German A force kilo no.1 29er vork

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

didadunlop

Bericht door didadunlop » do nov 05, 2009 8:01 pm

Tonlagers met tussen de lagers een ouderwets vetnippeltje en iedere paar weken even vet doorspuiten. ideaal..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

suri

Bericht door suri » vr nov 06, 2009 9:27 am

Voor een lichte 29 vork zijn Lefty en GA idd de enige. Of zijn er toch meer opties?[/quote]

Als je geld te veel hebt koop een ultra cool (persoonlijk ti) frame en maak daar de blits mee en neem desnoods een starre vork.
Zo zit je cool, licht en je valt op een positieve manier op :)

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » vr nov 06, 2009 10:01 am

didadunlop schreef:Tonlagers met tussen de lagers een ouderwets vetnippeltje en iedere paar weken even vet doorspuiten. ideaal..:D
Beetje OT: Het alternatief voor een ouderwets vetnippeltje. Succes verzekerd! Altijd voldoende vet in je lagertje; dus geen kans op vocht indringing en altijd een vuile broek.
Afbeelding
Automatische smeersystemen SYSTEM 24
Doubt Kills Dreams

mateis

Bericht door mateis » vr nov 06, 2009 11:28 am

suri schreef:Voor een lichte 29 vork zijn Lefty en GA idd de enige. Of zijn er toch meer opties?
Is die Specialized Reba met hippe carbon kroon enzo niet ook nog een beetje licht? Nooit Lefty-licht natuurlijk, da's waar...

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr nov 06, 2009 3:03 pm

close uppie gefunden..

Afbeelding

appietouw

Bericht door appietouw » vr nov 06, 2009 4:46 pm

mateis schreef: Is die Specialized Reba met hippe carbon kroon enzo niet ook nog een beetje licht?
Weet niet of die Specialized Reba los te koop is, ben trouwens ook benieuwd naar het gewicht.
suri schreef: Als je geld te veel hebt koop een ultra cool (persoonlijk ti) frame en maak daar de blits mee en neem desnoods een starre vork.
Zo zit je cool, licht en je valt op een positieve manier op :)
Vind het wel een interessante discussie en ja een starre vork zit ik nu ook aan te denken voor erbij en wel de nieuwe carbon Niner.
cyberhawk schreef:close uppie gefunden..
Vind het er echt niet gek uit zien ! en de verhalen zijn ook niet slecht, maar toch durf ik het niet aan.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za nov 07, 2009 9:36 am

appietouw schreef:Vind het wel een interessante discussie en ja een starre vork zit ik nu ook aan te denken voor erbij en wel de nieuwe carbon Niner.
Bontrager komt misschien 1 dezer maanden ook met de passende (want G2) nieuwe Carbon fork schijnt. Die zou mss beter passen dan de Niner? Mss weet Hubert (ouwe lurker!) wanneer die in de planning staat?

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Chri5to

Bericht door Chri5to » za nov 07, 2009 10:56 am

In de motorindustrie zie je dit ontwerp ook, en daar werkt het goed. Jammer dat het meteen 1500.- euro moet kosten, anders had ik het geprobeerd. Komt hij in een productieversie bij Idworx?

faxe

Bericht door faxe » za nov 07, 2009 2:40 pm

Chri5to schreef:Komt hij in een productieversie bij Idworx?
Volgens de Idworx website is het een optie bij de Mountain Rohler.

Afbeelding

appietouw

Bericht door appietouw » za nov 07, 2009 4:08 pm

JJ schreef: Bontrager komt misschien 1 dezer maanden ook met de passende (want G2) nieuwe Carbon fork schijnt. Die zou mss beter passen dan de Niner? Mss weet Hubert (ouwe lurker!) wanneer die in de planning staat?

JJ
Heb er iets overgelezen ja is ook zeker een mooie optie.
Laat je me weten als je iets meer weet ;)

Afbeelding

De Niner ziet er wel iets ge-likter uit vind ik zelf.

Al je met de GA een modder marathon rijd in de Ardennen bv, dan ben ik benieuwd hoe die zwaar de fork is geworden met al die modder tussen de schanierpunten.
En dan heb je niks aan je lichte vork.

Heb gisteravond nog even op hun site gekeken, als je een lockout op je stuur wilt ben je 1600 euro kwijt.

Plaats reactie