Zaanstreek - Moezel
Moderator:Beheerders
Een gediplomeerde fietsenmaker!Tribux schreef:Werktuigbouwkunde.
Even voor de geïnterreseerde:
Ik heb trouwens de route in het twiske een klein stukje omgelegd ivm twee hekken, die 500mtr extra offroad is 't niet waard.
Nog een keer terzijde: zou jij een manier weten om bovenlangs Amsterdam over onverharde paden op het strand uit te kunnen komen? Dan zouden we nl. een mooi rondje om Amsterdam kunnen maken in combinatie met de TNWO-route
Humps are for camels
TNWO loopt vanaf Zandvoort als volgt: Overveen - Aerdenhout - Heemstede - Hoofddorp - Aalsmeer - Uithoorn - Mijdrecht - Vinkeveen - Loenersloot - Loosdrecht - Lage Vuursche.
Je zou dat kunnen gebruiken als basis voor een leuke rond om Amsterdam heen. Dus dan Hilversum - Graveland - Hilversumse Meent - Naardermeer - Muiderberg - Muiden - Diemen - Zeeburg - Schellingwouderbrug en dan 'hoog boven over' om Amsterdam heen naar het strand bij de Hoogovens.
Tot de Schellingwouderbrug lukt me nog wel, maar boven Amsterdam niet meer. Weet jij raad?
Je zou dat kunnen gebruiken als basis voor een leuke rond om Amsterdam heen. Dus dan Hilversum - Graveland - Hilversumse Meent - Naardermeer - Muiderberg - Muiden - Diemen - Zeeburg - Schellingwouderbrug en dan 'hoog boven over' om Amsterdam heen naar het strand bij de Hoogovens.
Tot de Schellingwouderbrug lukt me nog wel, maar boven Amsterdam niet meer. Weet jij raad?
Humps are for camels
Je zou vanaf schellingwoude mijn route op kunnen pakken stukje Amsterdam noord (hoop kroegjes onderweg
Dan door het veld van landsmeer naar het twiske en dan via oostzaan richting de A7 vanaf daar wordt het heel moeilijk....
In het veld van landsmeer alles verhard maar geen auto's het twiske kan het meeste wel onverhard. en dan ga je verhard langs de spoorlijn richting A7 (ook alleen fietsers geen auto's)
Je kan er denk ik ook voor kiezen om bij oostzaan richting het westen te gaan om dan onder zaandam langs via westzaan/nauerna/assendelft/beverwijk/wijk aan zee strand
of bij nauerna/assendelft de pond pakken en via spaarnwoude/haarlem/ijmuiden
Maar nogmaals onverhard word heel moeilijk hier, kan wel veel autoluw (dat is ook wat waard)
Ik wil wel samen een keertje gaan verkennen, kom ik met de trein jou kant op en fietsen we gezamenlijk terug.


Dan door het veld van landsmeer naar het twiske en dan via oostzaan richting de A7 vanaf daar wordt het heel moeilijk....
In het veld van landsmeer alles verhard maar geen auto's het twiske kan het meeste wel onverhard. en dan ga je verhard langs de spoorlijn richting A7 (ook alleen fietsers geen auto's)
Je kan er denk ik ook voor kiezen om bij oostzaan richting het westen te gaan om dan onder zaandam langs via westzaan/nauerna/assendelft/beverwijk/wijk aan zee strand
of bij nauerna/assendelft de pond pakken en via spaarnwoude/haarlem/ijmuiden
Maar nogmaals onverhard word heel moeilijk hier, kan wel veel autoluw (dat is ook wat waard)
Ik wil wel samen een keertje gaan verkennen, kom ik met de trein jou kant op en fietsen we gezamenlijk terug.


EDIT:
Ondertussen ben ik aan het heen en weer mailen met de mensen van www.bike-bag.co.uk voor een custom framebag. Daar moest een template voor gemaakt worden, ziet er ongeveer zo uit:

Template voor framebag
Ik ben vandaag bij de vrijbuiter geweest om me te orieenteren op tent/matje/slaapzak e.d.
http://www.vrijbuiter.nl/tenten/lichtge ... blade-200/ die tent ben ik wel van gecharmeerd, denken jullie dat dit wat is?
deze slaapzak:
http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... hian-1100/
en 1 van deze 2 matjes:
http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... nmat-7-mw/
http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... lite-5-lw/
wat is jullie mening over deze artikelen?
http://www.vrijbuiter.nl/tenten/lichtge ... blade-200/ die tent ben ik wel van gecharmeerd, denken jullie dat dit wat is?
deze slaapzak:
http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... hian-1100/
en 1 van deze 2 matjes:
http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... nmat-7-mw/
http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... lite-5-lw/
wat is jullie mening over deze artikelen?
zo dit project is een beetje in de vergetelheid geraakt.
Ik ga volgende week weer een stuk van de route narijden. Heb de afgelopen maanden niet echt tijd kunnen vinden druk met school, en prive omstandiheden.
on topic:
Ik was me weer wat verder aan het orienteren op materiaal en ik moet uiteraard een brander hebben om wat te kunnen opwarmen.
Ik was me eerst aan het orienteren op gasbranders, maar toen ik ging zoeken kwam ik vooral alcohol en benzine branders tegen.
Wat zijn de voor en nadelen hiervan? Het enige dat ik kan bedenken is dat een benzine brander makkelijker is bij te vullen onderweg.
Kunnen jullie mij hier wat advies over geven?
Ik ga de 27ste ook naar singlespeed shop om wat te passen voor een zadeltas en een stuurrol! Ben benieuwd.
De framebag is sinds een tijdje binnen ik neem wat foto's als de andere tassen er ook zijn!
Ik ga volgende week weer een stuk van de route narijden. Heb de afgelopen maanden niet echt tijd kunnen vinden druk met school, en prive omstandiheden.
on topic:
Ik was me weer wat verder aan het orienteren op materiaal en ik moet uiteraard een brander hebben om wat te kunnen opwarmen.
Ik was me eerst aan het orienteren op gasbranders, maar toen ik ging zoeken kwam ik vooral alcohol en benzine branders tegen.
Wat zijn de voor en nadelen hiervan? Het enige dat ik kan bedenken is dat een benzine brander makkelijker is bij te vullen onderweg.
Kunnen jullie mij hier wat advies over geven?
Ik ga de 27ste ook naar singlespeed shop om wat te passen voor een zadeltas en een stuurrol! Ben benieuwd.
De framebag is sinds een tijdje binnen ik neem wat foto's als de andere tassen er ook zijn!
Benzinebranders zijn lomp, zwaar, moeiljk , lastig in vliegtuigen en als ze eenmaal branden tig keer heter dan wat anders. Een alcoholbrandertje is goedkoop, minimaal (weegt niet veel meer dan de spiritus) , en zeer betrouwbaar. Je moet alleen wel plannen wanneer je koffie wil want hard gaat het niet. Een gasbrander zit er een beetje tussen in, werkt vlot, maar je hebt minder idee wanneer het gas op is. De leukere branders hebben moeilijke blikjes met schroefdraad, iets wat op een prikblik werkt is in deze contreien handiger, want die liggen bij de bouwmarktTribux schreef:zo dit project is een beetje in de vergetelheid geraakt.
Ik ga volgende week weer een stuk van de route narijden. Heb de afgelopen maanden niet echt tijd kunnen vinden druk met school, en prive omstandiheden.
on topic:
Ik was me weer wat verder aan het orienteren op materiaal en ik moet uiteraard een brander hebben om wat te kunnen opwarmen.
Ik was me eerst aan het orienteren op gasbranders, maar toen ik ging zoeken kwam ik vooral alcohol en benzine branders tegen.
Wat zijn de voor en nadelen hiervan? Het enige dat ik kan bedenken is dat een benzine brander makkelijker is bij te vullen onderweg.
Kunnen jullie mij hier wat advies over geven?
/Marten
Een spiritus kook setup maak je met een paar tentpennen, wat gereedschap en een paar blikjes fris (beschrijvingen op het web). Als je het niks vindt kun je altijd geld uit gaan gevenTribux schreef:Ok bedankt voor de info!
Als ik jou verhaal lees begin ik te twijfelen tussen alcohol en gas. Heb geen zin om lang te moeten wachten als ik iets op wil warmen... Maar wil natuurlijk ook zo licht mogelijk kunnen reizen.
/Marten