Bericht
door rajaspers » do nov 06, 2014 12:06 pm
Het frame is vrij klein, dus daarom staat de zadelpen zo hoog. Ik ben zelf ongeveer 1,78m dus niet zo heel groot. Ik moest wel goed zoeken naar een zadelpen die lang genoeg was, maar de reverb is wel heel fijn. Ik gebruik hem vaker dan ik dacht.
Tot nu toe blijft de naaf het goed doen. Ik heb hem nu ongeveer een jaar en ben zelfs een keer naar Saalbach geweest zonder problemen! Blijft een kwetsbaar punt, maar we zullen wel zien hoe lang hij het volhoudt. Schakelen naar een zwaarder verzet gaat goed als je iets druk van de pedalen haalt, maar naar een lichter verzet gaat altijd goed. Ik heb wel goed moeten zoeken naar de juiste tandwielen om het juiste bereik te krijgen. Voor gebruik ik 39T en achter 24T. Op deze manier heb ik een licht genoeg verzet om boven te komen. In het begin leek er wat weerstand in de naaf/riem te zitten, maar na een paar keer fietsen verdween dit. Een Rohloff is ongetwijfeld beter, maar ook 4x zo duur....
De kabelloop is inderdaad wat slordig, maar ik heb volgens mij niet veel keus. Frame is eigenlijk bedoeld voor single speed dirtpark gebruik dus met zo min mogelijk kabels. Ach, kleinigheidjes hou je toch!
Vandaag lekker door de bagger geploegd zonder problemen! Daarna afspuiten en klaar. Heerlijk!