
actie fotos en filmpjes
Moderator:Beheerders
Filmpje van 7 oktober, Bar End freeridedag in het Orderbos in Apeldoorn.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1196&hl=nl
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1196&hl=nl
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
-
- Berichten:727
- Lid geworden op:za mei 27, 2006 11:21 am
- Locatie:Apeldoorn
-
- Berichten:1029
- Lid geworden op:di sep 26, 2006 8:56 pm
- Locatie:Gouda
achterrem:Levi-Punk schreef:ff offtopic.
waarom op een trialbike vanvoor schijfrem en vanachter velgrem??![]()
als je een sidehop ergens op wilt doen, en je haalt het net niet en je glijdt weg, dan verbuig je meteen je schijf. en schijfremmen hebben meer flex, wat onhandig is als je op je achterwiel balanceert. en hs-33 blokkeert heel snel, waardoor je niet door je rem kan glijden
voorrem:
omdat je bij sidehops met je gewicht boven je achterwiel zit komt er geen druk op je schijf als je van een muurtje af glijdt, dus de kans dat je je schijf verbuigt is klein. het flex dat merk je niet op je voorwiel, omdat je er niet echt op balanceert. een schijfrem blokkeert ook minder snel, wat beter is als je een gap of sidehop op je voorwiel wilt landen, want dan kan je em ook rustig door laten glijden, maar je kan em ook makkelijk laten blokkeren als je ergens een nosetap to achterwiel op wilt doen
-
- Berichten:700
- Lid geworden op:zo apr 04, 2004 5:34 pm
- Locatie:Elshood
- Contacteer:
Levi-Punk schreef:
ff offtopic.
waarom op een trialbike vanvoor schijfrem en vanachter velgrem??
Waarom is de voorste schijf altijd groter dan de achterste ?
hoegroter de schijf deste meer remkracht de fiets heeft dus als je op de acherschijf te veel kracht heb begint ie te slippen en dat is niet nodig en bij hetvoorwiel kan de kracht wel groter zijn omdat die tog niet gaat slippen
ff offtopic.
waarom op een trialbike vanvoor schijfrem en vanachter velgrem??
Waarom is de voorste schijf altijd groter dan de achterste ?
hoegroter de schijf deste meer remkracht de fiets heeft dus als je op de acherschijf te veel kracht heb begint ie te slippen en dat is niet nodig en bij hetvoorwiel kan de kracht wel groter zijn omdat die tog niet gaat slippen
new transition ! helemaal TOP 

whaha, ik denk dat het een retorische vraag was (als uitleg op de andere vraag zeg maar)hallobike schreef:hoegroter de schijf deste meer remkracht de fiets heeft dus als je op de acherschijf te veel kracht heb begint ie te slippen en dat is niet nodig en bij hetvoorwiel kan de kracht wel groter zijn omdat die tog niet gaat slippen

http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
dat heeft niet zo veel met trial te maken, aangezien je niet harder dan 10km/h kan rijden op een trialbikelarzveenz schreef:whaha, ik denk dat het een retorische vraag was (als uitleg op de andere vraag zeg maar)hallobike schreef:hoegroter de schijf deste meer remkracht de fiets heeft dus als je op de acherschijf te veel kracht heb begint ie te slippen en dat is niet nodig en bij hetvoorwiel kan de kracht wel groter zijn omdat die tog niet gaat slippen

ik wil niet moeilijk doen maar de reden waarom ze in trial niet geen schijf op het achterwiel zetten is het de volgende reden :
met trial wordt er heel veel naar achteren gehopt (of het momentum van de fiets)
dus je remklauw wordt van de bevestiging "gerukt"
toen in het begin de schijven uitkwamen reed iedereen met een schijf achter totdat de klauwen van het frame gescheurd werden
dan weet je dat
ojan
voor is het geen probleem want als je op je voorwiel hopt gaat het momentum 99% vooruit... tegen de klauw bevesting in dus..
met trial wordt er heel veel naar achteren gehopt (of het momentum van de fiets)
dus je remklauw wordt van de bevestiging "gerukt"
toen in het begin de schijven uitkwamen reed iedereen met een schijf achter totdat de klauwen van het frame gescheurd werden
dan weet je dat
ojan
voor is het geen probleem want als je op je voorwiel hopt gaat het momentum 99% vooruit... tegen de klauw bevesting in dus..
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
klopt wel een beetje zie maar het kot ms2 frame daar is
\de remcylinder ingebouwd tussen de seat- en de chain stay...
en mijn disc mount is 10-15mm dik..ook tegen "loslaten"
maar ik moet zegge op de 0,5mm na die de blokjes kunne schuiven heb ik geen last van mn schijf achter
en pas een keer vernaggeld...dus wees voorzichtig.. en alles komt goed..
voor mensen met een ietwat demolistische trekjes..hou t bij magura's
\de remcylinder ingebouwd tussen de seat- en de chain stay...
en mijn disc mount is 10-15mm dik..ook tegen "loslaten"

maar ik moet zegge op de 0,5mm na die de blokjes kunne schuiven heb ik geen last van mn schijf achter

en pas een keer vernaggeld...dus wees voorzichtig.. en alles komt goed..
voor mensen met een ietwat demolistische trekjes..hou t bij magura's

-
- Berichten:152
- Lid geworden op:za mei 27, 2006 9:59 pm
-
- Berichten:1029
- Lid geworden op:di sep 26, 2006 8:56 pm
- Locatie:Gouda
dat zijn de FSD trails @ Baarn geloof ik. weet niet precies waar ze liggen maar het lijkt mij dat ze ergens bij Baarn liggen 

live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/
http://remmiedirt.pinkbike.com/