Mijn boodschappenfiets, 2012 Trek T1 58cm +/- 6kg
Moderators:JJ, Beheerders
Tis maar maar wat je budget noemt, wat een belachelijke prijs 40 euro voor een paar straps. Wil ik wel weten wat de niet budget kosten?nutsjesmoar schreef:Pedal Straps heten die bandjes.
Ik heb er ook net een paar besteld, restraps, deze worden handgemaakt in Yorkshire.
Maar je hebt ze ook meer Budget:
http://www.mohobicycles.com/index.php?r ... uct_id=170
Zou je dit ding eens bij een fietsenmaker aan de weegschaal kunnen hangen, want rond de 6kg is aardig licht.Dirtyboy schreef:Mijn Trek T1 nu egt af!(tot nu toe! een fixie is nooit af..)
Nu met lichtere cranks en kleine upgrades.
Enjoy!
Ik vind die fiets juist wel erg mooi en zo dit niet buiten laten staan.Mattin schreef:Dit is mijn machine om snel mee te gaan (voornamelijk woon-werk, maar dan veel sneller):
Peugeotje uit 1987, omgebouwd tot fixed gear:
Aanpassingen die ik heb gedaan:
- lichter voorwieltje, scheelde bijna 500g
- setje Rubino bandjes (achter is niet gemonteerd op de foto)
- stuurpen gedropped en stuur ondersteboven en gechopped (scheelt gewicht)
- achterrem eraf, voorrem flink bijgevijld waardoor het omgekeerd werkt, klik hier voor de uitleg
- zachte biketrials remblokjes erin voor superveel remkracht
- kleine tandblad eraf
- supersterke KMC Koolchain erin voor 100% vertrouwen
- plastic bmx platform pedalen omdat ze echt heel fijn zijn
- 1 strap erop (2 vond ik te link aangezien ik 'm vooral gebruikte om fullspeed door de binnenstad van Amsterdam door het verkeer te slalommen)
- fixed gear achterwieltje
- fietscomputertje erop
- 54-17 verzet, zwaar verzet voor snelle ritten; ik rij hier gemiddeld 35km/h mee door de binnenstad van Amsterdam, en mijn topspeed op vlak ondergrond zonder wind is 55km/h
Deze fiets oogt niet perfect maar rijdt echt top en heeft me onder de 100,- euro gekost inclusief alle upgrades (duurder wilde ik ook niet hebben omdat ik 'm bij mijn vorige appartement buiten moest laten staan)
Thanksvondel schreef:Ik vind die fiets juist wel erg mooi en zo dit niet buiten laten staan.Mattin schreef:Dit is mijn machine om snel mee te gaan (voornamelijk woon-werk, maar dan veel sneller):
Peugeotje uit 1987, omgebouwd tot fixed gear:
Aanpassingen die ik heb gedaan:
- lichter voorwieltje, scheelde bijna 500g
- setje Rubino bandjes (achter is niet gemonteerd op de foto)
- stuurpen gedropped en stuur ondersteboven en gechopped (scheelt gewicht)
- achterrem eraf, voorrem flink bijgevijld waardoor het omgekeerd werkt, klik hier voor de uitleg
- zachte biketrials remblokjes erin voor superveel remkracht
- kleine tandblad eraf
- supersterke KMC Koolchain erin voor 100% vertrouwen
- plastic bmx platform pedalen omdat ze echt heel fijn zijn
- 1 strap erop (2 vond ik te link aangezien ik 'm vooral gebruikte om fullspeed door de binnenstad van Amsterdam door het verkeer te slalommen)
- fixed gear achterwieltje
- fietscomputertje erop
- 54-17 verzet, zwaar verzet voor snelle ritten; ik rij hier gemiddeld 35km/h mee door de binnenstad van Amsterdam, en mijn topspeed op vlak ondergrond zonder wind is 55km/h
Deze fiets oogt niet perfect maar rijdt echt top en heeft me onder de 100,- euro gekost inclusief alle upgrades (duurder wilde ik ook niet hebben omdat ik 'm bij mijn vorige appartement buiten moest laten staan)
Is die nieuwe Rubino achterband ook zwart?
En het verzet is dit niet wat groot als je veel stad rijd en waarom de combi met 1 strap? Is dit veiligheid of gewoon makkelijk...
Ik wil wel geloven dat met dit verzet je inderdaad een kanon hebt.
Mooi hoor....
Oja en je frontbreak met biketrials remblokjes is een goeie tip, maar omkeren daar snap ik niks van heb je daar ook een betere foto van op jouw fiets.
Zoiezo heb je nog meer foto's?
greetz,