Willingen?
Moderator:Beheerders
Nou vooral op de freeride zou ik het wel nice vinden als ze wat aan een aantal bochten zouden doen. Iets hogerop brengen zodat je wat meer snelheid behoud. Misschien op sommige punten de optie voor een kleine wallride! Iets grotere tafels of een mooie dubbel. Ook een keer iets toevoegen zoals een wat grotere drop zou niet verkeerd zijn.
Ik ga Willingen niet vergelijken met Winterberg maar Willingen heeft maar 2 tracks.
En aangezien ik net als velen, de DH naar beneden rijd en niet die dikke sprongen en drops durf te nemen.
Al helemaal niet als het er zo bij ligt als afgelopen week, zou het voor het geld nice zijn als ze er wat aan zouden doen ipv alleen de echt noodzakelijke dingen.
Persoonlijk vind ik Willingen mooier als Winterberg maar omdat er meer diversiteit zit in Winterberg gaan we daar vaker naartoe. Ik denk als er wat meer aan Willingen wordt toegevoegd zou ik vaker naar Willingen gaan denk ik.
Ik ga Willingen niet vergelijken met Winterberg maar Willingen heeft maar 2 tracks.
En aangezien ik net als velen, de DH naar beneden rijd en niet die dikke sprongen en drops durf te nemen.

Persoonlijk vind ik Willingen mooier als Winterberg maar omdat er meer diversiteit zit in Winterberg gaan we daar vaker naartoe. Ik denk als er wat meer aan Willingen wordt toegevoegd zou ik vaker naar Willingen gaan denk ik.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
Ik snap opzich je ideeen, maar het moet allemaal wel onderhoudsvriendelijk blijven (hogere bochten voor meer snelheid levert dan ook weer meer remkuilen op...). Willingen heeft volgens mij toch een wat kleinere onderhouds-crew dan (om maar even de vergelijking te maken) Winterberg.Technicks schreef:Nou vooral op de freeride zou ik het wel nice vinden als ze wat aan een aantal bochten zouden doen. Iets hogerop brengen zodat je wat meer snelheid behoud. Misschien op sommige punten de optie voor een kleine wallride! Iets grotere tafels of een mooie dubbel. Ook een keer iets toevoegen zoals een wat grotere drop zou niet verkeerd zijn.
En aangezien ik net als velen, de DH naar beneden rijd en niet die dikke sprongen en drops durf te nemen.Al helemaal niet als het er zo bij ligt als afgelopen week, zou het voor het geld nice zijn als ze er wat aan zouden doen ipv alleen de echt noodzakelijke dingen.
Winterberg is m.i. veel meer commercieel uitgebuit dan Willingen. Ik heb altijd een beetje het idee dat je in Willingen voornamelijk betaalt aan de Ettelsberg Seilbaan, terwijl ik in Winterberg het idee heb dat mijn geld gewoon rechtstreeks naar het bikepark gaat (correct me if i'm wrong).
Daarnaast is groot deel van de dingen die je noemt (hogere bochten, gaps, grotere tafels) te vinden in de fourcross. Als je hogere drops wilt rijden kan je prima van de downhill afrollen en bijvoorbeeld de roadgap springen.
Ik heb vorig jaar wel eens begrepen (van mannetje in de verhuur-shop die ook onderhoud aan de baan doet enzo) dat uitbreiden er in Willingen niet inzit.
Afgelopen weekend lag Willingen er trouwens prachtig bij, zowel de freeride als de downhill.
Het viel me trouwens wel op dat de lift aardig duurder is geworden.
-
Overnachten in Willingen
Weet iemand een goed en betaalbaar adres om te overnachten in Willingen of nabije omstreken?
Komend weekend ga ik het bikepark eens uitproberen als het tenminste goed weer wordt, is nu nog ff afwachten.
Komend weekend ga ik het bikepark eens uitproberen als het tenminste goed weer wordt, is nu nog ff afwachten.
fietsen in de stad is als eten met een kettingzaag: het gaat goed vooruit, maar het is levensgevaarlijk...
Voor de 4x pro tour

Foto is niet van mij maar heb deze afgelopen zondag in het echt gezien,moet zeggen hij is wel erg gaaf
.Ze waren ook nog bezig met werkzaamheden aan de baan zelf en dat zag er ook heel vet uit.

Foto is niet van mij maar heb deze afgelopen zondag in het echt gezien,moet zeggen hij is wel erg gaaf

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
- richard_librium
- PickleWars
ik was van plan om 28 april te gaan. Dit zou mijn eerste keer in Willingen zijn.
Nu las ik dat ze op dit moment de sneeuw aan het opruimen zijn. De 28ste valt ook in het openingsweekend.
Weet iemand of het er een beetje fatsoenlijk bijligt of is het een grote modderpoel?
Wellicht verstandiger om naar winterberg door te rijden, omdat dat er misschien beter bijligt?
Ik weet dat FT er bijna altijd goed bijligt, dus dat zou nog een alternatief zijn.
Nu las ik dat ze op dit moment de sneeuw aan het opruimen zijn. De 28ste valt ook in het openingsweekend.
Weet iemand of het er een beetje fatsoenlijk bijligt of is het een grote modderpoel?
Wellicht verstandiger om naar winterberg door te rijden, omdat dat er misschien beter bijligt?
Ik weet dat FT er bijna altijd goed bijligt, dus dat zou nog een alternatief zijn.
naar mijn ervaring is willingen minder baggerig dan winterberg.dorretje schreef: Wellicht verstandiger om naar winterberg door te rijden, omdat dat er misschien beter bijligt?
helemaal in het openingsweekend wil je niet in winterberg zijn want dan sta je uren in de rij voor de lift.
willingen is normaal wat rustiger
-