Gedrags regels tijdens het fietsen op dirts/trails

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Marcuos

Bericht door Marcuos » vr feb 12, 2010 1:07 pm

Timotino schreef: Plus de trails liggen op OPENBARE grond. Dit betekent dat iedereen er mag komen. Of je ze nu toevallig vind of dat je ze hebt gevonden via een plaatsnaam op het internet.
Ik heb behoorlijk wat gegraven aan onze dirtbaan. Ik weet dus best een heel eind waar ik het over heb. Ik weet ook maar al te goed hoe het is en voelt dat er een baan naar de klote wordt geholpen.

Echter snap ik het ook totaal niet waarom dat moeilijk doen om een spot geheim te houden.

Als ik zo naar onze trails kijk hebben we af en toe bezoek van mensen van dit forum waar we niet blij mee zijn. Maar dat is een klein overlast ten opzichte van alle mensen die op de baan komen die niet fietsen. Zij lezen dit forum of welke dan ook niet en zorgen voor veeel meer overlast.
Toch doet het misschien meer pijn als je een fietser voor overlast zorgt omdat hij beter moet weten.

Ik vind het ontzettend egoisties als je je spot kosten wat het kost geheim houd. Ik ben voor alle openheid en welkomheid. Maar ja dat is nou een echte mentaliteit die ze onder de grote rivieren beter begrijpen als ergens anders. En als andere wel hun spot geheim willen houden zal ik ze ook niet tegen werken hoor.
Life is what happens while you're busy making other plans.

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » vr feb 12, 2010 1:25 pm

Timotino schreef:Sorry hoor, maar wat een gezeik..
ok ik heb geen tijd om de rest van de reacties te lezen dus een hoop zal misschien al gezegd zijn maar hier wilde ik toch even op reageren:

om te beginnen, sommige spots kunnen niet veel hebben qua slijtage/gezeik met omwonenden dus hoe graag je je mede-DP'ers ook mag je schiet jezelf in de voet door iedereen toe te laten.

en ga er maar vanuit dat er veel meer mensen meelezen dan je denkt waaronder beginners die niet weten hoe trails en onderhoud ervan werken (daarom overigens wel een goeie actie van sjors om deze topic te openen).

wat dat openbare grond-argument betreft, het feit dat iets openbare grond is wil nog niet meteen zeggen dat iedereen daarop zomaar alles mag doen, bijvoorbeeld andermans heuvels kapotrijden (iedereen heeft weleens een hang up)/ de spot verzieken waar anderen de hele winter aan gegraven hebben. Feit dat je wettelijk gezien iets mag wil nog niet meteen zeggen dat het daarom meteen ook redelijk is om dat te doen.

Kort gezegd, graaf en onderhoud zelf eerst maar eens een goeie set trails, zullen we zien of je er dan nog zo over denkt.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

streeter

Bericht door streeter » vr feb 12, 2010 5:01 pm

eigenlijk te gek voor woorden dat hier over gediscussieerd moet worden. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je NIET zomaar een spot die je vind openbaar maakt. Maarja, wat is nog logisch now a days...
Ditch the bitch, let's go riding

Simple bmx

Sneeck

Bericht door Sneeck » vr feb 12, 2010 7:07 pm

Marcuos schreef:Ik vind het ontzettend egoisties als je je spot kosten wat het kost geheim houd
Ik vind het egoïstisch als je jezelf uitnodigt op andermans baan zonder te weten of ze het erg vinden ja of nee. En dat over mentaliteit onder de grote rivieren raakt kant noch wal, je kan niet zo gemakkelijk de reden van de bouwers om de trail geheim te houden afsnijden. En al helemaal niet over diens mentaliteit.

Dat is wel grappig, de meningen van sommige staan haaks op de anderen. Zometeen waait de hatescene uit het bmxen over naar mtben, plz not! Respecteer elkaars meningen en ga niet tegen de haren in aaien.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr feb 12, 2010 7:17 pm

Echter snap ik het ook totaal niet waarom dat moeilijk doen om een spot geheim te houden.
Denk dat de woorden geheim houden een beetje in de verkeerde context staat, is meer uit het beeld houden ivm slijtage/ongewild bezoek. Ben het helemaal met je eens wat betreft de openheid en welkomheid, zo gaat het ook bij ons. Maar dan wel voor de mensen die het kunnen respecteren, ja toch? Gelukkig zit ik ook onder de grote rivieren, hahaha..

Ook klopt het dat de meeste schade wordt veroorzaakt door NIET Bikers. Denk aan Honden, Kinderen, Joggers, Nordicwalkers:p enz. enz. Bij onze Spot echt behoorlijk veel. Maar dit weet je en kan ik beter accepteren dan dat Bikers er un zooitjuh van maken.

Dit is eigenlijk ook waar het mij om gaat. Gewoon un stukje onwetendheid de wereld uit helpen.

DirtDiggers zijn un schaars volk en laten we ze het nie nog moeilijker maken.

:arms:

redoutterider

Bericht door redoutterider » vr feb 12, 2010 7:41 pm

en als je de trails stuk maakt door het vallen bijvoorbeeld en er is niemand van die locals hoe los je dit op? ze hebben liever niet dat je een schup pakt en het zelf doet zonder hen, je kan moeilijk een briefje achterlaten( je gaat me niet zeggen dat elke rijder een blocnote en een balpen in zijn rugzak heeft) je kan die locals verwittigen als je hun gegevens hebt maar wat als je ze niet hebt? wat kun je dan in het beste geval doen? je kan het moeilijk met je voeten gaan aanstampen en doen alsof er niets gebeurt is..
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr feb 12, 2010 7:56 pm

In dit geval kan je het zo goed mogelijk fixen en de volgende keer 10 kruiwagens vol scheppen ;) Een beetje aarde op schade plekken en dan met de voet aanstampen is iedergeval al iets. Pak wel HD Dirt ipv los zand :o

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » vr feb 12, 2010 7:58 pm

High Definition Dirt Sjors? :lol:

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr feb 12, 2010 8:02 pm

High Definition Dirt Sjors? Laughing
High Density Dirt ;)

redoutterider

Bericht door redoutterider » vr feb 12, 2010 8:08 pm

en als je voor die HD dirt moet graven? wat dan? :D
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr feb 12, 2010 9:11 pm

comon beetje logisch nadenken. Zo blijven we bezig :arms:

Ik ga je niet vertellen wat je moet doen, want dan heb ik het weer gedaan.
Zoveel schade maak je niet met crashen, gebruik dan de dirt die los gekomen is door de crash.

pentative

Bericht door pentative » vr feb 12, 2010 10:53 pm

Als je crasht zal dit waarschijnlijk ook wel op de landing zijn.
Moet niet 100% recht liggen, dus dan kan eens aanstampen genoeg zijn.

Als je toch een start weet stuk te maken en er zijn geen locals in de buurt en je kan ze niet bereiken dan ken je normaal wel altijd iemand die er wat van weet en stuur je hem gewoon.
Of je kan ook wachten tot ze opduiken :lol:
Just have fun
NS sub 24"

Marcuos

Bericht door Marcuos » za feb 13, 2010 12:45 am

Ik vind het opmerken van de gedrags regels ook zeker goed. Het is meer dat er af en toe bijna panisch gedaan wordt als er gezegt wordt dat de trails in plaats XXX ligt of zo. Geloof me als je het hebt over trails in Bochum bevoorbeeld als je dan van plan bent om die te gaan zoeken heb je ze misschien over een jaar of 3 gevonden. Incl adres is een ander verhaal.

fs180

Bericht door fs180 » za feb 13, 2010 3:36 am

Marcuos schreef:Geloof me als je het hebt over trails in Bochum bevoorbeeld als je dan van plan bent om die te gaan zoeken heb je ze misschien over een jaar of 3 gevonden. Incl adres is een ander verhaal.
als je een foto hebt van een spot heb je hem zo gevonden

Marcuos

Bericht door Marcuos » za feb 13, 2010 4:14 pm

fs180 schreef:
Marcuos schreef:Geloof me als je het hebt over trails in Bochum bevoorbeeld als je dan van plan bent om die te gaan zoeken heb je ze misschien over een jaar of 3 gevonden. Incl adres is een ander verhaal.
Ik zou zeggen doe je best.... Gaat je daar idd geval niet lukken en als je foto hebt van onze spot Hellentrails ga je ze echt nog niet zomaar vinden. En dat geld ook voor de meesten foto's van A4, middenberm, Heerenveen, Aarle rixtel, Leende en weet ik veel waar.

Soms kan er idd een indicatie op staan. Een mc donalds of net wat dan ook. Dat kan het makelijker maken. Maar dat heb je echt niet vaak.

fs180

Bericht door fs180 » di feb 16, 2010 5:28 pm

Marcuos schreef:
fs180 schreef:
Ik zou zeggen doe je best.... Gaat je daar idd geval niet lukken en als je foto hebt van onze spot Hellentrails ga je ze echt nog niet zomaar vinden. En dat geld ook voor de meesten foto's van A4, middenberm, Heerenveen, Aarle rixtel, Leende en weet ik veel waar.

Soms kan er idd een indicatie op staan. Een mc donalds of net wat dan ook. Dat kan het makelijker maken. Maar dat heb je echt niet vaak.
Ik had voor de grap even gekeken, paar filmpjes bekeken en google erbij gepakt, aantal plekken is niet zo groot, binnen een dag gevonden. Geheim houden is makkelijk, maar het alsnog vinden is makkelijker. En dan kom ik nieteens uit die buurt..

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » di feb 16, 2010 7:38 pm

fs180 schreef:
Marcuos schreef:
fs180 schreef: als je een foto hebt van een spot heb je hem zo gevonden

Ik had voor de grap even gekeken, paar filmpjes bekeken en google erbij gepakt, aantal plekken is niet zo groot, binnen een dag gevonden. Geheim houden is makkelijk, maar het alsnog vinden is makkelijker. En dan kom ik nieteens uit die buurt..
Probeer 't nou maar eens in 't echt in plaats van op je computer, dan zal je het misschien nog lastig vinden. Verder heeft Sjors sowieso gelijk wat dit topic betreft, hij heeft meer aan dirts gewerkt dan jullie allemaal bij elkaar en weet echt wel wat er allemaal gedaan wordt op zijn dirts.

b-dirt

Bericht door b-dirt » di feb 16, 2010 7:50 pm

idd sjors heeft gewoon gelijk ;)
kijk iedereen ziet mij wel als het kk ventje hier, maar heb wel respect voor de mannen die hier in nederland graven. want er gaat echt super veel werk in zitten en dat snappen een hoop mensen niet die denken dat die puisten van zichzelf er zijn gevallen.

dus mensen respect voor de diggers en als je er bent pak dan ook een schep 8)

sjors check je bij this is trash :D

vieze vinnie

Bericht door vieze vinnie » di feb 16, 2010 11:02 pm

brokke is dokke.. of zelf fixen;) ja toch.. simpel zat..
geheime dirts.. tja als je zo graag wil dirten pm je gewoon.
wil je niks mollen, maak dan houten dirt shit... wel steviger..
nog geheimer is backyard...
verder had ik bij mn stickycorner dirts in ede een gat in de grond waar we een vuilniszak in stopte... met de gemeente overlegt en daar kwam uit dat zij in de zomer dagelijks of om de 2 dagen even kwamen ophalen en een nieuwe zak dr in deden. werkte perfect...

enne.... over dirts graffen.. ik vind et een hele kunst om de juiste rondingen dr in te shape.. best kut... dus ik breng wel zand, mag iemand anders t shape;) meer mijn style..

mocht je net zo fuckedup zijn met dirts diggen als ik, leg dan in iedergeval een bergje zand neer, aangezien ik meestal met t zand vervoeren en aanleveren t langste bezig was:P

whahaha

trhashjammmm word HOT
teamrider:
www.psbmx.com

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » di feb 16, 2010 11:18 pm

nut-case schreef:gast is het niet zo dat iedereen gezellig meot doen tegen elkaar? :arms:
Dat zeg jij? Ik meen me iets te herinneren dat je in Skateland over B-Dirt aan 't praten was en toen je erachter kwam dat hij er zelf ook was je bek hield. Jij lult alleen veel op 't internet.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » wo feb 17, 2010 9:19 am

Verder heeft Sjors sowieso gelijk wat dit topic betreft, hij heeft meer aan dirts gewerkt dan jullie allemaal bij elkaar
Misschien iets te veel lof die me toekomt. Heb zeker wat uurtjes in Dirts zitten, maar bijv. met lips shapen is Bou nog steeds meester boven mij. Zijn denk nog wel meer mensen die de zelfde lof zouden verdienen, denk ik dan....

b-dirt

Bericht door b-dirt » wo feb 17, 2010 10:41 am

Steelhead Rider schreef:
nut-case schreef:gast is het niet zo dat iedereen gezellig meot doen tegen elkaar? :arms:
Dat zeg jij? Ik meen me iets te herinneren dat je in Skateland over B-Dirt aan 't praten was en toen je erachter kwam dat hij er zelf ook was je bek hield. Jij lult alleen veel op 't internet.
hahaha ja dat weet ik ook nog wel :lol: toen stond ik naast je en toen begon je over mij te praten alleen wist je nog niet wie ik was, toen zei je als ik heb zie sla ik hem kapot :D maar je bent gwn beetje PUSSY :evil:

peace

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » wo feb 17, 2010 1:16 pm

@ B-dirt en anderen: graag buiten dit topic de Bitch Fight uitvechten. Hoef die kinderachtige onzin hier niet! :x

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » wo feb 17, 2010 1:21 pm

Bomber schreef:
Verder heeft Sjors sowieso gelijk wat dit topic betreft, hij heeft meer aan dirts gewerkt dan jullie allemaal bij elkaar
Misschien iets te veel lof die me toekomt. Heb zeker wat uurtjes in Dirts zitten, maar bijv. met lips shapen is Bou nog steeds meester boven mij. Zijn denk nog wel meer mensen die de zelfde lof zouden verdienen, denk ik dan....

Ja sowieso je hele crew die lof verdient, maar naast 't daadwerkelijk diggen heb je ook veel gedaan...dat bedoel ik ook een beetje

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » wo feb 17, 2010 1:57 pm

Bomber schreef: :x
enigszins off topic maar jullie gaan komende zondag aan de middenberm werken toch??
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

Plaats reactie