, 2002 11:39 am

Over Haren naar Zuidlaren fietsen. Als je goed zoekt kun je volgens mij dan al een heel eind off road naar Zuidlaren toe.
Voor Norg geldt hetzelfde. Als je via Roden gaat, kun je in Roden al het bos in duiken en zo naar Norg toe fietsen.

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » do sep 26, 2002 10:03 pm

Als je in Groningen woont moet je s een keertje om zondagochtend 10u bij de Papiermolen zijn (zwembad). Daar staan dan wel een paar mountainbikers en een trainer om ergens te gaan fietsen. Ik ben er waarschijnlijk ook wel. (WITTE SANTOS)

RInse

STK

Bericht door STK » vr sep 27, 2002 10:48 am

zal ik aan denken, dit weekend zal dat een beetje moeilijk gaan omdat ik bardienst heb het weekend en daar aardig brak van zal zijn.

thanx

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » ma sep 30, 2002 6:25 pm

Heej,

Ik was er afgelopen zondag niet.. omdat ik last van m"n enkel had.

Aanstaande zondag 6oktober ben ik in Gieten. :)

Je kan de 13e wel mee naar Appelscha als je over een goeie conditie beschikt of over een auto :)

Check da meetings :D

Rinse

SoloNijN

Bericht door SoloNijN » vr okt 04, 2002 7:37 pm

STK schreef:
hallo, ben nu net een maandje woonachtig in Groningen en begin het mountainbiken toch wel een beetje te missen. (voorheen woonde ik in Amersfoort, maar vanwege studie(ALO) naar groningen verhuist.)Afgelopen weekend de MH2D weer eens gedaan en het begint weer te kriebelen om weer eens op mijn mountainbikeje te springen. Alleen het probleem is dat de dichtbijzijnde vaste route norg is en dat is best een eindje fietsen vanuit Groningen. Dus ik vroeg mij af of er mensen waren die een route weten die dichter in de buurt van Groningen te vinden is???

Ik ben In Schothorst geboren,. dat ken je vast wel
en ik heet trouwens ook Schothorst van me 8ernaam(puur toeval)
hoewel,....

WhoCares

Bericht door WhoCares » za okt 05, 2002 3:15 pm

Solomon schreef:

Ik ben In Schothorst geboren,. dat ken je vast wel
en ik heet trouwens ook Schothorst van me 8ernaam(puur toeval)
hoewel,....

Waar komen onze achternamen vandaan , is een intrigerende vraag?

Veel familienamen zijn afgeleid van patroniemen , van voornamen van een voorvader , zoals Jansen , Pietersen en dergelijke.
Minder veel voorkomend zijn namen afgeleid van matroniemen , van de voornaam van een voormoeder .Een voorbeeld daarvan is Leijten, afgeleid van Aleit of Aleida

Een andere oorsprong vormen plaatsnamen . we krijgen dan bijv. Van Nunen , Van Gerwen , Van Breda . Buurtnamen leiden tot familienamen als Van den Heuvel , Van den Brink e.d. .Moeilijker te traceren zijn namen afgeleid van veldnamen , omdat die minder of zelfs onbekend zijn.

Een derde veel voorkomende categorie van namen is die met afleidingen van beroepen , zoals Bakker of Smits . In deze categorie moeten we de oorsprong van mijn achternaam zoeken (Kuijten) en zo zijn er meer herleidingen van familienamen.

Kuijten is het meest waarschijnlijk afgeleid van het zogenaamde kuitbier .
Kuit , ook wel gruit genoemd bestond uit mengsel van wilde rozemarijn en gagel en misschien ook andere kruiden en werd gebruikt om bier op smaak te brengen en enigszins te conserveren , deze wijze van bierbereiding werd in de 16de eeuw vervdrongen door HOP.
Een oud woord kuiten betekende bier drinken.

Men heeft ook een verklaring gevonden in een certificaat afgegeven door The Historical Research Center gevestigd op het Ellis Island Immigration Museum te New York .
Op Ellis Island kwamen nl. alle immigranten in de VS aan en het certificaat gaf bij de naam Kuijten aan "Kuyt, a dutch dialect word denoting a type of beer widely known by the German term "Weissbier". This is a "top fermentation beer" wich is ordinarly fizzy and light in color and is roughly comparable to an English "ale" . Dit betekend daat het bier niet lang houdbaar was.

Bron; Brabantse Stambomen deel 4: G.J.A. Schampers, De familie Kuijten (1997) ISBN 90-72526-36-8
Er staat een foto in van mij en mijn familie (omstreeks 1980) en bovendien is mijn naam verkeerd geschreven , er staat een e achter mijn naam en dat moet niet.

Dus een van mijn voorouders was vroeger waarschijnlijk een bierbrouwer. :P ;D :"(

SoloNijN

Bericht door SoloNijN » za okt 05, 2002 3:28 pm

mmmmmmm, jaja!

;) ;D ;D

daag martine! :P

Ka-Boem

Bericht door Ka-Boem » vr dec 27, 2002 7:33 pm

Wat dacht je van de ski-heuvel bij kardinge?! Kun je aardig je kuiten stuk bijten omhoog en er zijn genoeg mogelijkheden voor de verschillende afdalingen.

PS Af en toe een hond bunnyhoppen is wel nodig :P ;D

Gast

Bericht door Gast » ma mar 10, 2003 6:06 pm

Van groningen kun je mooi via haren,harendermolen,appelbergen,noordlaarderbos,zuidlaardervisplas,richting schipborg,duinen,bossen bij annen en weer terug fietsen, zo"n 90% fiets je dan wel offroad behalve naar haren vanaf groningen. Rijdt dat clubje vanaf de papiermolen nog steeds?

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo mar 12, 2003 4:58 pm

ja, dat clubje rijd nog steeds. Er is ook een Urban avond aan te komen. We hebben groepje met wie we soms wat urban rijden.

Papiermolen om 9.30. Ik ben er komend weekend niet. Weekend er na hopelijk wel weer.

Rinse

jojo

Bericht door jojo » do mar 13, 2003 4:12 pm

Die week erop zouden we toch urban groningen gaan.......... ???

joost

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » ma apr 14, 2003 8:43 pm

STK woon jij nu nog in Groningen?

Rinse

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » di apr 22, 2003 4:55 pm

wanneer is er urbanrijden in groningen dan?
???

jojo

Bericht door jojo » di apr 22, 2003 4:59 pm

nog geen datum, maar staat ook onder meetings ;)

dobbel our zero

Bericht door dobbel our zero » di apr 22, 2003 9:47 pm

ik zal is ffen kijken :o

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo apr 30, 2003 12:27 pm

woplish schreef:
ik zal is ffen kijken :o

Ben benieuwd hoe groot de groep word. Zal mooi wezen als de groep rond de 15 man zit..

Rinse

STK

Bericht door STK » di mei 20, 2003 9:51 am

Rinse Appelstroop schreef:
STK woon jij nu nog in Groningen?

Rinse

Ja woon nog steeds in groningen. Heb alleen te wienig gefietst nu ik daar woon. Het studentenleven was het afgelopen jaar iets te aanlokkelijk, maar ben bijna klaar met dit jaar dus ik hoop tijdens de laatste weken voor de vakantie weer wat meer te gaan biken om groningen. Ben alleen meestal in de weekenden terug in A"foort.

mzzl

Gast

Bericht door Gast » do mei 29, 2003 2:25 pm

rijdt die groep bij de papiermolen ook nu in de zomermaanden?

jojo

Bericht door jojo » za mei 31, 2003 9:15 pm

volgens mij wel, weet niet zeker. rij zelf nooit mee, is te vroeg ;D

Plaats reactie